Gå til innhold

Er det riktig at CC-krem har bedre dekkevne enn BB-krem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig at CC-krem har bedre dekkevne enn BB-krem? Hvordan er det egentlig vanlig å uttale det her til lands?

Sier du det på norsk rett frem som: Be-be-krem og ce-ce-krem eller på engelsk?

Anonymkode: c0966...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bibi og cici cream 😅

• Liker 3
Skrevet

CC-krem har bedre dekkevne, ja, ihvertfall av de jeg har prøvd. It Cosmetics sin dekker veldig bra, den er mer som en foundation. Lumene sin dekker litt mindre, men likevel ganske bra.

Av bb-kremer har jeg prøvd noen som nesten ikke dekker noen ting og noen som dekker ganske bra. Syns Caia sin bb-stick dekker bra til å være bb. Smashbox sin bb-krem dekket greit nok, men vet ikke om den finnes lenger.

Hehe, jeg sier bebe-krem og cece-krem jeg :fnise: 

Skrevet

Jeg sier også bebe- og sese-krem. :) 

CC skal dekke bedre, men det er ikke alle som har like god dekkevne. Jeg bruker Erborian sine BB- og CC-kremer, og der synes jeg faktisk BB-kremen dekker mer. Mulig det handler litt om fargeforskjeller mellom BB og CC i samme farge, også. 

Anonymkode: 0450c...2fc

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Skrevet

CC-krem skal egentlig være mer dekkende enn BB-krem, da BB-krem er mer som en tinted fuktighetskrem og på en måte jevner ut huden.

Skrevet

Jeg sier "bibi" og "cici" cream - aldri hørt noen si noe annet, verken bekjente eller ansatte på Kicks etc 😅

Anonymkode: 8240b...791

• Liker 2
Skrevet

Hva passer best for voksen hud i 40-årene? Trenger først og fremst noe for å dekke blå ringer under øynene, og kanskje litt mindre rødflammede kinn. Er 42. Bb eller cc ..?

Anonymkode: 66a41...d4d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva passer best for voksen hud i 40-årene? Trenger først og fremst noe for å dekke blå ringer under øynene, og kanskje litt mindre rødflammede kinn. Er 42. Bb eller cc ..?

Ville tatt CC 

Skrevet

Jeg sier "bibi" og "cici" cream - aldri hørt noen si noe annet, verken bekjente eller ansatte på Kicks etc 😅

Samme her

Anonymkode: 03f48...eae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 10.10):

Er det riktig at CC-krem har bedre dekkevne enn BB-krem? Hvordan er det egentlig vanlig å uttale det her til lands?

Sier du det på norsk rett frem som: Be-be-krem og ce-ce-krem eller på engelsk?

Svarene du leter etter finner du på Google. Og det er ingen fasit på dette, siden man kan ha forskjellig hud som gjør at en BB cream dekker perfekt på den med litt fet ut, mens en CC cream kan dekke perfekt for en med litt rødligheter i huden f.eks. Så dette kommer helt an på din egen hudtype. 

Anonymkode: c878d...303

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde et lass av ulike foundations for min hudtype(tørr, sensitiv) men fant aldri noen jeg var helt fornøyd med. Så ble jeg rådet til å prøve CC-cream fra IT cosmetics, og jeg har aldri sett meg tilbake. FOR en forskjell! Ser mye mer naturlig ut, , legger seg ikke så mye på dunhår, linjer, blir ikke tørr eller klissete osv. Siden jeg jevnt over bare trenger å utjevne hudtonen litt(blir lett rød av... ingenting:D), så blir den drøy i bruk for trenger ikke så mye. Kjempefornøyd! 

PS Jeg sier "cici cream" rett frem:)

Anonymkode: 417fd...c2b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var det bibi som dekket minst🤔(scrollerlengeroppforåse🤭tror jeg ville gått for bibi cream,siden vi 'ungdommer' over 40 gjerne har litt fine linjer. Og jeg syns at en heldekkende foundation fort kan legge seg i dissen linjene fremfor å 'dekke over'de.

eventuelt blande den inn i fuktighetskremen🤗

men det er jo en smakssak hvor mye dekk man ønsker🤗

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde et lass av ulike foundations for min hudtype(tørr, sensitiv) men fant aldri noen jeg var helt fornøyd med. Så ble jeg rådet til å prøve CC-cream fra IT cosmetics, og jeg har aldri sett meg tilbake. FOR en forskjell! Ser mye mer naturlig ut, , legger seg ikke så mye på dunhår, linjer, blir ikke tørr eller klissete osv. Siden jeg jevnt over bare trenger å utjevne hudtonen litt(blir lett rød av... ingenting:D), så blir den drøy i bruk for trenger ikke så mye. Kjempefornøyd! 

PS Jeg sier "cici cream" rett frem:)

Er det denne 'originale' cc creamen fra IT cosmetics du mener ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 12.26):

For å dekke skygger under øynene bør du prøve deg fram med litt concealer i tillegg. BB og CC jevner ut, men de fleste er ikke så dekkende at de skjuler veldig store fargekontraster. 

Anonymkode: 0450c...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Passer den for oljete hud eller blir den fort blank?

Anonymkode: 83df5...1d9

Jeg har tørr og sensitiv hud så vanskelig å si. Men tror de har en mattifying variant av den også på kicks, du kan jo be om en prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...