AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Mannen er vekkreist pga jobb. Fødsel kan skje når som helst. Jeg har vært veldig plaget med mye vondt dette svangerskapet, og opplever smerter selv nå liggende i senga. Jeg er trøtt og trenger å hvile flere ganger på dagen. Oppi dette er jeg så utrolig, utrolig glad for at slektning tok initiativ til å ha vår fantastiske, kjære og gode 2-åring på overnatting! ❤ 2-åringen koser seg med jevnaldrende søskenbarn og har ikke vist noen tegn til misnøye verken ved levering eller henting, heller veldig glad og skal vise nye ferdigheter. Ungen ville ikke engang inn i min bil i dag, men i slektningens. Allikevel får jeg dårlig samvittighet. Burde være med barnet mitt alt jeg kan nå før neste kommer. Men jeg får ikke sovet skikkelig og bruker mange timer ila en natt på legging, noe som er svært ukomfortabelt for meg og gir meg mye smerter i magen. Men tiden med barnet mitt er så verdifull nå😔 Trengte bare å lufte litt, kverner på dette, og hvordan jeg er som forelder. Anonymkode: 278bd...83d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Hei! Du fortjener å slappe av! Barnet ditt lever i nuet og koser seg hos slektningene sine, ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Lykke til! Anonymkode: e4b5f...de1 5
Firkantrav Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Du høres ut som en god mor og du fortjener å slappe av. Barnet ditt har det bra og er vel ivaretatt. Det er en god ting for både deg og barna dine at du hviler frem til fødsel nør du har mulighet. 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Fra en tobarnsmor til en annen; Nyt tiden din. Toåringen din lider ingen nød fordi hen er borte en kveld, eller til og med to. Hen er i trygge hender, og du får velfortjent tid til deg selv. Den dårlige samvittigheten, den gnålete stemmen om alt du MÅ og BØR gjøre må du kvitte deg med fra og med i dag. Den vil deg ingenting godt, og få deg til å føle to ting som vil ødelegge deler av småbarnstiden , nemlig; 1. du finner ut at du strekker aldri nok til fordi du skal dekke alles behov til enhver tid samtidig som du sliter deg ut fysisk og psykisk og 2. at du skal ha dårlig samvittighet og skamme deg for at du ikke får til dette, at du ikke er et supermenneske av noe slag En god mor er en mor som også henter seg inn, tar tid til sine behov OGSÅ. Det heter ikke egoisme , det heter egenpleie. Du har også grunnleggende behov, og hvis du ignorerer de så har du ikke så mye til overs å gi til andre heller. Er det noen rundt deg, eller noe som du har hørt eller lest, som får deg til å føle at du, en høygravid kvinne, ikke fortjener å ha en dag eller en kveld med ro og fred? Anonymkode: 19f12...b23 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen er vekkreist pga jobb. Fødsel kan skje når som helst. Jeg har vært veldig plaget med mye vondt dette svangerskapet, og opplever smerter selv nå liggende i senga. Jeg er trøtt og trenger å hvile flere ganger på dagen. Oppi dette er jeg så utrolig, utrolig glad for at slektning tok initiativ til å ha vår fantastiske, kjære og gode 2-åring på overnatting! ❤ 2-åringen koser seg med jevnaldrende søskenbarn og har ikke vist noen tegn til misnøye verken ved levering eller henting, heller veldig glad og skal vise nye ferdigheter. Ungen ville ikke engang inn i min bil i dag, men i slektningens. Allikevel får jeg dårlig samvittighet. Burde være med barnet mitt alt jeg kan nå før neste kommer. Men jeg får ikke sovet skikkelig og bruker mange timer ila en natt på legging, noe som er svært ukomfortabelt for meg og gir meg mye smerter i magen. Men tiden med barnet mitt er så verdifull nå😔 Trengte bare å lufte litt, kverner på dette, og hvordan jeg er som forelder. Anonymkode: 278bd...83d Du tenker slik fordi du er utslitt, psykisk og fysisk. Du straffer deg selv, for hva? Du sier selv at du er i dårlig form at du har vondt selv når du ligger stille. Likevel har du dårlig samvittighet for å ikke være med barnet ditt og leke. Men du kan jo ikke det nå? Hvorfor skal du slite deg ut enda mer eller være i smerter for enhver pris?Barnet ditt har det jo bedre nettopp fordi du ser at hen (akkurat nå) har det mye bedre blant andre barn og voksne med mer energi og overskudd til å gi hen masse kos og lek. Og samtidig tar du vare på deg selg som faktisk skaper et helt menneske inni deg…hallo.. Derfor er du en god forelder fordi du ser hva som er best for barnet ditt. Og det beste for barnet er ikke nødvendigvis å være klistret til mor for enhver pris. Skal du ha dårlig samvittighet fordi du er i dårlig form? Det er jo ikke noe du selv har valgt! Når neste barn kommer snart så vil det være en periode der du kommer til å måtte sende bort toåringen igjen fordi du må gi den nyfødte litt mer oppmerksomhet, og i tillegg få noen timer med søvn (sove når baby sover). Det er ikke meningen at vi mødre skal gjøre all jobben og få dårlig samvittighet når vi ber om , eller tar imot hjelp! Bruk barnevakt for alt det er verdt. Dere har MASSE tid foran dere å bruke sammen men dersom du ikke tar vare på deg selv vil du ikke kunne gi barna den tiden og gode stundene. Anonymkode: 19f12...b23 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Og mannen din er reist på jobbreise, tror du at han ligger også søvnløs på natta slik du gjør? Med høygravid kone hjemme og toåring på overnattingsbesøk… ? Neppe… så hvorfor skal du straffe der selv? Anonymkode: 19f12...b23 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 Det du gjør nå, er det beste for deg og barnet ditt❤️❤️. Om du som meg er så å si fødeklar så nyt egentiden nå. Og samle krefter for vi vet at vi skal igjennom noe som trenger alle krefter og energi. Og barnet nyter tid med familie medlemer så no worrys liksom… nå har vi store og selvstendige barn så å si, men har allerede fikset for 13 åringen som reiser til moren sin nå om litt, på ferie. Ellers hadde vi hatt eldste bror og madamen på saken uansett. Og jeg må innrømme dagtid når alle er på jobb og skole er deilig å hvile på da man aldri vet når det er så nært og orker ikke stresse med unger som må hit og dit. Vet jo 13 åringer kan være alene en dag, men ikke denne under noen søm helst omstendigheter pga umodenhet og klarer ikke ivareta seg selv. Eller klarer jo, men gidder ikke.. er sløv rett og slett uansett hva vi gjør og hvordan vi håndterer situasjon. Vel, så sier bare - nyt og kos deg ❤️❤️ Anonymkode: 4b9d2...8b8
Anonym6789 Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Sålenge barnet er trygg og koser seg der det er, så er det ingen problem. Å løfte og styre på med en 2 åring hadde gjort formen din verre uansett, så slapp helt av 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå