AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #1 Skrevet 21. september 2022 Samboer er dypt involvert i idrettslaget. Vi har ikke felles barn, men hun har barn på forskjellige lag. Hun er trener, lagleder og sitter i styret. Hver ettermiddag og kveld går med til trening, kjøre unger på kamper, dugnad, møter, organisering av cuper, nettside, trenerkurs osv. Jeg må legge til at hun gjør en fantastisk god jobb for klubben, og jeg ser at det gir henne mye glede med resultatene hun oppnår. Problemet har blitt at hun aldri har tid til å gjøre noe med meg lenger, og jeg føler at jeg ikke er på prioriteringslisten eller en gang har plass på innbytterbenken lenger. Hver gang jeg foreslår noe, er det noe som kommer i veien. Hun kommer heller aldri til meg med forslag eller invitasjoner. Jeg tror ikke det er fordi hun ikke vil, men mer at om det først er en ledig ettermiddag, så trenger hun kanskje tid til å slappe av litt. Hva hadde dere gjort? Kan jeg stille krav om at hun iallefall ikke tar gjenvalg i styret og at hun prioriterer litt mer tid til oss fremover? Anonymkode: a6cac...1df
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #2 Skrevet 21. september 2022 Du kan ikke stille krav til et voksent menneske, og hvis du gjør det så kan det hende at hun blir defensiv og det blir en konflikt i stedet for. Fordi hun føler du styrer henne. Men du kan og bør absolutt ta det opp med henne. Si at du synes det er flott at hun er så engasjert og at hun gjør en super jobb for laget, men at du ser at dette går utover tiden med forholdet deres. Si at du savner at det bare er dere to og at dere har tid til hverandre. Anonymkode: fcbb7...eb1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #3 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan ikke stille krav til et voksent menneske, og hvis du gjør det så kan det hende at hun blir defensiv og det blir en konflikt i stedet for. Fordi hun føler du styrer henne. Men du kan og bør absolutt ta det opp med henne. Si at du synes det er flott at hun er så engasjert og at hun gjør en super jobb for laget, men at du ser at dette går utover tiden med forholdet deres. Si at du savner at det bare er dere to og at dere har tid til hverandre. Anonymkode: fcbb7...eb1 Ja, ser den at det kanskje ikke er så lurt å stille ultimatum og krav i første omgang, men hva om hun ikke ser problemet eller vil redusere engasjementet? Da må jeg jo nesten ta et valg om jeg ønsker å fortsette dette eller ikke? Anonymkode: a6cac...1df 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, ser den at det kanskje ikke er så lurt å stille ultimatum og krav i første omgang, men hva om hun ikke ser problemet eller vil redusere engasjementet? Da må jeg jo nesten ta et valg om jeg ønsker å fortsette dette eller ikke? Anonymkode: a6cac...1df Ja, det er nettop det du må gjøre. Å endre mennesker er sjeldent en suksess, denne endringen må komme av at et menneske ønsker å endre SINE prioriteringer frivillig og uten press. Med press kommer motvilje og mulig bitterhet. Anonymkode: 5c051...903
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ser den at det kanskje ikke er så lurt å stille ultimatum og krav i første omgang, men hva om hun ikke ser problemet eller vil redusere engasjementet? Da må jeg jo nesten ta et valg om jeg ønsker å fortsette dette eller ikke? Anonymkode: a6cac...1df Den bekymringen får du vente med til du evt kommer dit. Anonymkode: fcbb7...eb1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Du må jo SNAKKE med henne da. Om akkurat det du skrev her. Fortelle henne hvordan du føler det, og er det sannhet i det så er det lov å si at dersom det er slik livet skal være så må du vurdere om du ønsker å være der. Og ta valget for din egen del. Ikke et ultimatum, men en opplysning om at noe må forandre seg dersom du skal ha noe i forholdet å gjøre. Så tar hun sitt valg, og du ditt. Men først må du jo faktisk fortelle henne hva du føler og gi henne muligheten og tiden til å gjøre andre valg dersom hun ser deg som viktigere enn idretten. Som kvinne selv så kan jeg fortelle deg at enten tar hun deg helt for gitt, eller så er hun litt ferdig med forholdet nå, men tør ikke si det og flykter vekk til andre ting. Vil ikke si det er normal å ha en samboer man aldri ser, med mindre det er avtalt på forhånd og handler om en tidsavgrenset periode. Klart man i et livslangt forhold har perioder slik som f.eks et år eller noe der det blir mye verv og mer enn man så for seg osv, da kommuniserer man gjerne om dette både før man påtar seg verv og også snakker om hvor lenge det er aktuelt å ha det slik. Kommunikasjon er nøkkelen. Og om hun drev på med alt dette da du gikk inn i forholdet og ble samboer med henne - da visse du jo om det. Men samtidig kunne du ikke vite hvordan du ville føle det etter en stund. Men om du bare håpet at hennes prioriteringer skulle endre seg, så var du kanskje litt naiv. Eller glemte å kommunisere om det. Kort sagt: får du ikke det du trenger i forholdet, og hun ikke vil endre på noe...da sier resten seg selv. Men fortell henne hva du trenger og hvorfor, og se hva som skjer. Det er en god start. Ikke sikkert hun vet hvordan dette påvirker deg. Anonymkode: 03cd8...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå