Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste mnd har jeg merket at håret mitt har blitt veldig tørt og det faller endel hårstrå ut ved vasking. Jeg bruker strikk i håret hver dag, og ofte stramme. Kan det ha noe og si?

Anonymkode: bccf3...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stramme hårstrikker gjør at håret lettere slites/faller av, ja, spesielt om du har høy og stram hestehale. Ville ikke gått med det hver dag. 

Skrevet
jukkapalme skrev (9 minutter siden):

Stramme hårstrikker gjør at håret lettere slites/faller av, ja, spesielt om du har høy og stram hestehale. Ville ikke gått med det hver dag. 

Hvordan fikser jeg slitt hår? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan fikser jeg slitt hår? 

Er det veldig slitt er det nok lurt å klippe det litt. Bruk gode hårprodukter og kur det ofte. Jeg bruker ofte proteinkur etterfulgt av fuktgivende balsam. Pass også på å få i deg nok b-vitaminer. Jeg mistet nesten halve tykkelsen av håret mitt og det viste seg at jeg hadde kraftig mangel på b12. Har en sykdom som hemmer opptaket b12 fra maten, så går på høy dose med tilskudd. Må gjøre det livet ut for at lagrene ikke skal tappes. Håper tykkelsen kommer tilbake. Hadde kjempetykt hår før. 

Skrevet

Håret blir først og fremst slitt der strikken sitter, men hvis du har samme kjempestramme hestehale hver eneste dag, kan all trekkingen i håret gjøre at det løsner lettere fra rota også. 

Anonymkode: 373ab...9e0

Skrevet

Strikk gjør ikke håret tørt, men det sliter veldig på håret der strikket sitter. 

Og ja, stramme frisyrer kan på sikt føre til håravfall. 

Du kan ikke reparere slitt hår. Å stusse det ofte, kan derimot hindre splittede tupper fra å reise oppover i hårstrået, så jevnlig stussing er viktig for å ikke forverre slitasjen. 

For tørt hår, bruk hårkurer med mye fukt. 

Anonymkode: e6676...a34

Skrevet

Jeg kjører nopoo prinsippet. Og håret er blitt mye mer glansfullt og jeg er veldig fornøyd med håret mitt om dagene. Dvs jeg bruker ikke sjampo, kun balsam samt kurer håret oftere og kjøpt meg en god kreatin leave in balsam. 
Jeg har også i den siste tiden fått veldig mye komplimanger og skryt av håret mitt. 

Anonymkode: 6ee7d...5bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...