Gå til innhold

Han er 10 år eldre og har gjort stor karriere allerede. Han er ambisiøs og suksessfull og det gjør meg vill etter han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25 og han 35. Vi møttes via et internship, uten at jeg hadde noe med han direkte å gjøre. Men vi fikk kontakt. Og eter hvert veldig god kontakt.

Han har gjort god karriere innen finans og han har et driv. Jeg tenkte at denne flørtingen ikke kom til å føre frem til noe, at jeg var for ung og ikke har de erfaringene han har. Men det viser seg til å være motsatt. Han har vært opptatt av å gjøre karriere, men han er nå klar for å etablere. Jeg merker at han vil dette.

Men vil aldersforskjellen bli for stor? Vi er jo ca i samme bransje og det syns jeg er fint, men hvordan stole på at han virkelig vil satse? Han er en slik som kan få hvem som helst, så er vel derfor jeg er litt usikker. Vi har nå kjent hverandre en stund og datet en liten periode.

Anonymkode: e64e0...0e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Er du der at du er klar for å få barn og hele pakka? Dvs. ofre litt av din karriere, faktisk? 

Anonymkode: 39da9...45a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tja. Er du der at du er klar for å få barn og hele pakka? Dvs. ofre litt av din karriere, faktisk? 

Hvis han er den rette, så absolutt! Jeg er jo i jobb nå, etter endt studier, så er jo ikke slik at jeg blir gravid innen 6 måneder heller.

Skrevet

Husk at en mann med "driv" som har "gjort karriere" ikke har kommet dit ved å ta hensyn til andre menneskers følelser og ved å vise omtanke. Det er knallharde prioriteringer, som du selv skriver, han har vært opptatt av jobb og fremgang, det å bygge seg opp - det gjør at andre ting må vike som regel. Nå vil han altså ha deg, det betyr kanskje at han gjør det som trengs for å få det han vil ha, uten at det nødvendigvis er å vise deg hvem han er men hvem han tror du vil ha for å score kontrakten. Kynisk kanskje, men ha det i bakhodet - det gjør han ikke til en dårlig mann, men vit hva du går inn i og vær forberedt på at hans ambisjoner teller mer enn dine. Er dette OK for deg så kjør på, en slik driv kan smite over og på positive følger også om han er en som inkluderer deg. Jeg ville, som alltid i et nytt forhold, sett på handlingene over tid mer enn ordene jeg ble fortalt... 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Husk at en mann med "driv" som har "gjort karriere" ikke har kommet dit ved å ta hensyn til andre menneskers følelser og ved å vise omtanke. Det er knallharde prioriteringer, som du selv skriver, han har vært opptatt av jobb og fremgang, det å bygge seg opp - det gjør at andre ting må vike som regel. Nå vil han altså ha deg, det betyr kanskje at han gjør det som trengs for å få det han vil ha, uten at det nødvendigvis er å vise deg hvem han er men hvem han tror du vil ha for å score kontrakten. Kynisk kanskje, men ha det i bakhodet - det gjør han ikke til en dårlig mann, men vit hva du går inn i og vær forberedt på at hans ambisjoner teller mer enn dine. Er dette OK for deg så kjør på, en slik driv kan smite over og på positive følger også om han er en som inkluderer deg. Jeg ville, som alltid i et nytt forhold, sett på handlingene over tid mer enn ordene jeg ble fortalt... 

Akkurat. Kommer han til å være en deltagende pappa eller vil mye falle på TS fordi han har jo så viktig jobb? 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis han er den rette, så absolutt! Jeg er jo i jobb nå, etter endt studier, så er jo ikke slik at jeg blir gravid innen 6 måneder heller.

Er det viktig for han at du har en god utdannelse og jobb? 

• Liker 1
Skrevet

Bare vær forberedt på å legge din egen karriere på hylla ganske tidlig. Er du ville til å ofre det kan dette gå supert, og 10 års aldersforskjell er ikke så mye

Anonymkode: 03093...f29

Skrevet

Jeg møtte en slik mann for noen år siden. 

For å si det sånn- han jobber "døgnet rundt" og er ofte vekkreist. Jeg sitter altså igjen med barnet vårt og alt ansvar for at det praktiske skal gå rundt. Min karriere er lagt på hylla, håper å plukke opp tråden når yngste begynner på skolen.

Anonymkode: 3601b...722

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg møtte en slik mann for noen år siden. 

For å si det sånn- han jobber "døgnet rundt" og er ofte vekkreist. Jeg sitter altså igjen med barnet vårt og alt ansvar for at det praktiske skal gå rundt. Min karriere er lagt på hylla, håper å plukke opp tråden når yngste begynner på skolen.

Anonymkode: 3601b...722

Blir du kompensert for det? Setter han pris på det du ofrer og innsatsen din, eller blir du tatt for gitt?

• Liker 2
Skrevet

Vær klar for at han finner seg ny dame når du er på hans alder.

Anonymkode: 59b4d...1af

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

En mann som det må du gifte deg med og få masse barn FORT.

Anonymkode: 39b72...0c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær klar for at han finner seg ny dame når du er på hans alder.

Anonymkode: 59b4d...1af

Sant

Slike menn er lite delaktige i barns oppdragelse. Vær klar for å anskaffe dagmamma og hushjelp.

Anonymkode: b10f9...fe1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Klassiker dette. Ting som taler mot at det vil fungere: 1 aldersforskjell 2 slags kollega 3 maktforskjell 4 økonomiske forskjeller. Det kan selvfølgelig fungere, men ville ikke kastet bort tid på noe som har såpass lav sannsynlighet. Bruk den heller på noen du statistisk sett vil ha muligheten for å bli sammen med.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En mann som det må du gifte deg med og få masse barn FORT.

Anonymkode: 39b72...0c1

Det er akkurat slike mennesker som ikke bør reprodusere

Anonymkode: b10f9...fe1

• Nyttig 1
Skrevet

Mange negative karens på kg i dag.

du er ung og digg, det digger vi menn mye mer enn økonomi penger osv.. hos en partner. Selvfølgelig kan det funke .

men ikke se deg blind på karriere , og han må ikke se seg blind på din ungdommelige skjønnhet. Gjør dere det ender dere opp i et ulykkelig forhold. 

mann 30+

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye jobber han og vil han jobbe normal arbeidsmengde  om dere får barn?

Anonymkode: acef4...fd8

• Nyttig 1
Skrevet
NigBigger skrev (17 timer siden):

Mange negative karens på kg i dag.

du er ung og digg, det digger vi menn mye mer enn økonomi penger osv.. hos en partner. Selvfølgelig kan det funke .

men ikke se deg blind på karriere , og han må ikke se seg blind på din ungdommelige skjønnhet. Gjør dere det ender dere opp i et ulykkelig forhold. 

mann 30+

Det er jo ikke det som er spørsmålet, om han synes hun er digg, men om hun vil bli lykkelig etter de feks har fått barn.

Anonymkode: 3c876...95a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke det som er spørsmålet, om han synes hun er digg, men om hun vil bli lykkelig etter de feks har fått barn.

De gutta skjønner det jo ikke, er selvfølgelig hennes behov som bør styre hva HUN gjør, ikke hans.

Anonymkode: ce537...e83

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er 25 og han 35. Vi møttes via et internship, uten at jeg hadde noe med han direkte å gjøre. Men vi fikk kontakt. Og eter hvert veldig god kontakt.

Han har gjort god karriere innen finans og han har et driv. Jeg tenkte at denne flørtingen ikke kom til å føre frem til noe, at jeg var for ung og ikke har de erfaringene han har. Men det viser seg til å være motsatt. Han har vært opptatt av å gjøre karriere, men han er nå klar for å etablere. Jeg merker at han vil dette.

Men vil aldersforskjellen bli for stor? Vi er jo ca i samme bransje og det syns jeg er fint, men hvordan stole på at han virkelig vil satse? Han er en slik som kan få hvem som helst, så er vel derfor jeg er litt usikker. Vi har nå kjent hverandre en stund og datet en liten periode.

Og hva er liksom det verste som kan skje? 

Anonymkode: 585fb...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hva er liksom det verste som kan skje? 

Anonymkode: 585fb...01b

At hun setter karrieren sin på vent med en gang den har begynt, for å ha barn med en mann som nesten alltid er på jobb? 

• Nyttig 2
Skrevet

Se for deg dette: Det blir dere, to år fram i tid havner mannen i en ulykke og blir delvis ufør. Er det samme mannen for deg, eller er det alt rundt som trekker? Du skal velge MANNEN, ikke det som ligger rundt. 

Anonymkode: 001c7...fac

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...