Gå til innhold

Bruker du gummistøvler til hverdags?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvilke? Når det høljer ned fungerer det ikke med skinnboots eller joggesko, tenker kjøpe meg noe vanntett. tips?

Anonymkode: 3462d...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Bare når det regner eller jeg skal kjøre snøfreseren osv. De er jo vanntette. En ting er at de holder fuktighet ute. Men de holder jo også fotsvette inne. Så blir klam på beina, og ikke noe god ide at de ikke får tørke opp innvendig mellom bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg synes mine er så gode å gå i, så jeg bruker dem ofte på vinteren. De er jo vanntette og varme. Bryr meg ikke så mye om det ikke ser elegant ut, jeg holder meg tørr og varm på bena og trives med det. Har slitt ut flere par fra Ilse Jacobsen i løpet av årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummistøvler bruker jeg bare hvis det høljeregner OG jeg skal være ute i mange timer i regnet. 

Jeg har flere par gummistøvler til ulik bruk. Seilerstøvler fra Viking bruker jeg når vi er i båten. De er ikke varme, men er romslige nok til at jeg kan bruke gode ullsokker inni. 

Til hverdagsbruk har jeg et par lave i chelseaboots-modell fra Lacrosse. Jeg har hatt mine i årevis, men de er ganske lik denne modellen: https://billige-arbeidsklaer.no/LaCrosse Hampton II gummistøvler dame%2C Black/127333.html

De er lett foret, og ganske lune. 

Anonymkode: 9c9e3...bfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker bare gummistøvler når jeg skal vasse i fjæren med ungene e.l. 

Synes det er kaldt og hardt å gå med. 

Bor i Bergen, så er trenger vanntett skotøy store deler av tiden jeg har sko på, men da foretrekker jeg ting som er langt mer behagelig og kledelig. 

Anonymkode: a7dc5...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvilke? Når det høljer ned fungerer det ikke med skinnboots eller joggesko, tenker kjøpe meg noe vanntett. tips?

Anonymkode: 3462d...5fc

Ja, har ikke brukt gummistøvler på fest så langt. Bruker muckboots, og går mye i dem.

Anonymkode: 14b1d...bed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bruker støvler i hverdagen, på de dagene hvor det regner trollkjæringer og det er intet annet enn barske fjellsko eller støvler som funker, og vi har litt flere av de dagene i året her på vestlandet enn hos folk som bor i sinsenkrysset for å si det slik. Å bli våt på beina var jeg ferdig med da jeg passerte ungdomskolen..

Har hatt noen gule fra Viking typ klassisk gummistøvel, men kjøpt meg et par nye i år "Aigle lolly pop garden"  som er av en litt 'finere' gummistøvel. For meg funker de fjell til sitt bruk, som er til og fra jobb, eller bare bevege seg utendørs på j🤬#% ruskeværsdager..

https://www.rideawaystore.com/no-NO/Aigle-Aigline-Bottillon-Kvinner-Gummistovler/r50217370.htm?colour=Kew&sku=1363598&productid=366962&gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKKUAdo8xf52M660gyBAI-TvbaeWdBz-ljmgKujkHBcDn9oa5nF3wysaArQmEALw_wcB

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker støvler når det regner og jeg skal gå til jobb. Hater våte sko/sokker. 

Anonymkode: 2a4fa...938

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater støvler, klarer aldri å finne noen hvor sokkene ikke sklir ned i skoa? Det er jo til å bli gal av. Har de siste årene brukt Ilse jacobsen, men jeg må jo omtrent lime sokkene til foten for å få dem til å sitte. 

Anonymkode: 31feb...020

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg vanligvis inne om det høljer ned. Bruker joggesko selv om jeg må ut da jeg nesten aldri må være utendørs lenge i slikt vær. Slagstøvler brukes kun når jeg skal gå i myrlendt terreng. Men man svetter jo så mye i de at man nesten kunne brukt joggesko der også. 

Anonymkode: d8d39...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...