AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Har nå siden sommeren startet vært ekstremt umotivert. Jeg startet på skolen i høst, går barnehagelærer. Synes hele studiet hittil bare har vært ren tull… vi møter opp for å synge barnesanger liksom. Har null motivasjon for studiet, null interesse i å bli kjent med medstudenter. Null motivasjon for jobb og trening. Vil bare sitte hjemme hele dagen og se rett ut i lufta. Klarer ikke å konsentrere meg på noe… tips til å komme ut av dette? Mange tenker sikkert bare skjerp deg, men klarer virkelig ikke å finne noe glede i livet. Eneste gleden er typen men han har ikke tid til å gi meg oppmerksomhet 24/7. har ikke motivasjon til å gå ut, til å lage mat, møte venner familie osv… Bare så sykt lei av livet generelt.. skjønner ikke hvordan jeg skal overleve 4 år med det studiet. Andre som har det slikt? Anonymkode: 0a18a...d0b 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg startet på skolen i høst, går barnehagelærer Vil på det sterkeste anbefale deg et annet studium! Anonymkode: ef089...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil på det sterkeste anbefale deg et annet studium! Anonymkode: ef089...c5e Er det yrket jeg vil jobbe med.. har jobbet i bhg i mange år og tar deltidsstudiet kombinert med arbeid. Men studiet er så sykt kjedelig!!!! Vi lærer bare masse tull, ikke noe faglig relevant stoff.. ennå trives vanligvis i jobben, veldig… men nå er jeg bare umotivert for alt. ts Anonymkode: 0a18a...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det yrket jeg vil jobbe med.. har jobbet i bhg i mange år og tar deltidsstudiet kombinert med arbeid. Men studiet er så sykt kjedelig!!!! Vi lærer bare masse tull, ikke noe faglig relevant stoff.. ennå trives vanligvis i jobben, veldig… men nå er jeg bare umotivert for alt. ts Anonymkode: 0a18a...d0b Du kan jo ta annen utdanning som er relevant for å jobbe i barnehage, men som på sikt gir andre muligheter også. Anonymkode: ef089...c5e
Jaytee Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Finn først fremst ut hva du vil, hva gir deg glede og hva er målet ditt. Da blir livet plutselig litt lysere.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo ta annen utdanning som er relevant for å jobbe i barnehage, men som på sikt gir andre muligheter også. Anonymkode: ef089...c5e Som hva? Målet er å bli styrer og da må jeg ha denne utdanningen.. har ikke høyt nok snitt til spesped.. Anonymkode: 0a18a...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Jaytee skrev (1 minutt siden): Finn først fremst ut hva du vil, hva gir deg glede og hva er målet ditt. Da blir livet plutselig litt lysere. Men jeg vil jo ingenting.. det er problemet. Vil absolutt ingenting. Ikke møte noen, ikke gjøre noe. Anonymkode: 0a18a...d0b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Det høres ut som depresjon. Ta deg en tur til legen. (Selv om du ikke egentlig orker eller ser poenget med det) Anonymkode: 6b3a1...ea5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Det nytter ikke å vente på at motivasjonen skal komme seilende på en fjøl. Det begynner med disiplin. Få struktur på dagene dine, selv om du ikke har lyst eller motivasjon. Bare gjør det. Stå opp, re senga, spis frokost, dra på trening, lag middag. Etterhvert som du kommer inn i rutiner glir ting lettere. Du skal ikke gå på det studiet i evig tid, det er kun en brøkdel av livet ditt. Vi må alle gjøre ting vi ikke har lyst til i perioder av livet, sånn er det bare. Anonymkode: 57ba1...946
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 I hear you! Samme her. Jeg tar opp masse fag fra vgs for å komme inn på studiet jeg ønsker. Og vgs-fagene er gørrkjipe. I hvertfall de som krever mest tid. Det som hjelper her er konkrete planer for hva jeg skal gjøre per dag. Ikke legg lista for høyt. I dag skal jeg skrive ferdig en oppgave, planlegge middag for i morgen, vaske en maskin med tøy, lage middag og rydde opp etterpå. Etter det skal jeg ikke under noen omstendigheter gjøre noe mer produktivt. Bare slappe av og kope. Og være fornøyd med at jeg fikk gjort alt jeg skulle i dag. Hadde jeg ikke lagt konkrete planer for når jeg skal gjøre ting, ville jeg hele tiden tenkt på alt jeg burde gjøre, som jeg ikke gidder. Så planlegg og vær konkret, skriv ned, ikke ha for mange ting per dag, vær realistisk mtp tid (ting tar ofte lenger tid enn man tror), legg inn planer for hvile/TV/gjøre ingenting. Og så det viktigste, hold deg til planen. Anonymkode: 3e96e...c21 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg vil jo ingenting.. det er problemet. Vil absolutt ingenting. Ikke møte noen, ikke gjøre noe. Anonymkode: 0a18a...d0b AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det høres ut som depresjon. Ta deg en tur til legen. (Selv om du ikke egentlig orker eller ser poenget med det) Anonymkode: 6b3a1...ea5 Enig. Ikke en dyp depresjon eller noe, men en plagsom en. Snakk med legen, eller sjekk om kommunen/studiestedet har en lavterskeltjeneste du kan benytte deg av! Anonymkode: a83bb...77f 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 jeg tar barnehagelærer selv og vi har ikke sunget noen barnesanger enda for å si det sånn. hvor går du? vi lærer myye relevant og interessant, og det er litt krevende.. ikke dumt å bare ta bhg lærer for å ta master seinere, er det jeg skal hvertfall. ellers så må jeg si at livet går opp og ned, virker som dette er noe folk ikke tenker over.. for i dagens sosiale medier er det nesten blitt normen at alt er så fantastisk heele tiden, livet er en dans på roser ikke sant. NEI, livet er tøft og noen perioder møter man mye motstand, andre perioder flyter man bedre. det er helt normalt, men selfølgelig vil jeg si at i mitt tilfelle så er jeg var for hormonforandringer og skjønte det ikke før jeg var litt eldre at det var derfor.. ellers kan det være lavt stoffskifte, spiser du sunt og variert? ellers så er det å bare være litt aktiv, gå turer eller yoga veldig bra. sender gode tanker til deg☺️ Anonymkode: bed4e...f80 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå