Gjest Gjest_bokormen_* Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Jeg trenger tips til en bok som det "passer seg" å lese i gode selskaper. Det bør være en bok av nyere dato (altså er Sult og Prosessen litt for gamle) Men den bør være litt spennende også, sånn at det går ann for vanlige folk å komme seg gjennom den.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Hehe. Sånn for å ha noe å snakke om på forlagsfester? Thure Erik Lund sin Elvestengfolket er både lettlest, morsom og sabla dyp. Andre bøker av han anbefales også. Bøker av Trude Marstein bør være overkommelige.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Jepp. Stemmer det. Det er ikke en forlagsfest, men det stemmer det. Det skal være noe å snakke om. Og noe å anbefalle andre. Har tatt på meg en rolle jeg helst ikke ønsker. Men takk for tips.....tar gjerne i mot flere
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #4 Skrevet 28. november 2005 Don de Lillo's verker? Vikram Seth?
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Henger meg på Don DeLillo. Underworld og White Noise er moderne klassikere.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 vikktig og kune brife lit i inntelekktuele samenkåmmster ja. (ofte veldig greit å begynne med rettskrivingen sin..)
Gjest LoisLane Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Hanne Ørstavik? Er du søvnløs, gjest?
Gjest Gjest_Anja_* Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 Hanne Ørstavik? Er du søvnløs, gjest? ← Hanne Ørstavik? Vil du betegne hennes verker som noe som trigger intellektet?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 Hanne Ørstavik? Vil du betegne hennes verker som noe som trigger intellektet? ← Ørstavik trigger ikke intellektet, nei. Hold deg unna de norske.
Ciara Skrevet 30. november 2005 #10 Skrevet 30. november 2005 Hva med Saramagos siste? Knausgårds siste? Murakami er veldig in å like. Ellers så finnes det vel få forfattere som gir like mye kred som Umberto Eco - hva med årets roman Dronning Loanas mystiske flamme? Jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hva slags selskap du skal i, siden du vil virke så intellektuell som mulig
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #11 Skrevet 30. november 2005 Hvis det er her i Norge det skal være, kan en være sikker på at det blir overoppblåst og selvhøytidelig. Takke meg til Amerika, sier jeg. Hvis du skal fremstå som intellektuell, men egentlig ikke er det, blir det avslørt med en gang av de som faktisk er intellektuelle. Her i Norge blir slikt veldig selvhøytidelig som sagt, så be prepared. Hadde jeg vært deg ville jeg ha snakket om Madicken, Pippi, Tjorven og fortreffelige Lotta. Ingenting er som en god latter i et intellektuelt selskap. For all del: ikke gjør som Bridget Jones gjorde da hun skulle leke intellektuell på et boklanseringsparty. Det smarteste hun kunne finne på å spørre Salman Rushdie om var om han visste hvor toalettet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå