Gå til innhold

Når kom du i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, enkelt og greit:

når startet overgangsalderen for din del?

Hva merket du først?

Anonymkode: 8b168...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

34. 

Sliter med hetetokter om natten og søvn.

Anonymkode: 644f8...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

34. 

Sliter med hetetokter om natten og søvn.

Så tidlig???

Anonymkode: a087d...b08

Skrevet

Ca 40 år. Merket det på hud og hår, fikk plutselig voksenakne og håret som alltid har vært glansfullt ble matt. 
Overgangsalderen starter ca 10 år før man mister mensen, er nå midt i 40-årene og ser at huden mister spenst. Aldrest vel som et bilvrak😂😂

Anonymkode: cf201...eca

Skrevet

Jeg var 46 da jeg plutselig merket det første tegnet, og det var at håret ble tørt og matt, og jeg begynte å røyte noe forferdelig. Håret ble så tynt! Masse hår på børsten hver dag.

Noen måneder etter det begynte mensen å tulle og bli enten forsinket eller utebli helt en måned osv. Så fra jeg var ca 47 til jeg var nesten 52 var det uregelmessig mens og mens som var borte en måned, noen få ganger to måneder på rad, før den kom tilbake igjen. Så et par-tre mnd før jeg ble 52, forsvant mensen for godt.

Jeg var fryktelig plaget med hetetokter i de årene mensen var uregelmessig. Heldigvis forsvant hetetoktene når mensen opphørte for godt.

Anonymkode: a3ce7...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så tidlig???

Anonymkode: a087d...b08

Jepp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg var 46 da jeg plutselig merket det første tegnet, og det var at håret ble tørt og matt, og jeg begynte å røyte noe forferdelig. Håret ble så tynt! Masse hår på børsten hver dag.

Noen måneder etter det begynte mensen å tulle og bli enten forsinket eller utebli helt en måned osv. Så fra jeg var ca 47 til jeg var nesten 52 var det uregelmessig mens og mens som var borte en måned, noen få ganger to måneder på rad, før den kom tilbake igjen. Så et par-tre mnd før jeg ble 52, forsvant mensen for godt.

Jeg var fryktelig plaget med hetetokter i de årene mensen var uregelmessig. Heldigvis forsvant hetetoktene når mensen opphørte for godt.

Anonymkode: a3ce7...641

Kommer håret tilbake?

Anonymkode: 4ef46...014

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var 47.

Anonymkode: 186d1...413

Skrevet

51 år

Anonymkode: 4ef46...014

Skrevet

Fikk mine første hetetokter for to og et halvt år siden, da var jeg 49. Det skjedde samtidig som den første runden med lockdown pga korona-pandemien.  

Før det hadde jeg hatt uregelmessig mens noen år, så jeg regnet med at overgangsalderen nærmet seg. 

Skrevet

Hadde en runde for et par år siden, men det gav seg. 

Kom tilbake for fullt i sommer. Voldsomme hetetokter så svetten spruter, dårlig søvn og nattesvette. Plagsomt! Er 47 år.

Anonymkode: f2b54...a2f

Skrevet

39. Er man under 45 så anbefales østrogentilskudd. Jeg tar to forskjellige

Anonymkode: 3ace4...7a0

Skrevet

ca 45 når det begynte å tulle med mensen, merket at jeg ble mer og mer premenstruell fra 40 ca.... Mye hormoner i svingom føltes som jeg ikke kjenner igjen meg selv. 48 nå, har fremdeles mens men den hopper over en måned og to. Begynt på naturpreparat, det føltes Som det hjalp!
Om du føler noe er annerledes og lurer på om det kan vøre overgangsalder så hør på podcasten som heter hetebølgen. 

Anonymkode: 396d8...f65

Skrevet

Har ikke kommet dit ennå er 56 år jævli irriterende

Anonymkode: 21eac...603

Skrevet

Jeg var 49. Var i 50-årslag til venninnen min, og fikk mange hetetokter. 

Anonymkode: d9211...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...