AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Del Skrevet 21. september 2022 Hvor ofte må dere ta ettervekst for å ikke ha synlig skille? Føler mitt vokser så fort, og etter 2,5 uler begynner skillet å markere seg såvidt, og ved 3 uker er det en grei stripe. Har dere noen teknikker for å minimere området som farger (alternere hvor mye man tar)? Anonymkode: 4b069...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. september 2022 #2 Del Skrevet 21. september 2022 Det går nok ikke mer enn 3-4 uker før det er ganske synlig skille, men nå har jeg veldig mørkt hår fra før, så det blir stor kontrast. Bruker sånn ettervekst-spray i 3-4 uker før jeg farger på nytt, for syns det er litt tullete å skulle bruke en hel fargepakke på noen få synlige hårstrå. Jeg har veldig langt hår som for det meste henger løst, så det er kun akkurat i skillen det synes noe særlig, derfor klarer jeg meg lenge med en litte touch-up med sprayen i noen uker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg er som deg, her blir det synlig ettervekst etter 2 - 2,5 uker. Bruker ettervekst-spray en stund før jeg farger det. Farger kun hjemme da jeg ikke har råd til å gå til frisøren hver 4. uke... Anonymkode: f9a10...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordNord Skrevet 21. september 2022 #4 Del Skrevet 21. september 2022 Er egentlig helt mørk, men begynte å gå mot lysere jo mer grå jeg ble. Lysnet etterveksten, og stripet håret. Kunne farge med 2-3 måneders mellomrom. Lot frisøren få bestemme farge, slik at det ble best mulig, Sist var jeg blitt så grå i etterveksten at vi ble enige om kun striper, og ikke helfarge. Har gått 3 måneder, og kan enda gå en stund til før jeg må freshe opp. Har gått fra mørk brun, til helt blond, med varme toner og naturlige hvite striper. Anbefaler å finne en fin farge sammen med frisøren, da de ser hva som kler deg. Mvh snart helgrå, k34. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Del Skrevet 21. september 2022 TS her: Jeg har en sånn greie fra Wow med kost som funker greit, men fargeutvalget er jo ikke voldsomt. Kanskje sprayen er grei å prøve Anonymkode: 4b069...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Del Skrevet 21. september 2022 NordNord skrev (1 minutt siden): Er egentlig helt mørk, men begynte å gå mot lysere jo mer grå jeg ble. Lysnet etterveksten, og stripet håret. Kunne farge med 2-3 måneders mellomrom. Lot frisøren få bestemme farge, slik at det ble best mulig, Sist var jeg blitt så grå i etterveksten at vi ble enige om kun striper, og ikke helfarge. Har gått 3 måneder, og kan enda gå en stund til før jeg må freshe opp. Har gått fra mørk brun, til helt blond, med varme toner og naturlige hvite striper. Anbefaler å finne en fin farge sammen med frisøren, da de ser hva som kler deg. Mvh snart helgrå, k34. Akkurat samme med meg. Lar frisøren bestemme 😊 Har blitt blondine i en alder av 46 😄 Anonymkode: 1d007...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Del Skrevet 21. september 2022 NordNord skrev (1 minutt siden): Er egentlig helt mørk, men begynte å gå mot lysere jo mer grå jeg ble. Lysnet etterveksten, og stripet håret. Kunne farge med 2-3 måneders mellomrom. Lot frisøren få bestemme farge, slik at det ble best mulig, Sist var jeg blitt så grå i etterveksten at vi ble enige om kun striper, og ikke helfarge. Har gått 3 måneder, og kan enda gå en stund til før jeg må freshe opp. Har gått fra mørk brun, til helt blond, med varme toner og naturlige hvite striper. Anbefaler å finne en fin farge sammen med frisøren, da de ser hva som kler deg. Mvh snart helgrå, k34. Vurderer også dette, men trives ikke så godt med blondt hår. Med litt grått synes jeg endel ettervekst er fint med striper i, men når det meste blir grått blir det for kaldt…. Ah, valgets kval! Frisør kan jeg ikke gå til pga økonomi. Altå, klipper der - men resten må jeg gjøre hjemme. Anonymkode: 4b069...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 21. september 2022 #8 Del Skrevet 21. september 2022 Angelheart2 skrev (1 time siden): Det går nok ikke mer enn 3-4 uker før det er ganske synlig skille, men nå har jeg veldig mørkt hår fra før, så det blir stor kontrast. Bruker sånn ettervekst-spray i 3-4 uker før jeg farger på nytt, for syns det er litt tullete å skulle bruke en hel fargepakke på noen få synlige hårstrå. Jeg har veldig langt hår som for det meste henger løst, så det er kun akkurat i skillen det synes noe særlig, derfor klarer jeg meg lenge med en litte touch-up med sprayen i noen uker. Kan jeg få spørre, hvilken ettervekst spray bruker du? Har prøvd 3 forskjellige, og syns håret blir stivt,seigt. Også smitter det av på alt..😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 21. september 2022 #9 Del Skrevet 21. september 2022 NordNord skrev (1 time siden): Er egentlig helt mørk, men begynte å gå mot lysere jo mer grå jeg ble. Lysnet etterveksten, og stripet håret. Kunne farge med 2-3 måneders mellomrom. Lot frisøren få bestemme farge, slik at det ble best mulig, Sist var jeg blitt så grå i etterveksten at vi ble enige om kun striper, og ikke helfarge. Har gått 3 måneder, og kan enda gå en stund til før jeg må freshe opp. Har gått fra mørk brun, til helt blond, med varme toner og naturlige hvite striper. Anbefaler å finne en fin farge sammen med frisøren, da de ser hva som kler deg. Mvh snart helgrå, k34. Jeg vurderer også å få det lysere,slik at det ikke skal bli så hard ettervekst. Men må man først begynne med en avfarging,da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. september 2022 #10 Del Skrevet 21. september 2022 flusa skrev (2 minutter siden): Kan jeg få spørre, hvilken ettervekst spray bruker du? Har prøvd 3 forskjellige, og syns håret blir stivt,seigt. Også smitter det av på alt..😪 Bruker denne Syns ikke det blir så stivt, men kjenner jo at håret ikke er helt som nyvasket. Har heller ikke noe problem med at det smitter av, kun akkurat med en gang, dersom jeg tar hendene i håret rett etter at jeg har sprayet. Bruker en spray som er noen nyanser lysere enn hårfargen min, da ser det ganske så naturlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. september 2022 #11 Del Skrevet 21. september 2022 NordNord skrev (1 time siden): Er egentlig helt mørk, men begynte å gå mot lysere jo mer grå jeg ble. Lysnet etterveksten, og stripet håret. Kunne farge med 2-3 måneders mellomrom. Lot frisøren få bestemme farge, slik at det ble best mulig, Sist var jeg blitt så grå i etterveksten at vi ble enige om kun striper, og ikke helfarge. Har gått 3 måneder, og kan enda gå en stund til før jeg må freshe opp. Har gått fra mørk brun, til helt blond, med varme toner og naturlige hvite striper. Anbefaler å finne en fin farge sammen med frisøren, da de ser hva som kler deg. Mvh snart helgrå, k34. Dette tenkte jeg å forsøke også... allerede på 2. farging så innså jeg at jeg ikke var komfortabel i det hele tatt med å være så lys, så da blir det farging hver 2. måned i stedet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordNord Skrevet 21. september 2022 #12 Del Skrevet 21. september 2022 flusa skrev (10 minutter siden): Jeg vurderer også å få det lysere,slik at det ikke skal bli så hard ettervekst. Men må man først begynne med en avfarging,da ? Om håret er farget mørkt kan det være lurt. Er det naturlig, så er det muligens nok med striper i starten. Jeg er ikke god på dette selv, men har verdens beste frisør - som fortalte meg hva som er lurt. Tipset mitt er å lytte til fagfolk. Jeg var kjempeskeptisk til å bli lysere, men frisøren fant en farge som kler meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #13 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg var mørk (med hyppig farging av grå ettervekst) frem til desember 2020. Da begynte jeg med lyse striper og farging av ettervekst hos frisøren. Begynte litt forsiktig, og har fått mer og mer striper etterhvert. Nå er jeg blond. Og med sola som har tatt på fargen/stripene i sommer så føler jeg meg altfor blond. Blir ikke helt komfortabel med det kjenner jeg. Så snart er det frisørtime igjen, og da vil jeg høre om vi kanskje kan legge inn litt mer mørkeblond eller tilsvarende, slik at jeg demper det blonde litt. Forrige frisørtime var i begynnelsen av august, og neste time er i begynnelsen av oktober. Så rundt 8 uker. Etterveksten er absolutt solid nå, men i og med at håret er lyst, så blir overgangen mye mindre enn da jeg hadde mørkt hår. Så holder ut lengre før det må gjøres noe. Med mørkt hår skulle jeg gjerne farget det hver 3. uke, men prøvde å drøye litt lengre (da var det kun hjemmefarging som gjaldt, og helst kjøpt på tilbud..). Anonymkode: 982eb...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 21. september 2022 #14 Del Skrevet 21. september 2022 Tre-fem uker så må det tas 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #15 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg var mørk (med hyppig farging av grå ettervekst) frem til desember 2020. Da begynte jeg med lyse striper og farging av ettervekst hos frisøren. Begynte litt forsiktig, og har fått mer og mer striper etterhvert. Nå er jeg blond. Og med sola som har tatt på fargen/stripene i sommer så føler jeg meg altfor blond. Blir ikke helt komfortabel med det kjenner jeg. Så snart er det frisørtime igjen, og da vil jeg høre om vi kanskje kan legge inn litt mer mørkeblond eller tilsvarende, slik at jeg demper det blonde litt. Forrige frisørtime var i begynnelsen av august, og neste time er i begynnelsen av oktober. Så rundt 8 uker. Etterveksten er absolutt solid nå, men i og med at håret er lyst, så blir overgangen mye mindre enn da jeg hadde mørkt hår. Så holder ut lengre før det må gjøres noe. Med mørkt hår skulle jeg gjerne farget det hver 3. uke, men prøvde å drøye litt lengre (da var det kun hjemmefarging som gjaldt, og helst kjøpt på tilbud..). Anonymkode: 982eb...293 Man kan legge lowlights ja. Jeg opplever det samme - det blir for lyst over tid. Så kan man jo legge lowlights hos frisør/hjemme, men for meg som skal gjøre all jobben hjemme blir det jo et sammensurium 😅 Orker ikke jobben med folie og ørten lag. Men ideelt sett hadde jeg alternert striping/lowlights hos frisør. Det blir jo DYRT da. Anonymkode: 4b069...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå