Gå til innhold

Mindre utbetalt pensjon etter 67

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan forklare meg dette: Jeg har hatt afp fra jeg fylte 62, nå har jeg «vanlig» pensjon etter at jeg fylte 67, men hvorfor får jeg plutselig utbetalt tre tusen kroner mindre med «vanlig» pensjon? 

Anonymkode: d1857...6a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper noen kan forklare meg dette: Jeg har hatt afp fra jeg fylte 62, nå har jeg «vanlig» pensjon etter at jeg fylte 67, men hvorfor får jeg plutselig utbetalt tre tusen kroner mindre med «vanlig» pensjon? 

Fordi du ikke lengre mottar AFP?

Anonymkode: 4701a...0f8

Skrevet

Gjekk du av pensjon etter gammel AFP  ordning fra 1988 så opphører AFP   ved fylte 67.

Gjekk du av med pensjon  2011 blei AFP endret til livslang utbetaing, og  samtidig vart pensjon levealderjustert. Ved fylte 67 fell  del av grunnpensjonen bort (uvist av hvilken grunn). 

Tok ut pensjon v/ fylte 62 år 2014 og har 50 år m/ pensjonsopptjening.   Da de  borgelig inntok regjeringskontorene  var m.a valgflesket fra FRP at de skulle gji pensjonistene eit løft, men valgflesket har rent bort, og selvsagt bare en store bløff.  

Anonymkode: 97ec3...13d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du ikke lengre mottar AFP?

Anonymkode: 4701a...0f8

Jeg har googlet litt etter at jeg skrev innlegget og kommet fram til at det finnes et tillegg i AFPen som jeg ikke får i vanlig pensjon. Derfor mindre penger utbetalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...