AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Helt siden jeg var tenåring har jeg hatt ekstremt med kviser på bryst, rygg og ansikt. Startet på diane (ppiller) i en alder av 13 år pga det var ille. Jeg ble kvisefri etter 6 mndr med diane. Når jeg ble 20-21 ble jeg fortalt av gynekolog at det å gå på diane så lenge ikke var bra. Jeg startet da med noe nytt…etter en kort stund slutta jeg på ppiller. Jeg har forsøkt isotretinoin, penicillinkur to ganger og epiduo krem. Jeg er 24 år og har igjen kviser på rygg, bryst og ansikt. Men merker også nå at jeg begynner å få mer hårvekst. Og med det mener jeg typisk ‘sti’ fra navel og ned (føler det gradvis blir mer og mer)..Og mye mer utenfor bikinilinjen. Jeg føler liksom at jeg er på vei inn i 13 års alder igjen. frustrerende er det å ha arr etter andre kviser også og disse går ikke bort før om 2-3 år husker jeg. Kan jeg ha økt testosteron? Pcos? Hva kan man gjøre med slikt? Anonymkode: ec2a6...364
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Gå til legen. Det kan jo være pcos eller andre ting, og da er det best å følges opp av lege. Eventuelt få henvisning til hudlege? Anonymkode: 24247...5c6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Samboer sliter kraftig med voksen akne som det kalles. Både i ansikt, brystkasse og rygg. Det skyldes ofte hormonubalanse som videre gir økt talgproduksjon. Samtidig som huden har problemer med å skille ut alt talget slik at det skaper betennelse i huden med akne. Samboer gikk først igjennom en heftig antibiotika kur han fikk hos legen med kun litt virkning. Fikk dermed henvisning til hudlege og nå går hen igjennom en kraftig medisinkur som ser ut som tar knekken på det, men det tar flere måneder før endelig resultat. Er nå inne i 3 måned av 6 måneder. En del bivirkninger, som ekstremt tørr hud++. Men tror hen tenker det er verdt det fordi med dette vil antagelig kvisene være borte for godt. Anonymkode: 19617...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå