AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Noen med inngående kjennskap? Anonymkode: 72cf2...057
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Jeg har en gutt på 6 og en jente på snart 4, det var til nå mye lettere med gutten, ja han har energi og krever ting han og, men tramping i gulvet og surmuling som jenta finner, sånn har det aldri vært med han, er gravid nå med enda en jente, er glad, men helt ærlig så skulle jeg ønske det var en gutt Anonymkode: 32dc0...960 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Litt mere bråk med gutta, men nye enklere å løse konflikter. En forklarer enkelt, rettferdig og greit og tar med hvilke konsekvenser en sånn konflikt kan få, og da bruker det å løse seg med litt småkrangling det alle får sagt sitt og bli enige. Jeg tror ikke det stopper der med jentene, for vi har enda ikke kommet i gang med furting og smelling med dører, og det tar jo tid. Anonymkode: 5464c...abb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 Eldste er gutt, minste er jente. Helt klart mye mer krevende med gutten. Så får vi se hvordan det går når jenta vokser til. Men jeg tror ikke det kan bli mer krevende. Anonymkode: 73aa6...61c 1
Toyah Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Jeg syns det har vært mye enklere å være guttemamma, enn jentemamma. Guttene er bråkete, men det lar seg avlede og runde av. Jenta... vel! hun gir meg noen grå hår og det stopper aldri. Det er alltid noe nytt 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Helt klart mye enklere med gutten. Mindre drama i tweens perioden/tenåring, og slipper alt det stresset med veninnedrama som ofte er med jenter. Anonymkode: 1fd11...72a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Har ei på 15 og en på 10. Hun er verdens enkleste, og han... er det motsatte. Anonymkode: e0e27...293 3
Million Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Jeg er mor til en sønn det aldri har vært drama med. Han gikk gjennom puberteten også, helt uten store hendelser, drama eller krangler. Han er en fredelig fyr :- ) Har bl.a. en venninne med tre døtre, og hun beskriver fryktelig mye dramaer og krangler med døtrene. Både med foreldrene og søstrene seg i mellom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Dette handler ikke om gutt eller jente, men om personlighet og oppdragelse. Den største dramaqueen jeg kjenner (voksen) er en mann på 40 år + Skulle av og til tro han er en jente i sin verste trassalder. Anonymkode: 3bafd...e60 15
JegMotStrømmen Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 Syns de hadde hver sin alder, jeg har begge kjønn. Gutten var høyt og lavt de 8-9 første årene, og ganske rolig gjennom tenårene. Jentene var ganske rolige fram til da. Ene jenta hadde mye tenåringstrass, den andre ikke, men hun følte seg nok ganske usikker. Jeg er veldig glad for at jeg har fått være mamma til begge deler. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 Blir vel litt individuelt det der. Men gutta er nok ofte enklere i tenårene. Tror også det emosjonelt er mer belastende for jenteforeldre, jenter eksponeres for så mye dritt som kan gå kraftig utover selvfølelsen. De er liksom litt mer utsatt for enkelte uheldige påvirkninger og man synes kanskje det er skumlere å sende dem ut i verden enn gutta. Vet ikke jeg, er bare guttemamma jeg. Men har jo vært tenåringsjente selv og vet det var en krevende tid for mine foreldre. Men som voksne er nok jentene mer trofaste mot familie og er mer til stede. Menn melder seg mer ut og lever egne liv fullt og helt. Bare mine inntrykk dette, ikke noe jeg hevder er harde fakta. Men fikk jeg et barn til hadde jeg nok ønska meg gutt. Anonymkode: 85b2a...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 Kommer vel mer an på personligheten, tenker jeg. Anonymkode: c01c8...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #13 Skrevet 21. september 2022 JegMotStrømmen skrev (10 minutter siden): Syns de hadde hver sin alder, jeg har begge kjønn. Gutten var høyt og lavt de 8-9 første årene, og ganske rolig gjennom tenårene. Jentene var ganske rolige fram til da. Ene jenta hadde mye tenåringstrass, den andre ikke, men hun følte seg nok ganske usikker. Jeg er veldig glad for at jeg har fått være mamma til begge deler. Dette er min erfaring også! Anonymkode: 80424...efa
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Skrevet 21. september 2022 Finnes mange tråder om dette og her på KG er visst 99% enige om at gutter er så mye enklere. Sannheten er vel at mange ikke vet så mye om hva deres gutter driver med. Anonymkode: fdaf5...7d5 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #15 Skrevet 21. september 2022 Både og. De første årene var jenta kjemperolig og grei, men herregud som jeg slet i tenårene. Så mye drama, vonde følelser, vennetrøbbel osv. Nå er guttene ikke i skolealder enda, men jeg løper rundt som en sprettball her, de er OVERALT. Fy søren så slitsomt! Men det er fysisk. Og dessuten er det morsommere synes jeg, med guttene og leken de foretrekker. Håper at det er slik mange sier, at med gutter får man det når de er små, men lettere i ungdomsstiden. Var glad det var gutter og ikke jenter, spesielt siste også, for jeg orker bare ikke jenter og drama mer. Anonymkode: fb4f2...c0c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Finnes mange tråder om dette og her på KG er visst 99% enige om at gutter er så mye enklere. Sannheten er vel at mange ikke vet så mye om hva deres gutter driver med. Anonymkode: fdaf5...7d5 Hva betyr det? Ja, jeg syns også det var enklere med gutter. Har to, og så yngste som er jente. Det ER mer styr og drama med jenter etter min mening. Husker også på skoleturer med eldste gutten bl.a. Det var så mye drama med jentene der og det var så deilig å være guttemamma. Elsker jenta mi og ønsket meg henne inderlig, men det ER enklere med gutta-boys syns jeg. Anonymkode: 0257c...c21 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Skrevet 21. september 2022 Det korte svaret er ja. Anonymkode: 228af...e52 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 Nei, det kommer selvsagt helt an på barnet og dets personlighet. Anonymkode: 28c56...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #19 Skrevet 21. september 2022 Mine foreldre har helt klart hatt det enklere med min bror enn med meg. Vi var nok ganske like frem til ungdomsskolen, og da gikk det down hill med meg. Intriger, utestengelser, baksnakking, slamring med dører, osv. Min bror spilte bare fotball med kompiser, ikke noe stress. Mamma har ligget våken mange netter og bekymret seg for meg. Og hun har nok gjort det inntil nå nylig (jeg er over 30😂). Men endelig har lykken snudd for meg også, så nå tror jeg hun sover som en stein hver natt🥰 Anonymkode: 641c6...750
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #20 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Finnes mange tråder om dette og her på KG er visst 99% enige om at gutter er så mye enklere. Sannheten er vel at mange ikke vet så mye om hva deres gutter driver med. Anonymkode: fdaf5...7d5 Det tror jeg å. Sa jeg gikk på skolen var mesteparten av mobbing fra guttene. Stygge kommentarer (både seksuelle og andre fæle), trakassering osv for å tøffe seg for vennene. Blir fortsatt nervøs når jeg går forbi en gjeng med ungdomsgutter. Anonymkode: 28c56...ecd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå