Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

andy capp skrev (3 minutter siden):

Er du nyutdannet og uten relevant erfaring, vil du starte i nedre del av spennet. Tenker maks 520 000.

Ok. Det var veldig lavt. Stillingen har ikke krav om master bare bachelor 

Anonymkode: fa687...08a

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du master? Du kan oppleve at de såfall er villig til å gi deg uttelling for det. Hvis du får et tilbud kan du forsøke å forhandle. Men som nyutdannet har du ikke så mye å komme med.

Forøvrig er jo 500' for en bachelor bra betalt. 

• Liker 4
Baktusen skrev (1 minutt siden):

Har du master? Du kan oppleve at de såfall er villig til å gi deg uttelling for det. Hvis du får et tilbud kan du forsøke å forhandle. Men som nyutdannet har du ikke så mye å komme med.

Forøvrig er jo 500' for en bachelor bra betalt. 

Ja, jeg har master. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg jobber i staten med master og ansiennitet, fikk tilbud om 550.000. Men er jo veldig forskjell på hvor man jobber. 

Anonymkode: e7004...808

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg jobber i staten med master og ansiennitet, fikk tilbud om 550.000. Men er jo veldig forskjell på hvor man jobber. 

Takk for at du svarte.

Prøv å gjør deg opp argumenter for at du er en større ressurs på arbeidsplassen på grunn av en master. Da kan du kanskje klare å forhandle deg opp til 530-550.

En studievenninne av meg fikk full uttelling ved ansettelse som nyutdannet. De regnet med noe årsstudie hun hadde tatt tidligere, og tidligere arbeidserfaring. Alt fra sommerjobber til mer relevant. Hun endte opp med 10 års ansiennitet og fikk fire lønnstrinn 

Baktusen skrev (2 minutter siden):

Prøv å gjør deg opp argumenter for at du er en større ressurs på arbeidsplassen på grunn av en master. Da kan du kanskje klare å forhandle deg opp til 530-550.

En studievenninne av meg fikk full uttelling ved ansettelse som nyutdannet. De regnet med noe årsstudie hun hadde tatt tidligere, og tidligere arbeidserfaring. Alt fra sommerjobber til mer relevant. Hun endte opp med 10 års ansiennitet og fikk fire lønnstrinn 

Tusen takk for gode tips!

Annonse

Jeg kjenner rådgivere, med master, i samme statlige bedrift som tjener alt fra 500 000 til 650 000. Som nyutdannet starter du i bunnen av lønnsspennet, men husk at du har krav på lønnsjustering innen 12 måneder.

Anonymkode: f3ee9...27f

Annonse

Jeg startet med 450 000 som førstekonsulent med master, men lønnsutviklingen har vært grei og etter fire år tjener jeg 650 000 som seniorrådgiver. Har byttet stilling (søkt på ledig stilling) innad i organisasjonen én gang. 

Anonymkode: e2d14...fd2

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kjenner rådgivere, med master, i samme statlige bedrift som tjener alt fra 500 000 til 650 000. Som nyutdannet starter du i bunnen av lønnsspennet, men husk at du har krav på lønnsjustering innen 12 måneder.

Anonymkode: f3ee9...27f

Du har krav på å få vurdert om du ligger på riktig lønn, men lite å gjøre om de mener du er på rett nivå. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du har krav på å få vurdert om du ligger på riktig lønn, men lite å gjøre om de mener du er på rett nivå. 

Stemmer. Jeg ble rask avvist, da de mente jeg lå på riktig lønnsnivå 

Anonymkode: 4195b...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...