Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen noen  år nå ,men jeg er mer og mer overbevist at han er narsisist.  I begynnelsen var han så sjarmerende , hyggelig, snill og oppmerksom.   Men så merket jeg at han begynte å lyge, historien hans hang ikke sammen, han skyldte på alt og andre for ting som hadde gått gale i livet, Exene hans var visst både egoistiske og pengegriske og hadde dårlig humør , mens han hadde vært en god mann og fulgt opp alle plikter.  Jeg sendte melding til ene exen hans . HUn sa at han hadde vært så snill og god i begynnelsen, men gikk ikke mange mnd før han beskyldte henne for mye rart og fikk dårlig humør , hun sa hun begynte å lure på om det var henne det var noe gale med.  HUn ble utslitt både psykisk og økonomisk.  Han kan være veldig arrogant, snakke ned alt og alle som ikke er slik han vil det skal være. Han kan aldri si unnskyld.  Sier heller ikke takk.  Kan slå og sparke dyr, for så minutter senere være kjærlig og god. 

Tror han vet best, kan best og har rett i alt. Tåler ikke kritikk. Får meg til å tvile på min egen virkelighet. Føler jeg må gå på eggeskall noen ganger. Vet aldri hviket humør han er i, kan skifte fort. Dårlig impulskontroll.  Fort sint, lett irritert.  Har mye fantasier om alt han kan få til , lite jordnær.  Kan straffe meg med silent treatment i ukesvis, være kald , skyve meg unna, ghoste meg.  Kan si utrolig masse stygt og sårende til meg. Og han vet når han får meg til å grine da har han kontroll. 

Men han har og en annen side, som gjør at jeg takler å være sammen og kommer tilbake gang på gang når det har vært slutt. Han kan si  utrolig mye fint til meg og snakke om at jeg er den eneste han vil ha og hvor mye han elsker meg. Han kan være kjærlig og varm. Og  få meg til å føle meg elsket.  Og i de periodene  føler jeg meg avslappet og vi har det kjekt sammen. Men jeg vet aldri når det snur. Det er jo sånn at jeg tør ikke kjøpe julegave til han nå, selv om jeg har sett ut noe som var på tilbud og ville kjøpe det , men jeg vet ikke om han gjør det slutt neste uke eller mnd etter , om vi er sammen til jul. Uff veldig slitsomt å ha det sånn. Og på toppen av det hele truer han meg med at hvis  jeg ikke selger  huset mitt og flytter til han finner han en annen som vil flytte inn , for han har mange kort i ermet som han sier.  Jeg elsker han , men tør ikke ta et så stort valg.    Hvordan er det best mulig å hanskes med en narsisist?  Er det noe håp?

Anonymkode: c5ee7...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det best mulig å hanskes med en narsisist?  Er det noe håp?

Nei. Kom deg vekk.
"Kjæreste" og "narsissist" hører ikke sammen.

Anonymkode: 2940c...a47

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal ikke hanskes med han. Du må bort! Fortere enn faen! Og ikke selg huset ditt for alt i verden! 

Anonymkode: 08bc3...648

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han der har ingenting i et forhold å gjøre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må for all del ikke finne på å selge huset ditt å flytte til han, for da er du fanget. Løp mens du kan! Synd om du kaster bort mange år av livet ditt på en sånn kar. Det blir ikke bedre og det er null håp. Det værste du kan gjøre er å binde deg til han noe mer enn du allerede har. Løp!!

Anonymkode: a3403...849

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er redd for at HAN gjør det slutt??

En mann som behandler deg som søppel OG SLÅR OG SPARKER DYR?!!!

Herregud! Du må komme deg vekk, ikke planlegge julegaver!

😳😳😳

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (1 minutt siden):

Du er redd for at HAN gjør det slutt??

En mann som behandler deg som søppel OG SLÅR OG SPARKER DYR?!!!

Herregud! Du må komme deg vekk, ikke planlegge julegaver!

😳😳😳

Ja, han har flere ganger slått sin egen og min hund, sagt mye stygt til barna mine. Meen så er det den magiske evnen han har som trekker meg til tilbake. Vet ikke hva det er , men kanskje det er fordi jeg har aldri vært så forelsket i en mann før , trodde jeg hadde funnet den jeg skulle bli gammel meg. Og  de to første mnd hadde vi det fantastisk. Er nok derfor jeg tåler så mye negativt snakk og dårlig oppførsel fra han. Er som at  jeg ikke klarer å komme meg videre. En gang var det slutt litt under et halvt år.  Først var jeg sint, såret og forbanna, så gikk det over til savn, trishet, og jeg så på face book hvor populør han var blandt damene og alle ville ha han. Og så er det jo det at når man elsker en person tåler man mye.  

Skrevet

Kom deg til h…. unna. 

Anonymkode: 160f4...595

• Liker 3
Skrevet

MÅ du ha en kjæreste? Selv om han får deg til å gå på eggeskall? Som truer deg? Som gir deg en kald skulder? Som du må tåle utålelige ting fra? For en stakket stund med hygge som du aldri vet når plutselig ender?

Anonymkode: 13d08...d3e

• Liker 1
Skrevet

LØP 🏃‍♂️

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Først var jeg sint, såret og forbanna, så gikk det over til savn, trishet, og jeg så på face book hvor populør han var blandt damene og alle ville ha han. Og så er det jo det at når man elsker en person tåler man mye.  

Det det handler ikke om å elske ham. Det handler om å ikke elske seg selv. Men jeg håper du i hverfall elsker barna dine nok til å la dem slippe å forholde seg til den mannen. 

Anonymkode: 35303...42f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du ikke klarer å tenke på deg selv, tenk på barna dine. Han snakker stygt til de? Er stygge mot dyr? Hvordan våger du å være i nærheten av et sånt menneske med barn… Tenk på barna dine og redd de vekk fra han.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vi har vært sammen noen  år nå ,men jeg er mer og mer overbevist at han er narsisist.  I begynnelsen var han så sjarmerende , hyggelig, snill og oppmerksom.   Men så merket jeg at han begynte å lyge, historien hans hang ikke sammen, han skyldte på alt og andre for ting som hadde gått gale i livet, Exene hans var visst både egoistiske og pengegriske og hadde dårlig humør , mens han hadde vært en god mann og fulgt opp alle plikter.  Jeg sendte melding til ene exen hans . HUn sa at han hadde vært så snill og god i begynnelsen, men gikk ikke mange mnd før han beskyldte henne for mye rart og fikk dårlig humør , hun sa hun begynte å lure på om det var henne det var noe gale med.  HUn ble utslitt både psykisk og økonomisk.  Han kan være veldig arrogant, snakke ned alt og alle som ikke er slik han vil det skal være. Han kan aldri si unnskyld.  Sier heller ikke takk.  Kan slå og sparke dyr, for så minutter senere være kjærlig og god. 

Tror han vet best, kan best og har rett i alt. Tåler ikke kritikk. Får meg til å tvile på min egen virkelighet. Føler jeg må gå på eggeskall noen ganger. Vet aldri hviket humør han er i, kan skifte fort. Dårlig impulskontroll.  Fort sint, lett irritert.  Har mye fantasier om alt han kan få til , lite jordnær.  Kan straffe meg med silent treatment i ukesvis, være kald , skyve meg unna, ghoste meg.  Kan si utrolig masse stygt og sårende til meg. Og han vet når han får meg til å grine da har han kontroll. 

Men han har og en annen side, som gjør at jeg takler å være sammen og kommer tilbake gang på gang når det har vært slutt. Han kan si  utrolig mye fint til meg og snakke om at jeg er den eneste han vil ha og hvor mye han elsker meg. Han kan være kjærlig og varm. Og  få meg til å føle meg elsket.  Og i de periodene  føler jeg meg avslappet og vi har det kjekt sammen. Men jeg vet aldri når det snur. Det er jo sånn at jeg tør ikke kjøpe julegave til han nå, selv om jeg har sett ut noe som var på tilbud og ville kjøpe det , men jeg vet ikke om han gjør det slutt neste uke eller mnd etter , om vi er sammen til jul. Uff veldig slitsomt å ha det sånn. Og på toppen av det hele truer han meg med at hvis  jeg ikke selger  huset mitt og flytter til han finner han en annen som vil flytte inn , for han har mange kort i ermet som han sier.  Jeg elsker han , men tør ikke ta et så stort valg.    Hvordan er det best mulig å hanskes med en narsisist?  Er det noe håp?

Du høres helt blind ut for tingenes tilstand, håper du ser lyset en dag. Jeg kjente en gang en slik mann, han tok 10 år av mitt liv. Ikke la det samme skje med deg. Narsissisme blir bare verre, det kan ikke kureres. Og når han ikke gir deg oppmerksomhet får noen andre det, vær du sikker. 

Anbefaler deg å følge Narcissistic and emotional abuse på Facebook og clusterbmilkshake på tiktok/youtube. Og den dagen du går, vær forberedt på å aldri se deg tilbake, det kan være farlig å forlate dem. Ofte kan det være lurt å dra ut proppen når de utsetter deg for silent treatment, de forventer ikke at du går da. 

Anonymkode: 670d8...501

• Liker 1
Skrevet

Løp så fort du kan! Har opplevd det samme og han sier garntert samme ting om meg, mens det er han som utnyttet meg øknomisk. Han skulle bestemme alt, så lenge jeg var enig med han var han helt fantastisk! Han ble kjempesint og umulig å snakke med i diskusjoner. Kom alltid med personangrep, stakk i sinne etc. Jeg kunne aldri stole på om han var der for meg. Desverre har jeg 2 barn med han og det et et helvette å skulle samarbeide med han! Du ser det ikke like tydelig når du lever oppi det, for de kan være snille når de selv vil!

Anonymkode: 44717...a97

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, han har flere ganger slått sin egen og min hund, sagt mye stygt til barna mine. Meen så er det den magiske evnen han har som trekker meg til tilbake. Vet ikke hva det er , men kanskje det er fordi jeg har aldri vært så forelsket i en mann før , trodde jeg hadde funnet den jeg skulle bli gammel meg. Og  de to første mnd hadde vi det fantastisk. Er nok derfor jeg tåler så mye negativt snakk og dårlig oppførsel fra han. Er som at  jeg ikke klarer å komme meg videre. En gang var det slutt litt under et halvt år.  Først var jeg sint, såret og forbanna, så gikk det over til savn, trishet, og jeg så på face book hvor populør han var blandt damene og alle ville ha han. Og så er det jo det at når man elsker en person tåler man mye.  

Nei. Man tåler fanken ikke at noen snakker stygt til barna sine og mishandler dyrene! Ikke faen!

Nå ble jeg forbanna! DU er med på å psykisk mishandle egne barn pluss fysisk mishandle dyrene når du lar han holde på!

Du MÅ gjøre det slutt! Dette handler ikke bare om DEG, men dine fine barn og dyr du elsker! Du er ikke forelska, men hektet!

Skjerp deg og ta vare på flokken din!!!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du er nødt til å oppsøke hjelp!!! Barna dine får med seg mer en du tror, når han er direkte slem mot dem og du ikke kaster han ut så er det farlig. Hvordan blir det å ha en samtale med dine voksne barn om hvorfor du ikke beskyter dem som barn? En aggressiv stefar kan ødelegge utrolig mye både for barna dine og mellom deg å barna dine. Du risikerer at de aldri tilgir deg eller enda være ender opp i lignende forhold selv. Hvordan ville du følt om det var ditt barn som var i din situasjon? Om du viste at det var slik du lærte det at forhold skule være? 

Du må skaffe hjelp med en gang til både deg og barna, forstår det er vanskelig men barn kommer før kjæreste. Altid! Lykke til ❤️ 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Du er nødt til å oppsøke hjelp!!! Barna dine får med seg mer en du tror, når han er direkte slem mot dem og du ikke kaster han ut så er det farlig. Hvordan blir det å ha en samtale med dine voksne barn om hvorfor du ikke beskyter dem som barn? En aggressiv stefar kan ødelegge utrolig mye både for barna dine og mellom deg å barna dine. Du risikerer at de aldri tilgir deg eller enda være ender opp i lignende forhold selv. Hvordan ville du følt om det var ditt barn som var i din situasjon? Om du viste at det var slik du lærte det at forhold skule være? 

Du må skaffe hjelp med en gang til både deg og barna, forstår det er vanskelig men barn kommer før kjæreste. Altid! Lykke til ❤️ 

Signerer denne. Min eks kuttet ut sine stebarn når det ble slutt, men de hater han og er glad til! 17 åringen kom inn til meg etter eksen skjeldte meg ut. Mamma ikke hørr på han, han bare manipulerer deg! Barn i alle aldre får med seg MYE mer enn hva man tror. Vil du at dine barn skal lære seg å ikke ha respekt for kjæresten sin og behandle de dårlig?

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Signerer denne. Min eks kuttet ut sine stebarn når det ble slutt, men de hater han og er glad til! 17 åringen kom inn til meg etter eksen skjeldte meg ut. Mamma ikke hørr på han, han bare manipulerer deg! Barn i alle aldre får med seg MYE mer enn hva man tror. Vil du at dine barn skal lære seg å ikke ha respekt for kjæresten sin og behandle de dårlig?

Så bra du kom deg ut ❤️ selv om det virker vanskelig i dag kan du også komme dit TS. 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Så bra du kom deg ut ❤️ selv om det virker vanskelig i dag kan du også komme dit TS. 

Takk, skulle jo gått første gangen han truet meg med å gjøre det slutt når han ikke fikk viljen sin. Det er lett å være etterpåklok og vanskelig å gå når man har barn sammen.

• Hjerte 2
Skrevet

Du er hekta på fyren, ikke forelsket. Det du beskriver som de gode periodene er et helt helt vanlig forhold. Det kan du få med en annen etterhvert. 

om du fortsetter å være sammen med han så håper jeg du lar barna bo hos sin far. Vet faren deres hvordan kjæresten din behandler de? Om du flytter sammen med kjæresten så mister du nok barna dine på sikt. Når de er gamle nok til å bestemme selv så vil de nok bo hos far og du skal ikke se bort fra at far krever full omsorg før den tid. 

hvilket råd ville du gitt din beste venn om hun var i samme situasjon?

Du kan snakke med krisesenter om hvordan å forlate han. Alt det du beskriver går inn under psykisk vold. Jeg er fagperson og vet hvor vanskelig det kan være å komme seg ut. Bare vit at det finnes et hjelpeapparat som kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 49485...3a3

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...