Gå til innhold

Sykemeldt fra 1 av 2 jobber - lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbene er like, men jeg greier ikke begge samtidig. Skal slutte, men har oppsigelsestid. 

Jeg trenger ikke lønn eller noe, trenger bare å komme meg bort fra den ene jobben. 

Anonymkode: 36370...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Da får du bare si at du må gå på dagen. Bare la være å møte opp,Blir ikke sykmeldt fordi du har to jobber.

Anonymkode: 112d5...a53

Skrevet

Søk permisjon uten lønn ut oppsigelsestiden

Anonymkode: eb33a...87b

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke bli sykemeldt hvis du ikke er syk. Det er jo din egen feil at du har tatt på deg mer enn du klarer. Enten får du si opp og stå i et ut oppsigelsestiden, eller så kan du spørre om du kan få slutte tidligere. Anbefaler ikke å bare slutte å møte opp. 

Anonymkode: 76aa0...19f

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke bli sykemeldt hvis du ikke er syk. Det er jo din egen feil at du har tatt på deg mer enn du klarer. Enten får du si opp og stå i et ut oppsigelsestiden, eller så kan du spørre om du kan få slutte tidligere. Anbefaler ikke å bare slutte å møte opp. 

Jeg vet det er min egen feil. Greia er at jeg blir syk av belastningen og vet ikke hva jeg skal gjøre. Trenger ikke sykepenger, men trenger hjelp til å komme meg ut av den ene jobben.. 

Skrevet

For å svare deg når ingen andre klarer: ja, det er lov.

Anonymkode: 77dae...743

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man er syk, noe TS ikke er.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er utbrent. Og blir syk hvis jeg må stå i denne belastningen. 

Vil ikke ha penger, trenger bare fri fra den ene jobben. Jeg tror ikke de kommer til å gi meg permisjon.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå må du slutte. Klart du får en sykemelding hvis du er utbrente. Du får også sykemelding dersom du ikke orker å komme på jobb grunnet dårlig arbeidsmiljø. Jeg har ei venninne som gjorde akkurat det samme. Var sykemeldt 100% i 3 mnd og jobbet da 100% en annen plass. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt to like jobber, men jeg har vært 100% sykemeldt fra en jobb, samtidig som jeg ikke var sykemeldt fra den andre. 

Så ja, det er lov å være sykemeldt fra en samtidig som man er i arbeid i en annen. 

Anonymkode: 7eb8f...5af

Skrevet

Det er mulig å bli sykemeldt fra en av to jobber, men du kan ikke være sykemeldt fra en jobb og jobbe mer enn vanlig i den andre jobben. Hvis du f.eks har to 50%-stillinger kan du ikke være sykemeldt fra den ene og så jobbe 80% i den andre i samme periode.

Anonymkode: 76f7b...192

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mulig å bli sykemeldt fra en av to jobber, men du kan ikke være sykemeldt fra en jobb og jobbe mer enn vanlig i den andre jobben. Hvis du f.eks har to 50%-stillinger kan du ikke være sykemeldt fra den ene og så jobbe 80% i den andre i samme periode.

Anonymkode: 76f7b...192

Den ene er 100 %, og den andre er på papiret 0%, men er satt opp til å jobbe 50% og har gjort det over lang tid. 

Vet ikke hvordan det stiller seg når man har jobbet over 100 % over tid.. 

Finner ingenting om det. Skjønner jo at det ikke er arbeidsgivers feil at jeg har jobbet for mye og at jeg blir syk av det. Ønsker å stoppe det nå. 

Skrevet

Bare om du hadde vært gradert sykemeldt tror jeg, spør nav på tlf

lg grunn til sykemelding, om du er mobbet på en arbeidsplass så har de vel mer skjønn enn gidder ikke

Anonymkode: d32d5...1cf

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare om du hadde vært gradert sykemeldt tror jeg, spør nav på tlf

lg grunn til sykemelding, om du er mobbet på en arbeidsplass så har de vel mer skjønn enn gidder ikke

Anonymkode: d32d5...1cf

Det er ikke at jeg ikke gidder. Men jeg er utbrent og klarer ikke mer. Det er min egen feil, men jeg greier faktisk ikke mer og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer da bare å sende en melding om at jeg ikke kommer mer, hva skjer hvis jeg slutter på dagen? 

Er villig til å betale for å bli kvitt jobben 

Skrevet

Men hvorfor kan du ikke bare levere oppsigelse, og slutte? Hvorfor må det en sykemelding til? Snakker du med arbeidsgiver og forteller hvordan du har det, får du sikkert gå på dagen også. 

Anonymkode: 418cb...3fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ts skriver at han/hun blir syk av belastningen.. 

Men, hva er planen om du får sykemelding? Skal du si opp jobben, ts?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den ene er 100 %, og den andre er på papiret 0%, men er satt opp til å jobbe 50% og har gjort det over lang tid. 

Vet ikke hvordan det stiller seg når man har jobbet over 100 % over tid.. 

Finner ingenting om det. Skjønner jo at det ikke er arbeidsgivers feil at jeg har jobbet for mye og at jeg blir syk av det. Ønsker å stoppe det nå. 

Du må snakke med legen din. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Har du prøvd å snakke med arbeidsgiver for å høre om du kan slutte før oppsigelsestiden er ute? 

Skrevet
6 minutter siden, AnnePåLande said:

Ts skriver at han/hun blir syk av belastningen.. 

Men, hva er planen om du får sykemelding? Skal du si opp jobben, ts?

Skal si opp. Har 1 mnd oppsigelsestid, og skal være på jobben i 14 døgn i stekk, noe jeg kjenner at jeg ikke klarer. Det er barnevernsinstitusjon og arbeidstiden er fra 08-23, men vi må ofte opp på natta også. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...