Gå til innhold

Karri eller Ketchup på fiskeboller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Karri skulle vært ulovlig. Fy f... for en stank! 🤢

Anonymkode: ec491...f0c

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Ingen delene - bruker vanlig hvit saus.

Skrevet

Karri, selvfølgelig! Fisk og ketsjup høres bare merkelig ut, men hver sin smak. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Karri skulle vært ulovlig. Fy f... for en stank! 🤢

Anonymkode: ec491...f0c

Syns du det lukter så ille?😂

Anonymkode: e7db3...a8a

• Liker 1
Skrevet

Hvit saus og karri til fiskeboller, hvit saus og muskat til ferskfiskball. 😍

• Liker 2
Skrevet

Viste ikke at det var vanlig å blande karrien i den hvite sausen. Vi pleide bare å strø litt karri oppe på fiskebollene og den hvite sausen som grøt hver for oss på tallerkenen😅

Anonymkode: d1409...8c1

• Liker 2
Skrevet

hva med gastromat? Ikke den nye men den gamle :PHer i området er det mange som bruker det i tillegg til muskatt og / eller karri i sausen / på fiskeboller.. 

Anonymkode: 65b68...c3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Revet gulrot må med. Men har dere det i sausen? 
Ketchup og karri klarer jeg meg fint uten.

Anonymkode: d3ed0...6ed

(Fin)revet gulrot har jeg ved siden av, men jeg pleier å kutte gulroten i tynne skiver og koke den i sausen. Det syns jeg er godt. Kan gjerne ha litt blomkål og erter oppi også.

Skrevet

Karri og bacon 

Anonymkode: 74968...604

Skrevet
Arkana skrev (4 timer siden):

Alltid karrisaus. Jeg synes hvit saus er kjedelig, selv med revet muskat og andre smakstilsetninger. Ketchup liker jeg ikke til noe. 

Da må du ha bacon i 😁

Anonymkode: 16026...577

Skrevet

Pleide å lage dem med karrisaus selv, etter at jeg flyttet hjemmefra. Hjemme hos muttern var det vanlig hvit saus og grønnsaker til fiskebollene, og poteter da selvsagt.

Jeg krydret sausen mens den kokte og lagde karrisaus av vanlig hvit saus. Krydret ikke på selve fiskebollene på tallerkenen.

Ketchup har jeg aldri hatt på fiskeboller. Men jeg har spist en makaroniform med ketchupsaus og fiskeboller og gratinert ost på. Den var faktisk ganske god! Smakte det hos en kjæreste jeg hadde, da vi var på middag hjemme hos foreldrene hans en gang. Det var så godt at jeg fortsatte å lage det selv i lang tid etterpå. Tror jeg har oppskriften på det i oppskriftsboka mi! (som er fra 90-tallet og fremover)

Skrevet

Vanligvis bruker jeg ingen av delene, liker det best uten. Men karri går an som en forandring innimellom. Ketchup styrer jeg unna på fiskeboller i hvit saus, kunne muligens ha forsøkt det på pannestekte fiskeboller uten saus. 

Skrevet

Begge deler😍

Anonymkode: 69227...f63

• Liker 1
Skrevet

Alltid Karri på hvit saus :) Ketchup, nei, men gjorde det kanskje da jeg var liten. 

Anonymkode: 10710...e3b

Skrevet

Karri definitivt. Ketchup? Første gang nå jeg hører dette som en option. Høres helt spinnvilt ut i mine ører.

Skrevet

Ketchup på fiskeboller må vel være noe foreldre gjør for å få barn til å spise maten.

Aldri hørt om engang.

Anonymkode: 78f8c...01e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri skjønt greia med karri og trodde folk bare køddet når de sa de brukte det. Det bare er så sykt unorskt,og fiskeboller er for meg så sinnsyk norsk tradisjonsmat. Så det er så sært og malplassert med karri syntes jeg 😜

Skrevet
Zidji skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri skjønt greia med karri og trodde folk bare køddet når de sa de brukte det. Det bare er så sykt unorskt,og fiskeboller er for meg så sinnsyk norsk tradisjonsmat. Så det er så sært og malplassert med karri syntes jeg 😜

Karri er jo SÅ godt på fiskeboller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Karri er jo SÅ godt på fiskeboller.

Ja, jeg har skjønt at det faktisk er en greie i Norge som folk digger 😅

Syntes fortsatt det er sært....

...og jeg ville nok valgt ketchup! 🤭🤭

Skrevet

Ikke så glad i karri, og ketchup skyr jeg som pesten. 

Bruker gulrøtter, vårløk og muskat. 

Anonymkode: 4bd68...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...