Gå til innhold

DESPERAT etter hjelp med forstoppelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og går på kvalmestillende med forstoppelse som bivirkning og får ikke til å drikke nok væske. HAR SÅ VONDT 😭 Får ikke til å gå på do overhodet. Har ligget 40 min til sammen med 2 stk microlax nå men det kommer ingenting. Har prøvd å gå på do i mange timer, har så vondt i magen at jeg bare ligger og gråter. Må på do men det er HELT stopp, har ikke vært på do på nesten 3 døgn.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Har ikke turt å drikke dulcosoft fordi jeg er redd for å bli værre pga at jeg ikke får drukket så mye pga kvalmen. Vet ikke hva jeg kan ta for å få hjulpet på dette men jeg trenger å gå på do NÅ 😭😭😭

Hva kan jeg ta? Legekontoret er stengt.

Anonymkode: 26e54...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkerfrie pastiller som inneholder xylitol fungerer som avføringsmiddel for meg. En eske Läkerol så sitter jeg på do i et døgn. 

Anonymkode: 74773...b2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sukkerfrie pastiller som inneholder xylitol fungerer som avføringsmiddel for meg. En eske Läkerol så sitter jeg på do i et døgn. 

Anonymkode: 74773...b2a

Har dessverre aldri reagert på pastiller. Takker for svar likevel ❤

Skrevet

Bevegelse. Undervurdert måte å få systemet i gang på igjen. 

Anonymkode: 29cfc...fa8

• Liker 3
Skrevet

Dulcolax fåes som stikkpiller, mulig de gjør deg mindre kvalm? Jeg blir i hvertfall veldig lett kvalm men ikke reagert på de. Men de er ikke særlig snille med tarmen, må kun brukes når det er krise og ikke to dager på rad. Kosthold/livsstilsendringer er løsningen i lengden. 

Skrevet

Bevegelse, om formen tillater det gå en litt bratt tur. Eneste som funker for meg!

Anonymkode: fd838...03d

Skrevet

Hvis man drikker en halvliter vann om morgen, venter en time for så å ta en kaffe er det ofte det setter i gang prosessen.

For lite vann gir forstoppelse.

Skrevet

Et par spiseskjeer honning gir meg diaré, det virker avførende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bevegelse. Undervurdert måte å få systemet i gang på igjen. 

Anonymkode: 29cfc...fa8

Det er jeg klar over, men jeg er sykmeldt pga hyperemesis/ekstrem svangerskapskvalme og ikke i stand til å bevege meg noe særlig. Det er definitivt en stor del av problemet og grunnen til at det er så ille.

n_97 skrev (3 minutter siden):

Dulcolax fåes som stikkpiller, mulig de gjør deg mindre kvalm? Jeg blir i hvertfall veldig lett kvalm men ikke reagert på de. Men de er ikke særlig snille med tarmen, må kun brukes når det er krise og ikke to dager på rad. Kosthold/livsstilsendringer er løsningen i lengden. 

Hvis du leser innlegget så er problemet kvalmemedisin og graviditet som gir forstoppelse og ikke kostholdet.

Takk for råd, sender mannen på apoteket 🙏🏻

Gresskarkjernen skrev (Akkurat nå):

Hvis man drikker en halvliter vann om morgen, venter en time for så å ta en kaffe er det ofte det setter i gang prosessen.

For lite vann gir forstoppelse.

Hvis du leser innlegget så er jeg gravid med svangerskapskvalme og et av problemene er lavt væskeinntak. Ikke av valg men fordi jeg har ekstrem svangerskapskvalme. 

Skrevet
Silla123 skrev (Akkurat nå):

Et par spiseskjeer honning gir meg diaré, det virker avførende. 

Skal prøve, takk! 🙏🏻

Skrevet

Drikk et glass medskummet kulturmelk det hjalp for både kvalmen min og forstoppelsen

Anonymkode: 0d286...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikk et glass medskummet kulturmelk det hjalp for både kvalmen min og forstoppelsen

Anonymkode: 0d286...aac

Har drukket en liter biola på under er døgn men det gjør meg dessverre veldig kvalm og jeg kaster det fort opp igjen. Takk for svar likevel 🙏🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jeg klar over, men jeg er sykmeldt pga hyperemesis/ekstrem svangerskapskvalme og ikke i stand til å bevege meg noe særlig. Det er definitivt en stor del av problemet og grunnen til at det er så ille.

Hvis du leser innlegget så er problemet kvalmemedisin og graviditet som gir forstoppelse og ikke kostholdet.

Hvis du leser innlegget så er jeg gravid med svangerskapskvalme og et av problemene er lavt væskeinntak. Ikke av valg men fordi jeg har ekstrem svangerskapskvalme. 

Man kan drikke vann selvom man blir kvalm hvis man er DESPERAT ETTER HJELP MOT FORSTOPPELSE.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp de glassene med sviskesaft som er beregnet til babyer. Drikk et sånt og du får resultater. 

• Liker 2
Skrevet
Gresskarkjernen skrev (Akkurat nå):

Man kan drikke vann selvom man blir kvalm hvis man er DESPERAT ETTER HJELP MOT FORSTOPPELSE.

Jeg er usikker på om du prøver å hjelpe her og regner med du ikke har kunnskap om hyperemesis. Jeg klarer ikke å drikke mye vann fordi jeg kaster det opp. Jeg går på den samme medisinen som de gir til pasienter på cellegift og følges opp av spesialist fordi jeg er syk. Jeg lar ikke være å drikke vann fordi jeg synes det er gøy. Lavt væskeinntak i kombinasjon med medisinen gjør at jeg er desperat etter hjelp mot forstoppelse.

Sansx skrev (3 minutter siden):

Kjøp de glassene med sviskesaft som er beregnet til babyer. Drikk et sånt og du får resultater. 

Takk, skal prøve. Skal ringe legen i morgen men håper noen av rådene vil løsne situasjonen midlertidig. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja så det. Tar selv medisiner med treg og hard mage som bivirkning. Kan jo nevne hva som hjalp for meg. Jeg ble bedre da jeg endret frokosten fra go dag blåbær med melk til havregrøt og vann. Virket nesten som melken var synderen. Bringebær har også vært effektivt, jeg spiser dem enten som de er eller lager smoothie med bringebær + annet og vann. 

Håper det ordner seg for deg! 

Skrevet

Du bør unngå melkeprodukter når du er kvalm. Drikk vann,  lite men ofte. Prøv om cola kan hjelpe mot kvalmen. Kald klut på panna og innsiden av handleddene. Og bevegelse hjelper på tarmperistaltikken. 

Skrevet

Kaffe, sukkerfritt godteri, ananas, lakris

Ring legen

Anonymkode: 0fada...ba6

Skrevet

Har ikke egen erfaring, men vet folk som tar magnesiumtabletter ved treg mage forstoppelse, og andre som lar være for å unngå diaré.

Skrevet

Dulcolax tabletter fungerte på meg når jeg var gravid og ekstremt forstoppet. Ulempen er at det tar noen timer før det virker, men da får du virkelig tømt deg helt. Sviske og aprikos kokt i vann og kjørt med stavmikser er også veldig bra for magen. Jeg føler med deg for jeg vet hvor smertefullt det er og ønsker deg god bedring. 

Anonymkode: 604f5...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...