Gå til innhold

Er du sammen med en mann som har tvunget deg til abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette her har jeg lest i mange tråder, der noen er gravid og det var ikke planlagt eller til og med planlagt og mannen har ombestemt seg, og de føler de er tvunget til abort for ellers så blir de alenemor, virker som er den vanligste trusselen.

eksemplene er mange

da spør jeg hvorfor beholder du en mann som tvinger deg til noe sånt? 
det er jo groteskt, og sikkert på grensa til psykisk vold, og da burde du finne en annen

Anonymkode: 6b3c0...1f4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som tvang meg til abort, og jeg tok abort fordi jeg ønsket å beholde han som kjæreste.

Oppdaget samtidig at han var utro og hadde vært det i flere måneder.

Damen han stod i med krevde at jeg skulle ta abort, hvis ikke gjorde hun det slutt med han.

Et jævlig rot.

Anonymkode: ea126...e96

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var sammen med en mann som tvang meg til abort, og jeg tok abort fordi jeg ønsket å beholde han som kjæreste.

Oppdaget samtidig at han var utro og hadde vært det i flere måneder.

Damen han stod i med krevde at jeg skulle ta abort, hvis ikke gjorde hun det slutt med han.

Et jævlig rot.

Anonymkode: ea126...e96

Er jo forferdelig at han var utro mot deg, men hvorfor ville du ha en som ville tvinge deg til å ta abort, tror jeg hadde kastet ut mannen om han krevde noe sånt av meg. Det må jo være noe som blir hengende over forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Mitt forhold tok slutt etter abort. Det var han som manipulere/presset. Ja, abort er ofte grunn til at et forhold tar slutt. Mange kvinner opplever det som et svik når partner ikke vil beholde.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ble forsøkt presset til abort. Da hadde vi først blitt enige om å prøve å få nummer 2. Jeg ble gravid, og etter 2 måneder ombestemte mannen seg og ville ikke ha to barn likevel. Det endte med at mannen flyttet ut. Det var tøft, men jeg tror det hadde vært enda tøffere for min del å abortere et ønsket barn. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ble truet og presset til å ta abort. Da gikk jeg fra han med en gang. 

Anonymkode: 4a1c2...1ad

• Liker 3
Skrevet

Min prøvde å presse meg til abort, jeg nektet. 5 år etterpå er han en ex. Klarte aldri glemme det han hadde utsatt meg for

Anonymkode: 1ce8e...e8c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 20.59):

Dette her har jeg lest i mange tråder, der noen er gravid og det var ikke planlagt eller til og med planlagt og mannen har ombestemt seg, og de føler de er tvunget til abort for ellers så blir de alenemor, virker som er den vanligste trusselen.

eksemplene er mange

da spør jeg hvorfor beholder du en mann som tvinger deg til noe sånt? 
det er jo groteskt, og sikkert på grensa til psykisk vold, og da burde du finne en annen

Helt riktig!

Anonymkode: 414bf...939

Skrevet
JegMotStrømmen skrev (12 minutter siden):

Jeg ble forsøkt presset til abort. Da hadde vi først blitt enige om å prøve å få nummer 2. Jeg ble gravid, og etter 2 måneder ombestemte mannen seg og ville ikke ha to barn likevel. Det endte med at mannen flyttet ut. Det var tøft, men jeg tror det hadde vært enda tøffere for min del å abortere et ønsket barn. 

Ombestemte seg…? Det er sykt!

• Liker 5
Skrevet

Menn bør få være med å bestemme også.  Ikke bare dama som bør få bestemme om man vil være foreldre eller ikke 

Anonymkode: 0bd42...803

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror noen kvinner bare blir hjernevasket i et forhold. Mannen som ønsker abort, tar de ofte med seg på sykehuset når aborten skal utføres.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn bør få være med å bestemme også.  Ikke bare dama som bør få bestemme om man vil være foreldre eller ikke 

Det er damen sin kropp så til syvende og sist er det hun som bestemmer. Hadde vært greit om dette var en del av seksualundervisningen på ungdomsskolen. Virker ikke som alle menn har fått med seg dette. All sex innebærer risiko for graviditet.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han må gjerne ha en mening, men til sist så er det KUN kvinnens valg. Å det er en evig diskusjon, men sånn er det, uansett hva folk måtte mene. 

Anonymkode: fabdd...f17

• Liker 5
Skrevet

Ifølge Amathea er det en del kvinner som tar abort for å redde forholdet. Så tar forholdet slutt uansett etter aborten. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er dette psykisk vold.

Likevel, dette er jo bare en av svært mange ting som preger de mennene som blir foretrukket av damene her inne.

Her inne ELSKER man menn som er voldelige, alkoholikere, rusmisbrukere, halliker, utro, som mangler styr på økonomi, som driter i egne barn, som mangler vett, mot og ryggrad, som snakker stygt til partner, barn og foreldre, osv osv osv.

Jo verre en mann er, jo mer elsker damene på KG denne mannen.

Problemet er dermed ikke mannen, men dama som velger en sånn slask.

Det er det vi bør stille spørsmål ved her; hvorfor velge en sånn mann, fremfor en god og snill fyr.

Anonymkode: 16390...539

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er damen sin kropp så til syvende og sist er det hun som bestemmer. Hadde vært greit om dette var en del av seksualundervisningen på ungdomsskolen. Virker ikke som alle menn har fått med seg dette. All sex innebærer risiko for graviditet.

Spør deg selv;

Hvorfor bruker du tid fra ditt dyrebare liv på å forklare og dulle med en mann som bare er trøbbel?

Dette er et godt eksempel på hva jeg prøvde å få frem i mitt innlegg over her.

En kvinne med selvrespekt bruker ikke tiden sin på å nusse og dulle og forklare og lære opp helt ubrukelige menn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Likevel, dette er jo bare en av svært mange ting som preger de mennene som blir foretrukket av damene her inne.

Her inne ELSKER man menn som er voldelige, alkoholikere, rusmisbrukere, halliker, utro, som mangler styr på økonomi, som driter i egne barn, som mangler vett, mot og ryggrad, som snakker stygt til partner, barn og foreldre, osv osv osv.

Det er det vi bør stille spørsmål ved her; hvorfor velge en sånn mann, fremfor en god og snill fyr.

Har det på ett eller annet tidspunkt falt deg inn at mennene du skriver om IKKE var slik i starten av et forhold? Svært få kvinner går bevisst inn i et forhold med menn med skadelig oppførsel. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer tvang meg til abort. Jeg flyttet selvsagt fra han så raskt jeg kunne. Blødde i tre måneder etterpå og havnet hos dps pga depresjon. Angrer hver dag på det, ville heller være alenemor enn dette, men selvmordstrusslene og presset var for stort til at jeg klarte å stå i det der og da. Var til og med han som ringte å bestilte time på sykehuset. 

Anonymkode: 1ac0a...21a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke stor erfaring med menn, menjeg  har vært sammen med 2 menn som definerte seg som snille. Begge ville også blitt beskrevet som "en god og snill fyr" av veldig mange. Han ene var emosjonelt, fysisk og økonomisk voldelig. Han andre var emosjonelt voldelig og veldig selvsentrert. 

Kanskje du burde lære litt mer om mellommenneskelige forhold før du definerer hvor problemet ligger? Kanskje det er mer komplekst?

Anonymkode: fc12c...79c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min samboer tvang meg til abort. Jeg flyttet selvsagt fra han så raskt jeg kunne. Blødde i tre måneder etterpå og havnet hos dps pga depresjon. Angrer hver dag på det, ville heller være alenemor enn dette, men selvmordstrusslene og presset var for stort til at jeg klarte å stå i det der og da. Var til og med han som ringte å bestilte time på sykehuset. 

Anonymkode: 1ac0a...21a

Trist å lese din historie! Eksen min var også veldig behjelpelig da jeg gikk med på abort. Han sa han kunne ringe og ordne alt. Fikk meg til å tro at dette var «ingenting», og så løy han om at vi skulle få barn 1 år senere når ting var mer på plass. Virker som han var livredd for å betale mer barnebidrag ettersom han allerede betalte for 2 barn. Det ble slutt mellom oss noen mnd etter aborten. Jeg prøver å ikke la det knekke meg eller påvirke livskvaliteten for mye. Men det er tungt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...