Gå til innhold

HELSE ELLER PROFITØRER ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På NRK sine programmer , som en kan finne hvis en søker på nettsiden deres, så fant jeg Helene Sandvik sjekker inn programmene som tidligere er sendt på nrk. Programmene jeg såg var innsjekkingen på dalsbergstien på bislet i oslo , et rushospits der de ansatte skal kartlegge boevnen til beboerne. Blakstad , for psykiatrisk innlagte og rusbehandling på trasoppklinikken på hellerud i oslo og angstbehandling på modum bad i Vikersund.

Da Helene kom til Blakstad så hadde hun problemer med å skille de ansatte fra de innlagte , det skjønner jeg godt, de ansatte virker jo ikke det spor bedre enn de innlagte og omvendt. 

Programmene tok meg med på en reise hvor jeg kunne se hva titalls ansatte kvinner på et hospits ser mellom fingre på hospits der rommene ser ut som de er bombet med askebegre og brukte sprøyter , til angstbehandling der en behandler skal behandle en jente for å komme over frykten av å høre et lysglass falle ned og knuse til ei som trenger å reise til regjeringskvartalet flere år etter 2011 for å se stedet , til trasoppklinikken der de står og holde hverandre i hendene i rien ring for deretter å skulle skrive avskjedsbrev til alkoholen , som om det var 5 år gamle barn i en barnehage. 

Felles for alt overnevnte at det i det aller meste er kvinner som jobber med det.

Da Helene S. sjekket ut spurte hun lederne for effekten av behandlingene , om resultatene av den..og fikk stort sett som svar , ca 50 prosent har hatt en endring i livet sitt etter behandling hos oss , de resterende 50 % vet vi ikke noe om.  en endring i livet kan være å gå fra sosialstønad til trygd, det kan være å få seg bolig , men har det noe med behandlingen å gjøre..

Disse klinikkene har ikke fattigmannslokaler og det overføres gigantiske summer til disse foretakene fra velferdskassen og oljepenga .

Er dette bare tullebransjer for at kvinner skal få ha noe å gjøre på for å selvrealisere seg på egen lønn ? 

Det virker ihvertfall som reinspika galskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...