Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Skriver ikke EDS ned en lavere verdi lengere? Pleier dere å spørre om det? I så i fall hva skriver dere? ( Er ikke så stødig i engelsk)
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Skrev ned verdien uten at jeg spurde i forje uke.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Det er tydeligvis ymse praksis fra EDS om dagen. Jeg bestilte derfra for et par uker siden med beskjed om at de kun skulle behandle ordren hvis de var villige til å skrive ned verdien og/eller merke den som gave. Fikk til og med en hyggelig mail med bekreftelse om at det skulle de gjøre. Når pakken kom i dag var den i imidlertid merket med reell verdi og jeg måtte ut med kr 257 i mva + tollgebyr. Har sendt dem en sur mail nå. Det er helt greit at de ikke vil skrive ned verdien, men det er ikke ok at de sier de skal gjøre, behandler orden og så "glemmer" det.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Fikk følgende forklaring fra EDS på hvorfor de ikke lengre skriver ned verdien/merker pakken som gave: Unfortunately, in the past, parcels marked as a gift to Norway were returned to us by a Custom. That why our packing personnel can not do that anymore. Så heretter er det visst unntak og ren flaks om de gjør det. Greit å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå