Gå til innhold

Hva heter...


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hi hi, vi hadde en diskusjon på det her om dagen og fant vel ut at det ikke finnes noe ord på det. Er vel bare mange forskjellige. Som gryteunderlag, grytekluter, eller sånn vi setter panner på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg blir det ofte "sånne varmedingser", men altså gryteunderlag er det vanlige ordet jeg har hørt. Grytekluter er noe annet, de er til å HOLDE varme ting med, laget av stoff.

Bordskåner har jeg aldri hørt om, men det hørtes ut om et typsik "nymotens, pent ord" på nettopp gryteunderlag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlag, enkelt og greit. Og grytekluter er til å holde varme ting med fram til man kommer til bordet og setter de på underlaget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter bordskåner. Alle diskusjoner jeg har hørt angående dette temaet (og det er ikke få...) har konkludert med bordskåner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter bordskåner. Alle diskusjoner jeg har hørt angående dette temaet (og det er ikke få...) har konkludert med bordskåner.

Men gryteunderlag er da et mye bedre ord, det beskriver jo bruken bedre :sur:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også bordskåner er det "riktige" ordet, det er det de kaller det i butikker også. Men hello, man kan da kalle det hva man vil!! Jeg sier bordskåner og gryteunderlag (?tror jeg) om hverandre.. Ble plutselig litt usikker på hva jeg egentlig sier... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også bordskåner er det "riktige" ordet, det er det de kaller det i butikker også. Men hello, man kan da kalle det hva man vil!! Jeg sier bordskåner og gryteunderlag (?tror jeg) om hverandre.. Ble plutselig litt usikker på hva jeg egentlig sier... :ler:

Er det sant? Det har jeg aldri sett før! Jeg har jobbet i en butikk som solgte slike, og der het det gryteunderlag! Faktisk så har jeg aldri hørt ordet bordskåner før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det sant? Det har jeg aldri sett før! Jeg har jobbet i en butikk som solgte slike, og der het det gryteunderlag! Faktisk så har jeg aldri hørt ordet bordskåner før...

(Uthevet feil del... skulle utheve "det de kaller det i butikker også.")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest personlig

har jeg ikke hørt noe annet enn gryteunderlag og grytebrikker. Grytekluter er det man holder varme gryter i. Har også sett i butikken at det står, henger eller ligger under benevnelsen gryteunderlag.

Hvorfor har det blitt slik at "ingen" vet hva det heter, og at folk må finne på ord? Er det bare ikke å spørre andre, istedenfor å finne på ord? Hampus må i så fall være en av de dårligere oppnevnte ordene. Det beskriver jo bare en type grytebrikker.

Jeg sier grytebrikker (og ølbrikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...