Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen, dette er mitt første innlegg her på forumet! Det jeg lurer på:

Når står deres 1-åring opp? Altså barn som er mellom 12 og 24 måneder gamle.

Vårt barn står typisk opp 05.30 +-30 min. Det stort sett uavhengig om barnet har vært i bhg, om det er helg eller om det har vært kort eller lang dupp på dagtid. Det skjer en gang i blant at barnet sover til 07-07.30, men da kontres det stort sett med oppvåkning i 04.30-05.00-draget dagen etter.

Meget spent på deres erfaringer. På forhånd takk!

Edit: Kan jo være relevant når de legger seg også. Vårt er 12 mnd og legger seg 19.00.

Endret av Reign
Tilleggsinfo
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reign skrev (8 minutter siden):

Vårt barn står typisk opp 05.30 +-30 min. Det stort sett uavhengig om barnet har vært i bhg, om det er helg eller om det har vært kort eller lang dupp på dagtid. Det skjer en gang i blant at barnet sover til 07-07.30, men da kontres det stort sett med oppvåkning i 04.30-05.00-draget dagen etter.

16 mnd gammel jente sover fra kl 20 til 7. 😇

Skrevet

Vår er 20mnd, legges kl 19 og står opp 0730 +-30min. Gjort det siden hun var 12 mnd.

Anonymkode: a4488...0b8

Skrevet

Min er 17 mnd og legger seg mellom 18.00-18.30 , da er han trøtt og peker på rommet sitt. Legger vi han senere ved anledninger så er han ofte urolig på natta. Også våkner han mellom 05.00-0600, som regel 05.30. 

Sover over mellom 1 til 2 timer på dagtid.

Skrevet

Min 12 mnd legger seg kl 19 og står opp 07.30 😊

Skrevet

Første barnet mitt hadde samme rutinen frem til han begynte i barnehagen når han ble 2. Leggetid 19:00, våknetid 04:30 - 05:30. Jeg hatet det 🤣 

Barn nr. 2 er nå 12 mnd, og legger seg 19:00, og våkner mellom 06:00 og 07:00, kan klinke til med 07:30 en gang i blant! 😄

Skrevet

Slutter jo all gruing til barn nummer to når jeg leser her inne! Håp for sovebaby?

Vår våknet typisk klokka 3:45-4:30 i den alderen. Sovna sånn rundt 19:30-20:00. Og opp ila natta. 

Anonymkode: f0446...089

Skrevet

vår blir snart 2 år, og det varierer litt.

Hvis han ikke sover lur på dagen i bhg/hjemme så sovner han 19/19.30. Da våkner han mellom 06.30 - 07.00

Om han sover en lur (veldig sjeldent), selv om det er så lite som 20 min så sovner han ikke før 21.30. Da står han ikke opp før kl 09 dagen om vi ikke må vekke.

Skrevet (endret)

Min pode synes soving var bortkastet tid fra han ble født. Han ble lagt 19.30 i flere år, også i den alderen du etterspør, og sovnet som regel tvert ved leggetid. Men våknet alltid mellom kl 05 og 06. Vi følte oss heldige om han sov helt til 6. Da var det umulig å få han til å sovne igjen, han hadde bestemt at det var morgen da, og ikke senere!

Vi prøvde å snu døgnet i ferier, når det var dager nok med fri til å legge om søvnmønsteret, men det fungerte sjelden. Han var en "early bird" uansett.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Min blir ett om noen uker, hun står opp 07:30-08:00. Vi starter legging kl 20:00, hun sover senest 20:30. Er redd for om vi legger henne tidligere, vil hun stå opp tidligere også. Våkner en del ganger i løpet av natten. Sover én blund om dagen.

Skrevet

Kjenner jeg blir misunnelig på en del av foreldrene her ja :P Legging noe senere går ikke for vår del, barnet blir bare ekstremt grinete og sover ikke noe lenger på morgenen uansett. Det er faktisk større sannsynlighet for opp og hopp en time tidligere enn en time senere.

Skrevet

8 tiden

Anonymkode: a1400...592

Skrevet

Sover fra ca 20 til 0730😊 han liker å ligge en stund i senga og kose hvis der blir for tidlig. Har dupp på nesten 3 timer om dagen.. Han er 18 mnd og glad i søvn. 

Anonymkode: c5b82...b17

Skrevet

Vekkes ca. 06:30 i ukedagene, men kan godt sove til 8 eller lengre i helgene. Legges ca. 19/19:15. Han blir to om en mnd, og er et lite dovendyr. Har sovet godt siden han var nyfødt, og har kun hatt en kortere periode på et par mnd i vinter hvor han har våkna tidlig av seg selv.

Storebroren er og var stikk motsatt. Han er skolegutt nå, og våkner fortsatt før 6 hver morgen med mindre han har lagt seg veldig seint kvelden før. Hadde flere perioder der vi sto opp mellom 5 og 6 da han var liten.

Anonymkode: 0dd7f...f52

Skrevet
Reign skrev (6 timer siden):

Edit: Kan jo være relevant når de legger seg også. Vårt er 12 mnd og legger seg 19.00.

21. sover til rundt 9-11, sover ikke på dagen mer. hn er snart 17mnd

Anonymkode: e4c53...f83

Skrevet

Han er 20 mnd og står opp mellom 6.30 og 7.45. 

Skrevet

Vår er blitt to år nå, men hun har våknet 5.30 +/- 30 min det siste året. Hun legges 19, og bruker mellom 2 og 60 min på å sovne. 

Det er først nå i det siste at vi opplever at lur på dagen utgjør en forskjell. I sommerferien sov hun lite på dagtid, og da begynte hun etter hvert å sove helt til 07. Men da hverdagen var tilbake, var vi tilbake på 05.30 igjen. Leggetid har aldri utgjort noen forskjell, vi har prøvd å legge både senere og tidligere. 

Eldstebarnet sov 19-07 da hun var ett år. 

Anonymkode: c4f1f...c6e

Skrevet

18-07, sover ikke på dagen mer… 1,5 år :) 

Anonymkode: ec086...c7d

Skrevet

Han er 17 mnd, legger seg helst 19, men noen ganger så lar de han sove i 2,5 time i barnehagen (👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Jævla ironisk tommel på gang her!) og da sovner han gjerne ikke før 10-11 🥲 .. Men sånn i ukedagene så må jeg som regel vekke han kl 7, da spør jeg han om vi skal stå opp, men han svarer som regel neeeei .. Likevel står han opp 6 i helgene 🤠

Anonymkode: ed8dd...957

Skrevet

Sovner rundt 21 og står opp ca 08. Sover 1-1,5 time på dagen. Han drar alltid i barnehagen halv 10, så han kan legge seg litt senere enn barn flest, da han ikke må opp så tidlig. Vi liker å ha kvelden sammen med han og er heldige som kan det. Må være trist å sende barnet i barnehage fra 7-7.30 , la dem være der til 17, og så bare få 1-2 timer sammen på ettermiddagen.  Er sjeleglad vi kan være mer sammen med barnet vårt enn folk flest. Føler oss veldig heldige. 

Anonymkode: d6011...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...