AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Ja, hvor lang tid tok det for dere. Og var det du som slo opp? Om du slo opp, når forstod du at du hadde gjort det riktige? Anonymkode: 8a2f5...926
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Jeg som ville skilles. 5år siden, angrer og ikke over han ennå. Anonymkode: 812dd...65b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Det tok noen måneder. Han er jeg ferdig med og jeg har det svært godt nå. Men sorgen over å ikke ha klart å opprettholde kjernefamilien vil nok alltid være der. Selvom jeg vet det var mer en ide enn en realitet. Anonymkode: cd020...c77 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Etter et halvt år var den største sorgen over, men trengte enda et halvt år før jeg føler meg helt ferdig og klar for en ny. (Sammen bare to år) bruddet med eksmann med felles barn: på en måte ferdig romantisk med en gang, men har vel nesten tatt fire år før jeg er så godt som ferdig med å sørge over tapt familieliv. Anonymkode: 89a83...aa3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Jeg bruker tid, er et følelse menneske. Tok 6 mnd før jeg innså at han ikke var bra for meg + lettere å gå videre når han har vært så stygg mot meg men det er en stor sorg at vi ikke fikk det til pga barna! Anonymkode: 818e1...83e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Tja. Jeg har sjeldent slått opp i et allerede etablert forhold. Jeg gjorde det en gang i et slags forhold fordi han var useriøs, da kutta jeg ham ut fordi jeg ikke orket mer og hans oppførsel hadde drept mine følelser. Så da var jeg jo allerede over ham, og vel så det. Jeg var sliten, men var godt å bli kvitt ham, kjente meg mest lett og fri. Jeg har som regel blitt dumpet, pga manglende følelser fra kjæresters side. Men det virker som de har slitt mer enn meg med bruddet og kvernet mye rundt sin avgjørelse, vært lei seg osv. Jeg er emosjonell men også logisk av natur, så da ekser gikk ble jeg lei meg og sint etc, men også handlekraftig. Jeg ville ikke lures inn å feks akseptere sex uten forhold, så jeg begynte raskt prosessen med å emosjonelt distansere meg. Både utad med å gå på date og gå inn i nytt forhold raskt, men også mentalt ved å sørge, rase, analysere og eglemme mye fra forholdet (det siste gjør jeg ikke bevisst, men jeg føler litt som at hjernen sletter eller gjemmer minner). Så forholdene er liksom ikke noe å mimre for meg, jeg husker dem ikke ordentlig pluss jeg ser vel litt ned på eksene for at de ikke "tålte" brudd de selv ønsket. Anonymkode: 54513...25b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Alltid meg som har slått opp i de forhold jeg har vært i. I to forhold var jeg så uendelig ferdig med mannen da jeg gikk, og var over det før jeg faktisk gikk. I ene tilfellet elsket jeg fremdeles mannen jeg måtte forlate, og det tok 1 1/2 år før jeg var klar for å tenke på noe nytt. Det vil si, jeg traff egentlig min mann før jeg trodde jeg var klar for ny partner, og oppdaget da at jeg tydeligvis var klar. Falt jo for ham, og eksen var glemt fort da. Anonymkode: 82c82...90d 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Brudd etter 6 år, tok meg ett år før jeg følte meg over sorgen. Jeg slo opp. Tok vel et år til før jeg var klar for et nytt forhold. Anonymkode: d5019...614 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 Eksmannen i to år minst, men vi var sammen i 18 år da. Han jeg var sammen med sist, var jeg over i det han gikk ut døra. Jeg var så altfor ferdig med han, men var for feig til å gjøre det slutt tidligere. Vi var sammen i et år. Anonymkode: 10c9a...b3d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 Min forrige eks slapp sorgen etter noen uker, men det tok ca. ett år før jeg var klar for å møte noen andre. Jeg var på ett par dater før det hadde gått et år, men jeg følte meg ikke klar. Vi var sammen i 6 år. Nå har jeg akkurat gått gjennom ett nytt brudd etter å ha vært sammen med en dobbelt så lenge. Jeg kan ikke huske at det har gjort så vondt før, så vet ikke ennå hvor langt tid det vil ta å komme over den værste sorgen. Vil bare legge til at det føles verre for den som sitter igjen hvis den andre klarer å gå uten å være så lei seg og/eller klarer å gå videre fort. Ikke fordi jeg vil at eksen skal ha det vondt, men det føles som at det man har hatt sammen ikke har betydd så mye. Forrige eks var slem med meg. Fant ut etter at vi hadde vært sammen en god stund at hun hadde personlighetsforstyrrelse, og var inn og ut av psykiatrisk. Hun mishandlet meg psykisk og fysisk. Jeg har fortsatt arr på deler av kroppen. Da var det lettere å gå videre etter henne. Min nye eks har også vært slem, men på en annen måte. Hun har vært utro og gått bak ryggen min i stedet for å komme til meg når hun har følt ting ikke har vært helt riktig. Hun gikk uten å felle en tåre, mens jeg var helt knust. Anonymkode: c2482...ede 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 Venter ennå på at det skal slippe.. er på 3 året nå. Tenker på han hver dag. Anonymkode: 96655...959 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Barnefar gikk fra meg for 4 1/2 år siden. Jeg prøver iherdig å komme meg videre, men har en så grusom smerte inni meg, en sorg som ikke vil slippe taket. Gråter daglig og er langt nede. Vil så gjerne at det skal over. Anonymkode: 2f3fd...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnefar gikk fra meg for 4 1/2 år siden. Jeg prøver iherdig å komme meg videre, men har en så grusom smerte inni meg, en sorg som ikke vil slippe taket. Gråter daglig og er langt nede. Vil så gjerne at det skal over. Anonymkode: 2f3fd...ec8 Da håper jeg du får hjelp for dette, for dette høres ikke greit eller sunt ut. Og ikke noe godt ut. Det høres ut som om du sitter litt fast? Kanskje en tur til fastlege som kan henvise til psykolog om du ikke allerede har fått hjelp da. Men det vil bli bedre. Av og til å en kanskje ha litt hjelp utenfra for å komme seg videre. Kanskje har du utviklet en depresjon, siden du gråter daglig. Jeg vet ikke, men synes du bør snakke med fastlegen din. Anonymkode: 1aebe...a72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå