Sidsel Skrevet 20. september 2022 #1 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Jeg bor i Oslo og prøver å finne en menighet som passer for meg. Jeg kunne tenke meg en menighet/kirke/gudstjeneste hvor det er lovsang heller en salmer, gitar heller enn orgel, gjerne litt sånn som i Filadelfia og Puls. Også litt folkelig stemning, ikke for mye høykirkelig liturgi, åpenhet for mangfold (de bør ikke ha noe imot homofile og transpersoner). Noen som har erfaring med United, SubChurch, Filadelfia, Puls (Hillsong), IMI, Storsalen, Jesus Church, Vinyard eller andre? 😊 Endret 14. august 2023 av Sidsel 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 20. september 2022 #2 Del Skrevet 20. september 2022 Vet ikke hvilken menighet som kan passe deg best, men det må da være flere kristne i 40-åra uten barn i Oslo🤔 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg vet dessverre ikke svar på det du lurer på, men kanskje du finner noe hvis du søker på nettet om kirker og frikirker i Oslo? Menighetene har gjerne nettsider der de forteller om hva de holder på med. Anonymkode: 557f3...a88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 21. september 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg vet dessverre ikke svar på det du lurer på, men kanskje du finner noe hvis du søker på nettet om kirker og frikirker i Oslo? Menighetene har gjerne nettsider der de forteller om hva de holder på med. Anonymkode: 557f3...a88 Det er akkurat det jeg har gjort, men så dukker jeg opp på gudstjeneste også viser det seg at alle er 15 år yngre enn meg eller 15 år eldre enn meg. Eller så er det en preken som kritiserer mangfold. Eller så er det slitsom orgelmusikk og salmer som gjør at jeg må presse stemmen opp i fistel. Så derfor tenkte jeg på å spørre her. 😄 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 21. september 2022 #5 Del Skrevet 21. september 2022 Catch the fire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Del Skrevet 21. september 2022 1 hour ago, Sidsel said: Det er akkurat det jeg har gjort, men så dukker jeg opp på gudstjeneste også viser det seg at alle er 15 år yngre enn meg eller 15 år eldre enn meg. Eller så er det en preken som kritiserer mangfold. Eller så er det slitsom orgelmusikk og salmer som gjør at jeg må presse stemmen opp i fistel. Så derfor tenkte jeg på å spørre her. 😄 Jeg skjønner, da er det ikke så lett. Tror det er flere som er sånn midt-i-mellom aldersmessig, som ønsker seg en menighet de kan gjenkjenne seg i. Anonymkode: 557f3...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Del Skrevet 21. september 2022 Misjonskirken på Majorstuen kan høres ut som noe for deg. Der er det flere single i slutten av 30-årene/starten av 40-årene, i tillegg til gifte folk på samme alder. Menigheten er på menighetsweekend førstkommende helg, men så er det vanlige gudstjenester igjen neste helg. Anonymkode: 5a468...309 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #8 Del Skrevet 22. september 2022 Søker det samme, men i Vestfold. Nå er jeg i den øvre alderskategorien (midten av 50-årene), men det er ikke stort for meg her. Det virker som om de fleste kirkelige aktiviteter forutsetter at man er/har små barn eller er pensjonist. Og man må like å synge! Anonymkode: df70d...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg vil anbefale Metodistkirken aldri blitt tatt imot så godt og fint noen gang, som der. Vi har tre menigheter i Oslo; Bjølsen, Grünerløkka og Centralkirken (den ligger rett nedenfor Slottsparken/Tullinløkka). Jeg er mest aktiv på Bjølsen, og der er det flere grupper man kan være med i, vi har fine gudstjenester med fokus på lovsang og andre ting, det finnes en aktivitet for det meste. Veldig variert aldersguppe, alt fra tenåringer til godt voksne og mange midt i mellom Det er flere kor i menigheten om man vil være med på det, det er samlingskvelder, og hver siste søndag i måneden på Bjølsen har vi noe vi kaller "Din gudstjeneste", en liten time med dagens tekst, masse sang og en liten andakt. Og så klart kaffe og kaker og god prat. Stikk innom, du er hjertelig velkommen 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 29. september 2022 #10 Del Skrevet 29. september 2022 Sidsel skrev (På 20.9.2022 den 22.06): Jeg bor i Oslo og prøver å finne en menighet som passer for meg. Jeg er 42 år gammel og singel og barnløs, og i mange av menighetene jeg har besøkt virker det som om alle er under 30 eller over 50, eller så er det bare barnefamilier. Kanskje er det bare sånn det er, at enten så er det de aldersgruppene eller så er det barnefamilier; de fleste i 40-årene, og da særlig kristne, er vel del i en barnefamilie. Jeg kunne tenke meg en menighet/kirke/gudstjeneste hvor det er lovsang heller en salmer, gitar heller enn orgel, gjerne litt sånn som i Filadelfia og Puls. Også litt folkelig stemning, ikke for mye høykirkelig liturgi, åpenhet for mangfold (de bør ikke ha noe imot homofile og transpersoner). Noen som har erfaring med United, SubChurch, Filadelfia, Puls (Hillsong), IMI, Storsalen, Jesus Church, Vinyard eller andre? 😊 Hold deg unna hillsong det er en sekt som hyller lederen sin framfor Gud synes også mange av de andre menigheten du nevner virker som sekter hvilken menighet du bør velge vet jeg desverre ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Del Skrevet 5. oktober 2022 Jeg synes Filadelfiakirken har vært ålreit😊 Man kan komme og bare høre på søndager om man vil det - eller man kan engasjere seg mer om man ønsker. Bor dessverre ikke i Oslo, men litt utenfor. Hadde jeg bodd der, ville jeg gått dit. Etter å ha vært litt på kirkeshopping selv, kan jeg anbefale å ha god tålmodighet, samt å gi hver enkelt kirke/menighet noen sjanser. Man har ikke alltid kjemi med de første man møter eller at taleren treffer deg akkurat den dagen - men så møter du helt nye folk og talere neste gang kanskje❤️ Anonymkode: f2aea...999 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Del Skrevet 10. oktober 2022 Måneskinn skrev (På 28.9.2022 den 15.14): Jeg vil anbefale Metodistkirken aldri blitt tatt imot så godt og fint noen gang, som der. Vi har tre menigheter i Oslo; Bjølsen, Grünerløkka og Centralkirken (den ligger rett nedenfor Slottsparken/Tullinløkka). Jeg er mest aktiv på Bjølsen, og der er det flere grupper man kan være med i, vi har fine gudstjenester med fokus på lovsang og andre ting, det finnes en aktivitet for det meste. Veldig variert aldersguppe, alt fra tenåringer til godt voksne og mange midt i mellom Det er flere kor i menigheten om man vil være med på det, det er samlingskvelder, og hver siste søndag i måneden på Bjølsen har vi noe vi kaller "Din gudstjeneste", en liten time med dagens tekst, masse sang og en liten andakt. Og så klart kaffe og kaker og god prat. Stikk innom, du er hjertelig velkommen Er det bare å komme? Trenger man å kontakte noen på forhånd? Når er det gudstjenestene er på Bjølsen? Anonymkode: 5bd0f...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 11. oktober 2022 #13 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det bare å komme? Trenger man å kontakte noen på forhånd? Når er det gudstjenestene er på Bjølsen? Anonymkode: 5bd0f...f60 Det er bare å komme når du vil, vi har gudstjenester stort sett hver søndag den siste søndagen i måneden er det "din gudstjeneste" og den starter kl. 19. Ellers er det formiddagstreff annenhver onsdag (nå i Centralkirken) og flere andre ting som skjer. Buss 37 og 54 stopper rett ved https://metobjolsen.no/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå