AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Som overskriften sier, mannen min nekter meg å drikke alkohol. Jeg har i en periode drukket for mye, også i skjul for å få sove (han oppdaget det). Vet selvfølgelig dette ikke er bra og ikke kunne fortsette. Men jeg har ikke et alkoholproblem i den forstand at jeg craver alkohol i hverdagen, men jeg har brukt det idiotisk i desperasjon for å sove. For 3mnd siden satt han foten ned og sa jeg aldri fikk lov å drikke igjen. Og det har jeg heller ikke gjort. Men vi er et sosialt par med mye middager med venner/ute. Jeg har spurt om jeg kan drikke 2-3 glass vik når vi har sosiale middager sammen. Men han nekter plent, og blir sint når jeg tar det opp. Og dette begynner irritere meg. Noe av grunnen er at han er ganske så kontrollerende på andre områder og. Er det jeg som er idioten her?? Jeg vet jo at jeg uten problem kan drikke noen få glass når vi er sosiale, og holde meg helt unna ellers. Kan legge til at han drikker hver gang vi er sosiale. Anonymkode: f1a91...d40 5
Fufu Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet jo at jeg uten problem kan drikke noen få glass når vi er sosiale, og holde meg helt unna ellers. Vet du hvor mange alkoholikere som har sagt det der til seg selv før de ramlet utpå igjen? Men har du ikke et eget ønske om å slutte er det vanskelig å overbevise deg. Endret 21. september 2022 av Fufu 12 6
Gresskarkjernen Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Hvorfor tar du ikke sovepiller hvis du ikke får sove? 8
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 HI høres ut som det kommer fra en med alkoholproblemer. Anonymkode: 14fc7...991 12 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Jeg tenker at om du selv sier du har drukket mye og i skjul og mannen din mener du har et problem, så har du et problem. Han kan ikke nekte deg, men han kan reagere på en måte som gir store konsekvenser. Foreslår du oppsøker hjelp og tar det derifra. Anonymkode: 0a1d8...4f8 14 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Lag en avtale med ham, hvis du er helt alkoholfri i ett år, kan du begynne å drikke sosialt igjen sammen med ham (ikke alene). Anonymkode: 84457...c9c 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som overskriften sier, mannen min nekter meg å drikke alkohol. Jeg har i en periode drukket for mye, også i skjul for å få sove (han oppdaget det). Vet selvfølgelig dette ikke er bra og ikke kunne fortsette. Men jeg har ikke et alkoholproblem i den forstand at jeg craver alkohol i hverdagen, men jeg har brukt det idiotisk i desperasjon for å sove. For 3mnd siden satt han foten ned og sa jeg aldri fikk lov å drikke igjen. Og det har jeg heller ikke gjort. Men vi er et sosialt par med mye middager med venner/ute. Jeg har spurt om jeg kan drikke 2-3 glass vik når vi har sosiale middager sammen. Men han nekter plent, og blir sint når jeg tar det opp. Og dette begynner irritere meg. Noe av grunnen er at han er ganske så kontrollerende på andre områder og. Er det jeg som er idioten her?? Jeg vet jo at jeg uten problem kan drikke noen få glass når vi er sosiale, og holde meg helt unna ellers. Kan legge til at han drikker hver gang vi er sosiale. Anonymkode: f1a91...d40 Dette har du skrevet før. Du bestemmer selv tenker jeg. Uansett om du har et alkoholproblem eller ikke må du nesten ville slutte selv. Anonymkode: 15174...cd7 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Alkohol for å sove. Alkohol forverrer søvnkvalitet. Det er vitenskapelig fakta. Finn deg betre unnskyldning for å fortsette å drikke. Anonymkode: cca19...160 9 1
Ulla Ullsokk Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Alkohol gjør at kroppen ikke sover like godt, så helt idiotisk å bruke som sovemiddel. Gå til en søvnklinikk i stedet. Du høres dessverre litt alkoholiker ut, skjønner mannen din. Alle som drikker i skjul har et problem. 10
