Gå til innhold

Rykter om meg, skal jeg ta det opp med eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte fra noen jeg kjenner  i dag at eksen min har gått rundt å sagt til folk på jobben sin at jeg har vært stygg tilbake i tid. Bør jeg ta dette opp med eksen min, eller bør jeg la det ligge? Jeg ser ikke at det skal komme noe godt ut av det egentlig. Føler likevel at det ikke er greit å slenge ut usannheter om andre. 

Anonymkode: 6cf18...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev deg over det og gå vidre. Som du selv sier - hva godt skal det komme ut av det?

Selvsagt ikke ok å slenge ut usannheter, men du vet hva som er sant og ikke, så med mindre noen direkte konfronterer deg med noen av disse påstandene- ikke bruk energi på det.

• Liker 1
Skrevet

La det gå. Vis at du ikke bryr deg.

• Hjerte 1
Skrevet

Ha standard og gå videre ja. Her er utfallene: Noen vil tro på din eks, og andre vil være skeptisk og prøve å se at det ligger alltid en annen side av sannheten også og se hva ditt neste trekk er.

Ditt neste trekker å gå videre og la det naturlige filteret av barnslig mentalitet, baksnakking og gjøre jobben for deg. De som tror på baksnakking var aldri dine venner/gode kolleger i utgangspunktet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Eneste som er dumt er at jeg har venner og bekjente på samme arbeidsplass, men de jobber ikke på samme avdeling. Det var via en venn av meg jeg fikk høre det, som kjenner noen der eksen min jobber. 

Skrevet
umAxa skrev (1 minutt siden):

Ha standard og gå videre ja. Her er utfallene: Noen vil tro på din eks, og andre vil være skeptisk og prøve å se at det ligger alltid en annen side av sannheten også og se hva ditt neste trekk er.

Ditt neste trekker å gå videre og la det naturlige filteret av barnslig mentalitet, baksnakking og gjøre jobben for deg. De som tror på baksnakking var aldri dine venner/gode kolleger i utgangspunktet.

Sant, men det er likevel sårt. Jeg har gjort alt for eksen min, men det er eksen min som har sviktet meg, vært utro og har løyet. Jeg har aldri gjort noe mot eksen min. Hvis jeg hadde gjort noe galt så håper jeg at jeg hadde fått vite det i hvert fall. Jeg har prøvd å vrenge hjernen min for å finne ut hva jeg kan ha sagt eller gjort. Jeg har egentlig motsatt oppfatning av alt sammen. At jeg har vært for snill og har stilt for lite krav, at jeg derfor har blitt tatt for gitt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sant, men det er likevel sårt. Jeg har gjort alt for eksen min, men det er eksen min som har sviktet meg, vært utro og har løyet. Jeg har aldri gjort noe mot eksen min. Hvis jeg hadde gjort noe galt så håper jeg at jeg hadde fått vite det i hvert fall. Jeg har prøvd å vrenge hjernen min for å finne ut hva jeg kan ha sagt eller gjort. Jeg har egentlig motsatt oppfatning av alt sammen. At jeg har vært for snill og har stilt for lite krav, at jeg derfor har blitt tatt for gitt. 

Litt avhengig av aldersgruppe du er i, så vil folk med alderen se på rykter og sladder for hva det er, og selv om det kan oppleves veldig sårende å se hvordan din eks oppfører seg og snakker ned om deg i øyeblikket, så kan du "ta igjen" med å leve en normal og upåvirket liv.

Den som går rundt å slenger drit, vil få hender som også lukter drit, og det er bare et spørsmål om tid før folk innser hva slags person eksen din er 🤷‍♂️

• Nyttig 1
Gjest Agent smith
Skrevet

Det hadde ikke jeg giddi å brukt tid på

Skrevet

Hva en eks sier er det veldig få som tror på. Det er han som driter seg ut. Bare ta det til orientering og gå videre.

• Nyttig 2
Skrevet
Gresskarkjernen skrev (21 minutter siden):

Hva en eks sier er det veldig få som tror på. Det er han som driter seg ut. Bare ta det til orientering og gå videre.

Eksen hadde sagt det når vi var sammen. 

Skrevet

Ikke greit å dele privatlivet på felles arbeidsplass. Når det er sagt, så er det nok ikke direkte løgn. Dere har nok forskjellig oppfatning av hvordan dere har behandlet hverandre i forholdet. Dere har kranglet, og dere er nok ikke helt enige i hvem som hadde rett og hvem som var slem eller grei.

Anonymkode: e50f8...d1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke greit å dele privatlivet på felles arbeidsplass. Når det er sagt, så er det nok ikke direkte løgn. Dere har nok forskjellig oppfatning av hvordan dere har behandlet hverandre i forholdet. Dere har kranglet, og dere er nok ikke helt enige i hvem som hadde rett og hvem som var slem eller grei.

Anonymkode: e50f8...d1d

Vi har nok forskjellig oppfatning av ting ja, men det er greit å si tingene til den det gjelder. Jeg har nesten aldri fått høre at jeg har gjort noe galt, og da er det sårende at jeg får vite ting jeg aldri har fått vite selv. At jeg ikke har fått vite noe er ikke fordi jeg er perfekt, men fordi kommunikasjonen fra eksen min har vært dårlig. Eksen min var fæl til å tolke ting feil. Hvis jeg mente en ting kunne eksen min oppfatter det helt feil og bli veldig såret. I stedet for å si det til meg eller spørre hva jeg mente, delte eksen sin versjon med venner og familie.

Jeg har spurt eksen min flere ganger om jeg har gjort noe galt, har vært slem osv. Nei har jeg bare fått høre. Jeg har også gjentatte ganger sagt snakk med meg hvis det er noe som plager deg. Jeg vil vite alt. Det er bedre å snakke om ting enn å gå å gruble på det. Forholdet vårt har vært slik at jeg sier det jeg føler også får jeg lite eller ikke noen respons tilbake. Jeg har ikke sagt ting for å være slem. Jeg har bare sagt fra om helt normale ting. Selv har jeg fått høre at jeg er for snill og finner meg i for mye, så eksen sin oppfatning er ikke helt lik som min egen eller som de som står meg nær. 

Det er helt forferdelig å få høre at du skal ha vært slem med noen av andre når du bare har prøvd å gjøre alt godt for den andre. Jeg har gitt så mye kjærlighet og ofret så mye for forholdet vårt. 😢

• Hjerte 1
Skrevet

Min X gjorde noe lignende. Jeg var ikke interessert i å være på samme nivå som han,så jeg tenker at folk får tro akkurat det de vil. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min eks har sagt noen rare ting om meg også. Jeg bare lar det gå, bruker ikke tid og energi på det. 

Anonymkode: 01345...a73

Skrevet

Hev deg over det. Dersom han er av den typen og du sier i fra, blir du antagelig fortsatt baksnakket av ham, bortsett fra at han endrer det til: Se, hu er dramaqueen også! De som baksnakker finner alltid en grunn dessverre, det er bedre for deg å ikke bry deg. :) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hørte fra noen jeg kjenner  i dag at eksen min har gått rundt å sagt til folk på jobben sin at jeg har vært stygg tilbake i tid. Bør jeg ta dette opp med eksen min, eller bør jeg la det ligge? Jeg ser ikke at det skal komme noe godt ut av det egentlig. Føler likevel at det ikke er greit å slenge ut usannheter om andre. 

Jeg er ikke helt enig med de som er konfliktskye og sier at du bare skal la alt gå.

Du kan i hvert fall svare de som har sagt fra til deg, at det er løgner han sprer for å sette seg i et bedre lys etter at han var utro. De jobber der han setter ut ryktene, og da kan de snakke med de andre om at man ikke kan ta det han sladrer om for sannhet. Jeg synes også at du kunne ta en telefon til ham og si fra at ryktene gjenfortelles til deg, og at han bare oppnår å dumme seg ut. Deres privatliv har ingen andre noe med.

Det er ganske tamt og stakkarslig å la andre fortelle løgner og sladder om seg, uten å ta noe oppgjør. Da slipper slike folk altfor billig unna.

Anonymkode: 35275...be3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig med de som er konfliktskye og sier at du bare skal la alt gå.

Du kan i hvert fall svare de som har sagt fra til deg, at det er løgner han sprer for å sette seg i et bedre lys etter at han var utro. De jobber der han setter ut ryktene, og da kan de snakke med de andre om at man ikke kan ta det han sladrer om for sannhet. Jeg synes også at du kunne ta en telefon til ham og si fra at ryktene gjenfortelles til deg, og at han bare oppnår å dumme seg ut. Deres privatliv har ingen andre noe med.

Det er ganske tamt og stakkarslig å la andre fortelle løgner og sladder om seg, uten å ta noe oppgjør. Da slipper slike folk altfor billig unna.

Anonymkode: 35275...be3

Mest sannsynlig oppnår en da bare at han kan vise til at hun sprer ufordelaktige ting om ham og dessuten vil kontrollere hva han skal si om henne. Dette er jo ikke en normal person som har skamvett, men en som gjør masse feil selv og likevel sprer løgner om andre.

Men en kan selvsagt si direkte til sine nære at ryktene ikke medfører riktighet og at en ikke vet hvorfor disse tingene spres. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...