AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Jeg ville uansett aldri skaffet meg en jobb i helsevesenet da jeg ikke fungerer sosialt eller noe, men det fikk meg til å tenke på, ville jeg fått sparken om jeg skaffet meg en slik jobb? Anonymkode: cfd51...61c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Du ville fått sparken hvis du ikke kunne gjort arbeidsoppgavene. Anonymkode: 3a61b...615 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Fungerer du ikke sosialt så får du da ikke jobben i utgangspunktet… Anonymkode: 45b1a...7c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 Tror det er MANGE leger på spekteret. Anonymkode: aabf0...598 3 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror det er MANGE leger på spekteret. Anonymkode: aabf0...598 Dessverre, ja. Mange der som overhodet ikke burde hatt en jobb som involverer andre mennesker. Anonymkode: f4256...c3e 2
Embla Othea Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Nei, ikke så lenge du er egnet til jobben ellers.
Bacteria Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Aldeles ikke. Mange helsepersonell er på spekteret. Jobber selv ilag med en helsefagarbeider med Aspergers. For ikke å snakke om alle legene 🫢 Det er ikke slik at ingen på spekteret fungerer sosialt. Husk at mange pasienter også har autisme. 2
Tomas77 Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Så lenge du mestrer jobben er det jo helt uinteressant for arbeidsgiver om du har en autismespekterdiagnose. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 Tomas77 skrev (5 minutter siden): Så lenge du mestrer jobben er det jo helt uinteressant for arbeidsgiver om du har en autismespekterdiagnose. Det er derimot ofte langt mer problematisk for pasientene... Anonymkode: a8969...ace 2
Tomas77 Skrevet 21. september 2022 #10 Skrevet 21. september 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er derimot ofte langt mer problematisk for pasientene... Anonymkode: a8969...ace Hvis det går ut over pasientene så betyr jo det at personen ikke mestrer jobben. Så poenget blir det samme. 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #11 Skrevet 21. september 2022 Arbeidsgiver kan jo ikke vite at du er autist uten at du sier det… Anonymkode: 98a62...54f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #12 Skrevet 21. september 2022 Tomas77 skrev (5 minutter siden): Hvis det går ut over pasientene så betyr jo det at personen ikke mestrer jobben. Så poenget blir det samme. Ja. Det er bare sjeldent noen sjekker hva pasientene føler, så det hjelper jo lite. Anonymkode: a8969...ace
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #13 Skrevet 21. september 2022 Bacteria skrev (1 time siden): Aldeles ikke. Mange helsepersonell er på spekteret. Jobber selv ilag med en helsefagarbeider med Aspergers. For ikke å snakke om alle legene 🫢 Det er ikke slik at ingen på spekteret fungerer sosialt. Husk at mange pasienter også har autisme. Men kan folk slutte med det der at så mange leger har asperger? De har jo ikke det. Man har ikke asperger bare fordi man er rigid og opptatt av kun 1 interesse for det skal MANGE andre symptomer til og skal føre til vesentlig funksjonssvikt. Jeg har aldri møtt en lege med Asperger. Jeg har kun møtt arrogante og noen narsissistiske leger. Anonymkode: cfd51...61c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #14 Skrevet 21. september 2022 Bacteria skrev (1 time siden): Aldeles ikke. Mange helsepersonell er på spekteret. Jobber selv ilag med en helsefagarbeider med Aspergers. For ikke å snakke om alle legene 🫢 Det er ikke slik at ingen på spekteret fungerer sosialt. Husk at mange pasienter også har autisme. Seriøst???? Anonymkode: b0eb1...7be 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #15 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men kan folk slutte med det der at så mange leger har asperger? De har jo ikke det. Man har ikke asperger bare fordi man er rigid og opptatt av kun 1 interesse for det skal MANGE andre symptomer til og skal føre til vesentlig funksjonssvikt. Jeg har aldri møtt en lege med Asperger. Jeg har kun møtt arrogante og noen narsissistiske leger. Anonymkode: cfd51...61c Det er bare på KG at "kjempemange leger har asperger". Anonymkode: b0eb1...7be 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #16 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Seriøst???? Anonymkode: b0eb1...7be Det er egne foreninger for autistiske leger. Men de fleste er nok udiagnostisert. Tror de smarteste menneskene oppigjennom har vært autister. https://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/world-autism-awareness-day-on-2nd-april-the-famous-faces-of-asd-658447/ Anonymkode: aabf0...598 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #17 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er egne foreninger for autistiske leger. Men de fleste er nok udiagnostisert. Tror de smarteste menneskene oppigjennom har vært autister. https://www.thehealthsite.com/diseases-conditions/world-autism-awareness-day-on-2nd-april-the-famous-faces-of-asd-658447/ Anonymkode: aabf0...598 Fun fact: Man kan faktisk være ekstremt intelligent uten å være autist. Anonymkode: 98a62...54f 1 1 1
Kaneel Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men kan folk slutte med det der at så mange leger har asperger? De har jo ikke det. Man har ikke asperger bare fordi man er rigid og opptatt av kun 1 interesse for det skal MANGE andre symptomer til og skal føre til vesentlig funksjonssvikt. Jeg har aldri møtt en lege med Asperger. Jeg har kun møtt arrogante og noen narsissistiske leger. Anonymkode: cfd51...61c Jepp svært viktig å skille mellom det! Kjenner ei heller ingen leger med Asberger og jeg kjenner mange leger..
Laraa Skrevet 21. september 2022 #19 Skrevet 21. september 2022 Jeg har Asperger og jobber som helsefagarbeider. Forholder meg selv med autisme daglig i boligen der jeg jobber. Jeg har ikke møtt på problemer i den forbindelse. Trives i jobben. Det jeg derimot synes er veldig skremmende er holdninger dere på Kvinneguiden har til autisme, og denne tråden er ikke en gang den verste. Lett å gjemme seg bak anonymkode på nett. Jeg har en utfordring til dere tastaturhelter, oppsøk foreldrene til en autist eller aller helst en autist selv og fortell ordrett det dere skriver på nett. Er man tøff på nett, teller det ikke hvis man ikke evner å være like motbydelig i virkeligheten også. 1
Bacteria Skrevet 21. september 2022 #20 Skrevet 21. september 2022 Laraa skrev (4 minutter siden): Jeg har Asperger og jobber som helsefagarbeider. Forholder meg selv med autisme daglig i boligen der jeg jobber. Jeg har ikke møtt på problemer i den forbindelse. Trives i jobben. Det jeg derimot synes er veldig skremmende er holdninger dere på Kvinneguiden har til autisme, og denne tråden er ikke en gang den verste. Lett å gjemme seg bak anonymkode på nett. Jeg har en utfordring til dere tastaturhelter, oppsøk foreldrene til en autist eller aller helst en autist selv og fortell ordrett det dere skriver på nett. Er man tøff på nett, teller det ikke hvis man ikke evner å være like motbydelig i virkeligheten også. Heier på deg! Det er to ting folk her inne ikke forstår; autisme er et spekter. Det er ikke sånn at alle med autisme er robotaktige skapninger som ikke innehar empati. Sosiale ferdigheter kan også læres. Det en med autisme har problemer med, har ikke en annen med autisme. Dessuen skjønner ikke folk hvor mye som ikke ble diagnostisert i nær fortid. Gjelder både autisme og ADHD. Var nylig en artikkel om en lege som fikk ADHD-diagnose i voksen alder. Hun hadde vel spesialundervisning på barneskolen? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå