AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Del Skrevet 21. september 2022 I USA blir dette kalt for woke? Men hvis det er snakk om høyre filmer som er så latterlige dårlige som er også en annen form for propaganda så er det også dårlige også. Kanskje spørsmålet er mer. Er den underholdenes? Siden det er vel det som betyr i ordet underholdning tror jeg. Hvis den gjør det så er den vel god. Når det kommer til seriøse ting så er det dokumentar, muligens krigsfilmer selv om de oftest er sykt dramatisert og ikke realistisk bilde, men mer følelsene som regisøren ønsker å gi. Anonymkode: eb6b4...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Del Skrevet 22. september 2022 Vet ikke om jeg kommer på noen filmer laget av politikere? Kan du komme med noen eksempel? Anonymkode: 2aef0...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.PimpLotion Skrevet 22. september 2022 #3 Del Skrevet 22. september 2022 Gode filmer er filmer som ikke pusher en politisk agenda ned i halsen på deg. Ikke med karakterer som er med kun for å kunne kunne krysse av en minoritet fra lista. Som for eksempel en film basert på en ekte historie om to menn som steg høyere opp i atmosfæren i en luft ballong noen sinne hvor de i filmen spilles av en mann og en kvinne. «Representasjon er viktig!» Det er jo å pisse på graven til han som ble spilt av en kvinne. Hvorfor skal kvinner ha creds for ting de ikke har gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 22. september 2022 #4 Del Skrevet 22. september 2022 De beste og desiderte mest interessante fortellingene med politisk preg er de som klarer å vise motivene fra begge sider av en konflikt, samt at det er gråsoner og nyanser om hva som er rett\galt eller hvem som er snille\onde. Vi kan vel trygt konkludere at regelrett ensidig aktivisme er en uting, uavhengig av hva slags tankegods som pushes på folk. For tiden er det wokefanatikere som holder på med dette, til min forergelse har de tråkket grovt på mange av mine barndoms\ungdoms favorittfranchiser, samt oppfører seg ekstremt arrogant om det. Likevel vil det være løgn å si at dette er et venstrefenomen i seg selv, gjennom historien har mindre hederlige sjeler brukt slike taktikker for å vinne folk over til deres sak, om det så er ekstreme høyre, venstre, religiøse eller andre idelologiske tvangstanker som gjør at målet helliggjør ethvert middel i hodene på noen. Det som er litt finurlig er det fortsatt brukes iherdig i våre "opplyste" tider til at mange nok biter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå