Gå til innhold

Jenter og kommentarer. Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som går i 6. klasse. Hun er ei jente som er godt likt og har mange venner. Blant annet ei som hun har kjent siden barnehagen. Datteren min forteller at denne jenta ofte kommer med nedlatende kommentarer. Som for eks. «Du skjønner jo aldri noen ting du», «hvorfor er du alltid så treig?» Ja, i den duren der. Jeg tror ikke nødvendigvis venninna mener det sønn seriøst alltid, og at hun kanskje prøvet å tulle innimellom, men datteren min sier at det kommer slike kommentarer så ofte nå, at hun blir negativt påvirket av det. 
I tillegg så hadde venninna sagt på håndballtrening i går, til ei lagvenninne, at hun heller ville være på lag med henne enn min datter fordi lagvenninna var kulere. Da ble hun oppriktig lei seg. 
Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: 21c29...4c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latt dem ordne opp selv. 

Anonymkode: 8001a...745

Skrevet

Min jente går i 5 klasse. Hun skal utredes for adhd da adferden hennes muligens kan minne om dette. Hun har fått flere kommentarer slengt etter seg ala "har du adhd eller?" Jeg har konsekvent sendt melding til foreldre og bedt de ta en prat med sine barn om at dette er sårt og at hun skal utredes. Og at hun ikke er uskyldig selv, så ingen anklager. Bare viktig å få en dialog på det. 

Barn som blir mobbet er det vi foreldre som må gripe inn og sette en stopper for. 

Anonymkode: 22387...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...