AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Del Skrevet 20. september 2022 Nå skal jeg og kjæresten min som nesten har vært sammen 1 år snart flytte inn sammen. jeg er 25 år og han er 27 år. han er i jobb og jeg er uføre. angående hund har jeg vert ærlig i fra begynnelsen at jeg ikke er noe hunde menneske i tillegg til at jeg har mild allergi vill si kløe i øyene og små rendene nese om jeg ikke vasker asap etter å ha klappet dem , Men ja noen av de er jo søte synes jeg men det er det eller hater jeg når de skal hoppe på meg være «all over my space» Vi hadde en liten samtale i går igjen anngående dette, fordi han sier jo bare «Jaaaaa men de er såå søtee!! Og jeg vil elske en hund sammen med deg..» da sa jo jeg at jeg vil jo heller elske et barn sammen med han.. jeg vil heller ha et barn en hund.. Hund er så krevende og barn vosker fra det men det gjør jo ikke hunder. Jeg ser ikke en hund som et familiemedlem Dessverre jeg ser dem akkurat som fisker og hamstere, fugler og alle andre kjæledyr de er ikke mye mer spesielle. Og en hund bør jo være der begge 2 ønsker å ha den ikke bare 1. for når han jobber er jo det jeg som må ta av meg hunden.. og jeg vill ikke ha noe ansvar for noe hund.. han mener også at faren hans som har hund tar jo allergi tabletter, da sa jeg at dette ville ikke jeg finne meg på.. jeg vil jo ikke gå på allergi tabletter for et dyr som ikke gjør noe en å spise opp pengene når vi ikke har så godt råd.. han vil også bruke 25.000 på ren malteser som jeg synes er drøyt da pengene kan gå for noe annet.. jeg har bare vært ærlig med han om dette at det kan være alt annet dyr men ikke hund da de krever veldig mye jobb. Anonymkode: 11ce3...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Del Skrevet 20. september 2022 Nei, dere bør ikke bo sammen. Anonymkode: 2279e...b45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg ville aldri hatt hund om jeg ikke elsket hunder. Anonymkode: e09f1...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Del Skrevet 20. september 2022 Nei. Du er ufør, og det betyr at du blir sittende med hovedansvaret for en eventuelt hund. Om du da allerede synes det er slitsomt med hund, så vil den hunden bli en sann plage når du får barn. Det vil bli konstant konflikt mellom deg og samboer angående den hunden. Og den stakkars hunden vil bli fanget i midten av det hele: hjemme hele dagen med en person som synes den er irriterende og som ikke har kapasitet til å gi den det den trenger pga barn, og en person som er for sliten etter jobb til å gi hunden oppmerksomhet, tur og trening i noen timer. Dette bør dere avklare FØR dere flytter sammen. Om han er bastant på at han skal ha hund, så bør du ikke flytte sammen med han. Anonymkode: 1c4ce...c07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #5 Del Skrevet 20. september 2022 Du bør ikke ha hund. Jeg har en hund og en katt og det er mye jobb, dyrt og tidkrevende. Ikke noe jeg ville anbefalt til noen som ikke er veldig interessert i hund. Angående allergi så er moren min allergisk sånn at hun klør litt i øynene når hun hilser på hunder. Hvis de derimot er på besøk over noen dager så får hun alvorlige pusteproblemer. Så det er en stor risiko å ta. Hvis han prøver seg på å si at maltesere (og andre raser med hår som må klippes) er allergivennlige, så er det ingen dokumentasjon som støtter dette. Allergivennlige katteraser finnes, men ikke hunderaser. Disse hunderasene er dog litt bedre for allergikere enn raser med røytende pels. Anonymkode: 7e4b6...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå