Gå til innhold

Har vi mulighet for startlån med gjeld/snart gjeldsordning?/grunnet helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen. 
han har 1 barn 40%, tjener 650.000 og billån på 320.000 

jeg har 2 barn, 90%. Går på arbeidsavklaringspenger ca 222.900, venter på svar ang gjeldsordning. Lån på ca 800 i Lånekassen og forbrukslån som jeg sitter med etter eksen. 

Noen i samme situasjon som har fått innvilget? Selvom de bare tar med kanskje inntekten til mannen? Har hørt det skulle komme nye regler ang at de skal regne aap som fast inntekt, men om dette er blitt til, aner jeg ikke. 

Har helseproblemer som er den største grunnen til at jeg trenger å bo sammen med han, for å få hjelp til ungene. Og ser det også er et kriterie ang helse, men aner ikke hvilken helse man må ha for å få det innvilget. 

håper noen har erfaring og vil svare

Anonymkode: 28486...b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette må du snakke med din namsmann om. Dette vil være en skjønnsmessig avgjørelse basert på hele din livssituasjon.

Det er ingen på KG som kan gi deg svar på dette. Kun namsmannen.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TBergh skrev (2 minutter siden):

Hei.

Dette må du snakke med din namsmann om. Dette vil være en skjønnsmessig avgjørelse basert på hele din livssituasjon.

Det er ingen på KG som kan gi deg svar på dette. Kun namsmannen.

Med vennlig hilsen

TBergh

Skjønner. Jeg vet man kan få startlån når man er på gjeldsordning, men lurer litt på erfaringer om det er en mulighet for at husbanken/kommunen innvilger dette utifra denne situasjonen om andre har vært i samme situasjon. Men skal selvfølgelig snakke med namsmann når den tid kommer. 
ts

Anonymkode: 28486...b73

Skrevet

Hørt man må være halvveis inn i en gjeldsordning for å få innvilget husbanklån.

For å få gjeldsordning så må inntekt gjerne være avklart. Her virker verken inntekt eller bosituasjon å være avklart. 

Men kan være noe skjønn inne bildet, må evt. bare søke

Anonymkode: c9d3c...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...