Gå til innhold

Samboer er venn med eksen, men nå virker det som om de ikke prater. Rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke alltid likt at de har vært venner (de har møttes et par-tre ganger mens vi var sammen, snapper regelmessig og snakker på FB regelmessig) - men jeg får se alt av snaps og samtaler om jeg ber om det, og det har aldri vært noe rart der. Det virker som et sunt vennskap etter det jeg kan se.

Men, nå har de plutselig ikke snakket på en stund. Jeg har tilogmed spurt om det, to ganger. Han virket ikke som om han hadde tenkt over saken. Han sa det ikke var noen spesiell grunn, at det bare var sånn. Han har aldri løyet til meg om noe mens vi har vært sammen, faktisk er han urovekkende ærlig i blant, klarer ikke holde noe for seg selv veldig lenge - så jeg har ingen grunn til å mistenke at det er en skummel grunn til at de ikke prater noe særlig for tiden. Er snakk om et par måneder, ellers virker det som om de har snakket i alle fall et par ganger i måneden.

Jeg blir jo umiddelbart paranoid, da.
Tenker at
1) Hva om han ikke snakker med henne fordi det plutselig var følelsesmessig vanskelig? Noen gamle følelser han vil unngå eller noe?
2) HUN ikke snakker med ham av samme grunn som nevnt over, bare fra hennes side
3) De snakker, men et annet sted - over SMS eller noe sånt, noe jeg ikke vet om

Hva tenker dere? Bør jeg bare skjerpe meg og slutte å tenke på dette?
(Jeg vet dere pleier å være ganske krasse om sånt, her er det absolutt lov, jeg trenger å høre det.)

Anonymkode: c029e...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her:
Skal sies at jeg kun et par ganger har spurt om å få se chats. Da spesielt tidlig i forholdet vårt, da jeg måtte finne ut om denne eksen var en sånn eks man IKKE vil at kjæresten skal være venner med. Det virket ikke slik. Grunnen til at jeg vet de ikke prater for tiden, er at jeg sitter ved siden av ham i sofaen når han sitter med laptop eller mobil, og kan ikke unngå å se hvem han har snakket med sist. Han har ingen sjenanse i forhold til dette.

Skrevet

Mest sannsynlig (i mine øyne):

Eksen er blitt sammen med noen som reagerer på et slikt forhold.

• Liker 10
Skrevet
Lunda skrev (8 minutter siden):

Mest sannsynlig (i mine øyne):

Eksen er blitt sammen med noen som reagerer på et slikt forhold.

TS her: Dette er lite sannsynlig. 
Men... Hvis du har rett... Betyr det at jeg SKULLE ha reagert på deres vennskap?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men... Hvis du har rett... Betyr det at jeg SKULLE ha reagert på deres vennskap?

Ja, hvorfor skulle de være så gode venner? 

Anonymkode: a98b7...975

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det betyr det ikke.

Anonymkode: d3db4...9ca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor skulle de være så gode venner? 

TS her: Hvorfor skulle de ikke det, hvis de hadde et forhold som endte godt og som varte lenge nok til at romantikken døde, men vennskapet ble til overs?
Jeg har slike venner selv, folk jeg har vært romantisk interessert i, men som jeg kun ser som venner nå. Og jeg vet det er gjensidig. 

• Liker 1
Skrevet

TS her:
Tingen er jo at jeg vet at jeg og mine tidligere flammer ikke har noe romantisk på gang i vårt vennskap, fordi jeg kjenner meg selv.
...Men man kan jo aldri 100% kjenne et annet menneske. Og jeg kjenner jo ikke eksen hans, har knapt møtt henne for lenge, lenge siden. Jeg vet overhodet ikke hva hun tenker, selv om jeg kan gjette basert på det er jeg blitt fortalt da jeg spurte. For jeg spør om alt, hele tiden, jeg kan liksom ikke la noe være overlatt til tilfeldighetene. Jeg er en sjalu person, jeg vet dette - og jeg vet samboer takler det, fordi han kan være sjalu selv. 

Jeg lurer bare likevel. Jeg trenger å snakke om dette med noen, dere, som ikke kjenner meg (for jeg er flau over dette) mens om likevel kan snakke vett i meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns du skal ha creds for at du tillater det. Det er mye kontakt for ekser å være.🤨 Greit nok å avslutte et forhold å opprettholde et vennskap i ettertid, men. 
Er det ikke bare greit at de ikke fortsetter å ha så innmari mye kontakt da? Trenger ikke ligge noe spess grunn bak det?😄

• Liker 2
Skrevet
Smurfii skrev (Akkurat nå):

Jeg syns du skal ha creds for at du tillater det. Det er mye kontakt for ekser å være.🤨 Greit nok å avslutte et forhold å opprettholde et vennskap i ettertid, men. 
Er det ikke bare greit at de ikke fortsetter å ha så innmari mye kontakt da? Trenger ikke ligge noe spess grunn bak det?😄

TS her:
Det er vanskelig territorie, det der.
For, hvis man IKKE kan være venn med eksen, hvorfor ikke? Er det gamle følelser og rusk der som ikke er dealet med?
Og hvis man er venner med dem, hvor nærme kan man være før det er for nærme?
...Og så er det SoMe-vanene til folk på min alder, da - folk sender mye snaps. Folk chatter mye. Det trenger ikke bety at man er nærme, jeg har folk jeg snapper med som jeg aldri møter. Føler liksom at tidvis chat eller noen snaps ikke har samme verdi som en telefonsamtale eller fysisk møte, ikke i det hele tatt. 

Her er vel greia mer at det har oppstått en endring i deres kontaktmønster. Hvorfor? Jeg synes det er rart å snakke typ annenhver uke, og så ikke snakke på noen måneder. Kanskje det er slik som noen andre her sier, at hun har fått seg kjæreste som ikke liker vennskapet deres. Men, hun er vel sorten som hadde sagt ifra om det? Eller, jeg vet ikke. Nå tenker jeg altfor mye, kjenner jeg. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo helt opp til deg. Ikke bruk andre som målestokk for hvordan du skal eller ikke skal reagere.

Skrevet

Jeg tenker det er naturlig at det fader ut når de ikke ser hverandre så hyppig. Nærheten i vennskapet blir mindre ettersom han blir mer knyttet til deg også. Vennskap kommer og går, inkludert de man er eks med. Jeg er venner med eksen min, men vi har ikke sett hverandre på lenge og jeg merker at jeg bryr meg mindre selv om det forsåvidt er hyggelig å prate med han. Når jeg en dag får ny kjæreste, ser jeg ikke bort fra at det fader ut over tid uten dramatikk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om man er mistenksom på at de har sluttet å snakke sammen, så er man på villspor. 

Anonymkode: cc4c0...a06

• Liker 2
Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år, og har aldri spurt et eneste spørsmål om eksene hans eller bedt om å se chatter. Han har aldri spurt om mine. Ingen av oss har behov for å snakke mye med eksene våre, men det har hendt et par ganger at jeg har sendt melding til en av mine ekser for å gratulere med bryllup og barn. Om han gjør det samme med sine er det greit for meg, men tviler. Har ingen grunn for å ikke stole på mannen min. Vi er begge ekstremt hjemmekjære, så det skulle godt gjøres å få tid til noe sidesprang😄

Anonymkode: cebc1...55a

Skrevet

det er jo bare å spørre om dem forsatt snakker sammen det hadde jeg gjort

Anonymkode: f39cd...e1f

Skrevet

Jeg, som til og med har barn med eksen min, holder ikke kontakten med ham sånn som dette.

Ville følt det ekstremt ukomfortabelt å prate med ham mens den nye dama satt ved siden av ham i sofaen.

Du vil vel merke det om de møter hverandre, bor de i nærheten av hverandre? Synes all kontakt med ekser (bortsett fra dem man har barn med, og derfor må ha noe kontakt med) bør opphøre etter bruddet, og når ny partner kommer inn i bildet.

Anonymkode: 0ae3a...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Folk er forskjellige. Jeg har vært sammen med mannen min i 14 år, og har aldri spurt et eneste spørsmål om eksene hans eller bedt om å se chatter. Han har aldri spurt om mine. Ingen av oss har behov for å snakke mye med eksene våre, men det har hendt et par ganger at jeg har sendt melding til en av mine ekser for å gratulere med bryllup og barn. Om han gjør det samme med sine er det greit for meg, men tviler. Har ingen grunn for å ikke stole på mannen min. Vi er begge ekstremt hjemmekjære, så det skulle godt gjøres å få tid til noe sidesprang😄

Anonymkode: cebc1...55a

Du høres naiv ut. Alle har tid til et sidesprang. Tro meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS her: Hvorfor skulle de ikke det, hvis de hadde et forhold som endte godt og som varte lenge nok til at romantikken døde, men vennskapet ble til overs?
Jeg har slike venner selv, folk jeg har vært romantisk interessert i, men som jeg kun ser som venner nå. Og jeg vet det er gjensidig. 

Fordi det er helt unødvendig å ha en sånn kontakt med ekser når man har en ny partner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...