AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Min svigerfar har blitt alvorlig syk og har nok ikke så lenge igjen (trolig mindre enn 6 mnd). Jeg synes det er vanskelig å finne min rolle i dette…Vi bor et stykke fra dem, så besøk for å avlaste i det daglige er ikke mulig. Jeg har heller ikke et nært forhold til ham, så det er ikke naturlig å ringe ham selv. Allikevel vil jeg gjerne bidra litt. Vi besøker dem noen helger så ofte vi kan, så da er det selvfølgelig naturlig å bidra praktisk der, men hva ellers kan man gjøre? Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Anonymkode: 597d9...cb4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 TS her. Ville egentlig endre detaljer for å gjøre det mindre gjenkjennbart, men endret bare overskriften før Jeg postet…Var litt rask der. Men er altså syk svigerfar (uten at det egentlig har så stor betydning). Anonymkode: 597d9...cb4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 Det er vel mannen din du burde støtte og være der for, og hvis mannen din vil ta ut ferie eller dra til dem - bli med eller la han reise. Anonymkode: 6e55c...d72 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel mannen din du burde støtte og være der for, og hvis mannen din vil ta ut ferie eller dra til dem - bli med eller la han reise. Anonymkode: 6e55c...d72 Har svigerfar annen familie som kan hjelpe han? Hvis ikke burde dere jo vurdert å ha han hos dere hvis han er virkelig syk, eller få han inn på et sykehjem. Det er jo ganske inhumant å skulle være hjemme alene når man ligger for døden. Anonymkode: 6e55c...d72 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min svigerfar har blitt alvorlig syk og har nok ikke så lenge igjen (trolig mindre enn 6 mnd). Jeg synes det er vanskelig å finne min rolle i dette…Vi bor et stykke fra dem, så besøk for å avlaste i det daglige er ikke mulig. Jeg har heller ikke et nært forhold til ham, så det er ikke naturlig å ringe ham selv. Allikevel vil jeg gjerne bidra litt. Vi besøker dem noen helger så ofte vi kan, så da er det selvfølgelig naturlig å bidra praktisk der, men hva ellers kan man gjøre? Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Anonymkode: 597d9...cb4 Jeg tenker du må snakke med din mann. Hva ønsker han for foreldrene sine og fra deg? Anonymkode: a4c86...f39 1
Cinzia Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Han er ikke alene hjemme da svigermor er i fin form. De har også mye annen familie i nærheten som hjelper til og mannen min kan selvf reise dit så ofte han vil.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Dere bør strekke dere til mer om det er 6 måneder igjen. Uansett om de har annen familie rundt, de trenger jo sønnen sin. Ikke undervurder det å bare være til stede. Anonymkode: 9a9c7...2da
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Ring svigermor og vis at du bryr deg. Det er kanskje hun som har mest bruk for din støtte. Spør hva hun trenger 😍 Anonymkode: 92ec0...815 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere bør strekke dere til mer om det er 6 måneder igjen. Uansett om de har annen familie rundt, de trenger jo sønnen sin. Ikke undervurder det å bare være til stede. Anonymkode: 9a9c7...2da Skal de si opp jobbene sine? 🤷♀️ Anonymkode: e0632...f23
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 Jeg er selv veldig syk, og det beste du kan gjøre for meg er å spørre meg hva jeg trenger. Ikke mannen min eller familien min, men meg. Jeg vet hvor skoen trykker. Så spør han hvis ikke han kommer på noe, da spør du svigermor. Anonymkode: 40f4e...623 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Skal de si opp jobbene sine? 🤷♀️ Anonymkode: e0632...f23 Og så har du resten av dagen...helger osv. Anonymkode: 9a9c7...2da
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Skal de si opp jobbene sine? 🤷♀️ Anonymkode: e0632...f23 Permisjon? Anonymkode: 0f8e9...e26
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Skal de si opp jobbene sine? 🤷♀️ Anonymkode: e0632...f23 Det er unntakstilstand og da må man gjøre ting annerledes. Anonymkode: 9a9c7...2da
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Foreslå å avlaste svigermor litt. Når dere besøker en helg, kan hun ta en tur til øvrig familie eller en venninne? Sånn hun kommer seg litt ut. Eller andre ærend som frisørtime, handle, gå en tur osv. Kanskje du og svigermor kan ta en tur ut sammen om din mann og faren trenger litt tid alene, kun de to? Eller svigermor, svigerfar og din mann kan være litt alene. Så kan du ta deg av ærend som handling. Hvis øvrig familie bidrar en del, så kan de være sliten. Kan dere stille opp med barnepass et par timer? Annet praktisk? Hjelp til i hjemmet. Rengjøring, lag måltider. Ta med noe som kan fryses? Middager, bakst osv. Er det noe svigerfar eller både svigerfar og svigermor ønsker å få gjort før han går bort? En opplevelse el? Er det mulig å hjelpe til med å få realisert? Anonymkode: 02eff...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå