AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 En som bare vil være supersunn og en som bare vil spise snop og sjokolade og dritt hver dag. Disse 2 personene kommer i konflikt hver gang jeg er innom butikken. Og hver gang jeg skal spise. Jeg føler meg og identifiserer meg med person nr. 1. opptatt av sunnhet og helse. Mye kunnskap om ernæring osv. allikevel er det oftere at person 2 vinner og kroppen blir fylt med ting som ikke er bra. Jeg ønsker å leve fult ut som person nr 1. men den her andre personen bare tar over kontrollen helt mange ganger. Er det flere som meg der ute?? Anonymkode: ddf72...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Ja minst to 😅 Anonymkode: f5eb4...90d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Hehe ja. Ofte så kommenterer nr.1 "ikke kjøp det der, du kommer til å angre fordi du kommer til å føle deg kvalm og dårlig - og det er ikke så veldig godt engang!" mens nr.2 putter det i handlekorga. Noen ganger klarer nr.1 å overtale og ta det utav igjen, men ofte så blir det kjøpt og så kommer jeg til fornuft og angrer på kjøpet. Og så får jeg meg ikke til å kaste det🙈 Anonymkode: 37c8a...97f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Kjenner meg igjen. Men kaller det primalhjernen (biologisk. Steinaldermennesker overspiste på det de fant som en overlevelsesstrategi fordi det kunne gå dagesvis til neste bytte, eller måneder til bærene var tilgjengelige igjen), og den logiske hjernen som sier at jeg bør kontrollere meg fordi maten er der i morgen også 😅 Anonymkode: 2fa3b...e71
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Ja helt klart. Vi er hjernevasket til å spise dritt. Anonymkode: 38f36...172
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Det hjelper forresten å spise før man går og handler. Anonymkode: 38f36...172
PM75 Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 Det var en god beskrivelse!! Kjenner meg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå