Gå til innhold

Bivirkninger av medisinsk abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg står i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ta abort, men en samlet vurdering med tanke på mann og barn, gjør at det alternativet vurderes. Jeg er redd for abort i seg selv. Vet dere om det er senvirkninger av abort, alt fra psykisk til fysisk (økt risiko for infarkt, hormonfortyrrelser, kreft ol) jeg er takknemlig for deres svar, mtp eventelle bivirkninger?

Anonymkode: f0684...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, jeg står i en vanskelig situasjon. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ta abort, men en samlet vurdering med tanke på mann og barn, gjør at det alternativet vurderes. Jeg er redd for abort i seg selv. Vet dere om det er senvirkninger av abort, alt fra psykisk til fysisk (økt risiko for infarkt, hormonfortyrrelser, kreft ol) jeg er takknemlig for deres svar, mtp eventelle bivirkninger?

Anonymkode: f0684...c07

Det skal ikke være det.

Jeg hadde maks uflaks ved abortinngrep (MA, ikke ønsket abort) og fikk utløst en kronisk invalidiserende sykdom.

Men den utløses generelt ofte hormonelt, så mulig jeg hadde fått det av graviditet/fødsel også (endel får gjerne denne etter fødsel/ved p begynne eller slutte på prevensjon/overgangsalder osv). 

Men ja, forskningen viser at de som velger abort sliter mer psykisk i etterkant enn man antar. Sikkert fordi man tenker at det var «ønsket». 

Anonymkode: dabb6...5ff

Skrevet

Fysiske endringer: Menstruasjonene mine er kortere (men regelmessige).

Psykisk: Jeg tenker mye på aborten. Har bilder i hodet av «barnet» fra tid til annen. Sint, sur og deppa i perioder. Anger og skyldfølelse.

Skrevet

Ikke gjør det, dette er ikke et engangsligg som gikk feil, men du og din mann sitt barn. 

Anonymkode: 4d351...0dc

Skrevet (endret)

For min del har det vært tungt. Kommer nok an på hvordan du er som person, livssituasjon, alder, barneønske. Etc.

Endret av mo1234
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det etter aborten, ts? (Hvis det ble slik)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...