Pippi Lotta Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 Jeg tenker at om du har følt du må drikke i skjul, så er du egentlig klar over at du har et problem selv også. Tre måneder er ikke lenge uten alkohol. Jeg synes du skal snakke med en ekspert om det. Etter noen timer kan du jo ta med deg mannen din også, så kan dere få hjelp til å bli enige. Mange har et inntrykk av alkoholikere som arbeidsledige bomser, men de kan fint «fungere» i både jobb å familie liv (mange blir veldig gode på fasadebygging). Om du synes det er vanskelig å være avholds når dere er ute med venner kan du spørre han om han kan være det sammen med deg? Eventuelt om dere kan oppsøke alkoholfrie steder en stund? Om noen jeg brydde meg om slet med alkohol hadde det ikke kostet meg noe og droppe det en stund. 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Som overskriften sier, mannen min nekter meg å drikke alkohol. Jeg har i en periode drukket for mye, også i skjul for å få sove (han oppdaget det). Vet selvfølgelig dette ikke er bra og ikke kunne fortsette. Men jeg har ikke et alkoholproblem i den forstand at jeg craver alkohol i hverdagen, men jeg har brukt det idiotisk i desperasjon for å sove. For 3mnd siden satt han foten ned og sa jeg aldri fikk lov å drikke igjen. Og det har jeg heller ikke gjort. Men vi er et sosialt par med mye middager med venner/ute. Jeg har spurt om jeg kan drikke 2-3 glass vik når vi har sosiale middager sammen. Men han nekter plent, og blir sint når jeg tar det opp. Og dette begynner irritere meg. Noe av grunnen er at han er ganske så kontrollerende på andre områder og. Er det jeg som er idioten her?? Jeg vet jo at jeg uten problem kan drikke noen få glass når vi er sosiale, og holde meg helt unna ellers. Kan legge til at han drikker hver gang vi er sosiale. Anonymkode: f1a91...d40 Enig med ham, du bør takke ham. Du har jo åpenbart et drikkeproblem. Anonymkode: 6645d...23f 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 Jeg kjenner dere ikke, og jeg vet ikke om det er du eller han som er idioten. Det at han er kontrollerende på andre områder også, kan tyde på at forholdet er noget usunt. Jeg synes han viser lite solidaritet med deg dersom han selv drikker i lystig lag, men nekter deg så mye som en dråpe. Nå tar jeg selvsagt utgangspunkt i at du snakker sant når du hevder du kan drikke noen få glass, og så holde deg unna. Anonymkode: 6ad46...7b0 5
Leselusa Skrevet 21. september 2022 #13 Skrevet 21. september 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. Mvh, Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Skrevet 21. september 2022 Fra en tørrlagt alkoholiker til en annen : Det du skriver er ikke helheten av sannheten en gang. Du forteller bare halvparten. Når du er avhengig av alkohol for å få sove har det allerede gått for langt og vrir om på at mannen er kontrollerende. Vel, det tviler jeg på egentlig. Jeg har vært i dine sko, men vært edru et år.. Jeg klarte å holde meg edru på dagtid til slutt, men alltid vin eller øl på kvelden. For å kunne sove godt.. det er jo piss at man sover bra på natta med alkohol. Alkohol gir deg paranoia, angst og faktisk dårlig søvn. Man trenger virkelig ikke drikke i sosialt lag. Og for å være sosial. Bare at du er desperat etter å kunne det sier faktisk alt det også !! Det tok lang tid å komme dit jeg er nå - jeg tåler å gå ut i sosiale lag uten å måtte drikke, nyter alkohol fritt like bra og brus bedre ! Jeg syns det er så herlig å være helt avholds og kunne sove ganske så bra på natta nå. Men det tar tid. Jeg fikk resept på innsovnings tabletter, da jeg sleit med søvn en lang stund - men henta de ikke ut da jeg skulle greie dette sjøl. Og finne søvnen uten noe form for medikamenter eller rus.. og det har jeg klart. Byttet behandler i a-senter da hun ikke var en motivasjon for meg i det hele tatt. Og påsto det vae vanskelig å slutte å drikke alene ! Jeg motbeviste henne for det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du må få hjernen din over på noe annet for det er hjernen din som lager seg uvaner og rutiner !!! Så ikke prøv å lur en gammel traver altså med å si du ikke har et problem for det har du så absolutt !! Anonymkode: 2e8fa...710 7 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #15 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fra en tørrlagt alkoholiker til en annen : Det du skriver er ikke helheten av sannheten en gang. Du forteller bare halvparten. Når du er avhengig av alkohol for å få sove har det allerede gått for langt og vrir om på at mannen er kontrollerende. Vel, det tviler jeg på egentlig. Jeg har vært i dine sko, men vært edru et år.. Jeg klarte å holde meg edru på dagtid til slutt, men alltid vin eller øl på kvelden. For å kunne sove godt.. det er jo piss at man sover bra på natta med alkohol. Alkohol gir deg paranoia, angst og faktisk dårlig søvn. Man trenger virkelig ikke drikke i sosialt lag. Og for å være sosial. Bare at du er desperat etter å kunne det sier faktisk alt det også !! Det tok lang tid å komme dit jeg er nå - jeg tåler å gå ut i sosiale lag uten å måtte drikke, nyter alkohol fritt like bra og brus bedre ! Jeg syns det er så herlig å være helt avholds og kunne sove ganske så bra på natta nå. Men det tar tid. Jeg fikk resept på innsovnings tabletter, da jeg sleit med søvn en lang stund - men henta de ikke ut da jeg skulle greie dette sjøl. Og finne søvnen uten noe form for medikamenter eller rus.. og det har jeg klart. Byttet behandler i a-senter da hun ikke var en motivasjon for meg i det hele tatt. Og påsto det vae vanskelig å slutte å drikke alene ! Jeg motbeviste henne for det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du må få hjernen din over på noe annet for det er hjernen din som lager seg uvaner og rutiner !!! Så ikke prøv å lur en gammel traver altså med å si du ikke har et problem for det har du så absolutt !! Anonymkode: 2e8fa...710 Jeg fortalte faktisk sannheten. Vet ikke helt hvorfor jeg skulle lyse på et anonymt forum…. Jeg har slitt med søvnproblem i mange mange år og har ptsd. Jeg drakk kun alkohol noen ganger når jeg følte jeg måtte sove før et viktig jobbmøte/presentasjon. Det skjedde maks 1-2ganger i mnd. Samt at jeg drakk mange helger, men ikke mye og ikke hver helg. Jeg har aldri noensinne drukket på dagtid, men unntak av sydenferier når jeg var 18-19. Anonymkode: f1a91...d40 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Skrevet 21. september 2022 Hvor mange tråder skal du lage? .. du må jo ta til deg svarene du har fått, hjelper ikke å lage ny tråd for nye svar som passer deg bedre 🙄 Anonymkode: c430c...4e1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Skrevet 21. september 2022 Fornuftig mann. Anonymkode: 2a154...f41 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fortalte faktisk sannheten. Vet ikke helt hvorfor jeg skulle lyse på et anonymt forum…. Jeg har slitt med søvnproblem i mange mange år og har ptsd. Jeg drakk kun alkohol noen ganger når jeg følte jeg måtte sove før et viktig jobbmøte/presentasjon. Det skjedde maks 1-2ganger i mnd. Samt at jeg drakk mange helger, men ikke mye og ikke hver helg. Jeg har aldri noensinne drukket på dagtid, men unntak av sydenferier når jeg var 18-19. Anonymkode: f1a91...d40 Jeg drakk heller ikke på kveldstid i ukedagene, med unntak av de 1-2 gangene jeg følte jeg måtte sove. ts Anonymkode: f1a91...d40
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #19 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange tråder skal du lage? .. du må jo ta til deg svarene du har fått, hjelper ikke å lage ny tråd for nye svar som passer deg bedre 🙄 Anonymkode: c430c...4e1 Jeg har laget kun 1 tråd før til info. Anonymkode: f1a91...d40
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #20 Skrevet 21. september 2022 Har dere barn? I såfall har han ALL rett til å nekte deg å drikke alkohol!! Jeg er forresten helt enig med mannen din om at du har et alkoholproblem og at du burde kutte alkohol 100% slik alle alkoholikere bør. Selvsagt kan en ikke bestemme over et annet menneske, så om du hadde vært min samboer, så hadde jeg gjort det slutt om du hadde nektet. Men hadde vi hatt barn, så hadde jeg forlangt 100% avhold! Anonymkode: d6c60...50e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå