Anonym-bruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Er en katt som har vært her på tomta vår i noen dager. Legger seg på dørmatte, mjauer og vil bli sluppet inn. Kommer løpende når vi kommer hjem, og vil være med inn. Jeg jobber natt, og når jeg kommer hjem fra jobb ligger katten utenfor døren. Begynner nå å lure litt på hva vi skal gjøre. Jeg er ikke så kjent med katter, så vet ikke om de kan være ute noen dager på denne årstiden? Her vi bor er det ca 0 på natta, litt mildere på dagen. Men tenker på mat og. Vet at hvis vi Begynner å mate den tror den vel at den bor her. Noen tips her inne? Har lagt ut på Facebook om noen savner den, men ikke fått svar enda. Kan man legge ut et pledd så hen ikke blir kald om natten?
Polyester Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 En katt burde ikke være alene i mer enn én dag. Ta den inn om den fortsatt er der i kveld og post på mistet/funnet og lokal dyrevernorganisasjon på fb og spør dyrebeskyttelsen eller lignende organisasjoner om de kan komme og sjekke etter chip. Hvis den ikke har chip etterlys eier via deres kanaler. Han eller hun er sulten om hen har vært der i flere dager så kjøp kattefor på vei hjem i dag. Katter går etter lukt når de finner veien hjem, så den tror nok ikke at den bor der enda. 1 1
Anonym-bruker Skrevet 20. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2022 Polyester skrev (6 minutter siden): En katt burde ikke være alene i mer enn én dag. Ta den inn om den fortsatt er der i kveld og post på mistet/funnet og lokal dyrevernorganisasjon på fb og spør dyrebeskyttelsen eller lignende organisasjoner om de kan komme og sjekke etter chip. Hvis den ikke har chip etterlys eier via deres kanaler. Han eller hun er sulten om hen har vært der i flere dager så kjøp kattefor på vei hjem i dag. Katter går etter lukt når de finner veien hjem, så den tror nok ikke at den bor der enda. Vil helst ikke ta den inn. Tenkte ta den til dyrlegen i morgen hvis den fortsatt er her for å sjekke om den har chip. Vi bor langs en privat vei, vurderte å sette ut litt mat langs veien. Begynte bare å tenke om den kan bli kald. Eller om katter tåler være ute litt
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Anonym-bruker skrev (4 minutter siden): Vil helst ikke ta den inn. Tenkte ta den til dyrlegen i morgen hvis den fortsatt er her for å sjekke om den har chip. Vi bor langs en privat vei, vurderte å sette ut litt mat langs veien. Begynte bare å tenke om den kan bli kald. Eller om katter tåler være ute litt Katter tåler kulde veldig dårlig. De har pels som ikke holder på varmen. Ville nok kjørt den til en dyreklinikk hvis du ikke selv kan ta den inn Anonymkode: 4834f...5c1 1
Polyester Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Anonym-bruker skrev (6 timer siden): Vil helst ikke ta den inn. Tenkte ta den til dyrlegen i morgen hvis den fortsatt er her for å sjekke om den har chip. Vi bor langs en privat vei, vurderte å sette ut litt mat langs veien. Begynte bare å tenke om den kan bli kald. Eller om katter tåler være ute litt Katter er opprinnelig fra varmt klima og selv om de har mye pels på kroppen kan miste ørene og få skader på potene av kulde.
Anonym-bruker Skrevet 21. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2022 Polyester skrev (3 timer siden): Katter er opprinnelig fra varmt klima og selv om de har mye pels på kroppen kan miste ørene og få skader på potene av kulde. Det er jo ikke så kaldt enda. Rundt 5+ eller 0 på natta.
Maskinfører Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 Slipp han/henne inn koselig selskap med katt
Svisle Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Vær så snill og ta ett bilde av katten og post på lokale Facebooksider og sider for savnede/funnet dyr! Sikker en eier som savner katten sin som blir glad. Selv var jeg så heldig at noen faktisk gjorde dette sent sist fredag slik at jeg kunne hente hjem katten min etter å ha etterlyst og lett etter henne i 11 uker! Hun hadde kun bodd hos meg i knappe 2 mnd da hun ble skremt av min andre katt og ikke fant/turte å komme hjem igjen. 1
Anonym-bruker Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2022 Svisle skrev (2 timer siden): Vær så snill og ta ett bilde av katten og post på lokale Facebooksider og sider for savnede/funnet dyr! Sikker en eier som savner katten sin som blir glad. Selv var jeg så heldig at noen faktisk gjorde dette sent sist fredag slik at jeg kunne hente hjem katten min etter å ha etterlyst og lett etter henne i 11 uker! Hun hadde kun bodd hos meg i knappe 2 mnd da hun ble skremt av min andre katt og ikke fant/turte å komme hjem igjen. Vi gjorde det. Eieren kom dagen etter og hentet katten, så nå er den trygt hjemme igjen:) 3
Svisle Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Anonym-bruker skrev (17 timer siden): Vi gjorde det. Eieren kom dagen etter og hentet katten, så nå er den trygt hjemme igjen:) Herlig! 💗
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Anonym-bruker skrev (På 20.9.2022 den 19.31): Vil helst ikke ta den inn. Tenkte ta den til dyrlegen i morgen hvis den fortsatt er her for å sjekke om den har chip. Vi bor langs en privat vei, vurderte å sette ut litt mat langs veien. Begynte bare å tenke om den kan bli kald. Eller om katter tåler være ute litt Så godt at du bryr deg. Nei katter tåler ikke kulde da de er skapt for varmere klima Anonymkode: 018b4...c21
Gjest Raffalayla Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Skuffet.. så trådtittelen og trodde denne tråden skulle omhandle spøkelseskatter.
Daria Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Raffalayla skrev (25 minutter siden): Skuffet.. så trådtittelen og trodde denne tråden skulle omhandle spøkelseskatter. Min første tanke også
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 28 minutter siden, Raffalayla said: Skuffet.. så trådtittelen og trodde denne tråden skulle omhandle spøkelseskatter. Samme her, det er jo oktober. 😱 Anonymkode: 9cfda...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå