Gå til innhold

Hvordan avslutte forholdet til en ff (som har følelser)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært venner et par år, inntil vi begynte å ha sex i sommer. Det er følelser i bildet, men dessverre ikke fra min side. Han har fortalt at jeg er den som betyr mest i livet hans. Han er villig til å gjøre alt for meg. Han føler sjalusi hvis jeg viser interesse for noen andre. Og han har sagt at jeg er den som gir han motivasjon om dagen, da han har det vanskelig. Han har et behov for å være med meg ofte, og blir lei seg hvis jeg må avlyse avtaler, og han ser bare frem til neste gang vi skal møtes. Han har også sagt at han ikke vet hva han skal gjøre uten meg.

Jeg liker han veldig godt som en venn, og han betyr utrolig mye for meg, men jeg kan ikke fortsette dette "forholdet", da jeg ikke har de riktig følelsene til å ta det videre. Men hvordan fortelle dette, uten å "ødelegge" han helt? Jeg er virkelig redd for at han vil gå inn i en deperesjon, da han som sagt har hatt det tøft, og han trenger ikke å miste enda mer i livet sitt. Jeg vil jo også beholde vennskapet (men det må jeg vel se tapt uansett). Kan også legge til at han ikke har så mye erfaring med damer, så det er tvilsomt at han vil komme seg videre med det første.

Og ja, vi nærmer oss 40årene. Selv om det kan høres ut som et tenåringsproblem. Men jeg vil ikke se han såret.

Jeg kan jo ikke bare si "Sorry, men vi kan ikke fortsette dette. Jeg har ikke de riktige følelsene for deg".

Hva ville dere ha gjort? Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan gikk det? Jeg trenger ihvertfall noen andre tanker om situasjoen, enn mine egne.

Anonymkode: e492d...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan jo ikke bare si "Sorry, men vi kan ikke fortsette dette. Jeg har ikke de riktige følelsene for deg".

Anonymkode: e492d...103

Jo. Det kan du. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Jo. Det kan du. 

Eller rettere sagt det må du. For alt annet vil bare ende i enda bitrere følelser. Hun kan ikke bare fortsette dette fordi hun skal pleie hans psykiske helse. Men atter en gang kvinner og venne forhold med menn som vil noe mer. Da ender det slik. Og da må man rydde opp, og ikke være feig og konfliktsky selv om det er en veldig vanskelig situasjon.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Han «liker» deg ikke, han har en hangup, og den virker usunn… en avhengighet nesten.

Behov for å være med deg ofte? Hvor ofte da liksom.
Du er den som gir han motivasjon? Har han ingen andre ting i livet gående for seg? Rødt flagg.
Sjalu hvis du viser interesse for noen andre, men dere er kun ff?
Vet ikke hva han skal gjøre uten deg? Kan han ikke leve livet sitt?

Tror ikke du skal være så redd for å såre han, men mer opptatt av å ikke bli kvalt av en avhengig type…

Endret av duplexx
  • Liker 1
Skrevet

Forstår at den er veldig tung å ta opp. Vært i lignende situasjon. Jeg sa at jeg kjenner at jeg ikke kan matche hans følelser. Ikke noe med å pakke det inn, fortelle at han er fantastisk, at han fortjener noen som kan gjengjelde hans følelser osv osv. Føles bare patetisk og stakkarslig for han. Bare rolig og direkte si det til han. Så kan han evt foreslå om dere skal være venner. Blir for mye av deg å be om det

Anonymkode: 3abb1...22b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må bare si det. Jo lenger du drøyer jo værre for han

Anonymkode: b936e...3c2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...