Gå til innhold

Hvordan er det mulig å ikke like katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mange kjæledyr under oppveksten, men det finnes ingen kjæledyr som er så herlige som katter. De har mye personlighet og er herlige å ha rundt!

Denne videoen er et eksempel på hvor herlige katter kan være❤️

Anonymkode: 0460e...c43

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei😊

Katter biter og klorer om de har lyst til det. De driter i andres hager, og de har generelt null respekt for andre mennesker! Har jo til og med sett videoer hvor de angriper eierne demmes - helt galskap.

Ekle dyr! Om en katt kommer inn i min hage, så blir den kastet vann på ved mulighet - det kan jeg love deg! Men det er jo bare bra at vi mennesker har forskjellig syn på ting. 

Endret av Peterpan91
Skrivefeil
  • Liker 11
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Lurer jeg også på, katter er noen herlige og fantastiske dyr. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Det vil si, det er problemer knyttet til katter, men det er ikke kattens feil. Det er mennesker sin feil at det er for mange. Med ansvarlig dyrehold så kunne man unngått at det ble så mange katter, men katter har lavere status enn det hunder har.

Jeg tror også at hunder er lettere å forstå for mange eller det virker sånn når jeg leser alt slags tull folk skriver og fordommer folk tviholder på.

Jeg synes katter er veldig koselige og fantastiske dyr. Det beste jeg vet er å komme hjem til min egen katt og se hvor glad han er for å se meg og når han ligger på fanget mitt.

Skrevet

Mange misliker katter fordi de ikke kan bestikkes til kjærlighet som en hund. Mange sier at katter er en "lesson on consent", og det tror jeg på. Mange maktsyke mennesker som ikke takler at katter er egenrådige og blir glad i folk på egne premisser. 

Anonymkode: aacaa...e5f

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg syntes katter var skumle og klarte ikke å "lese" dem før jeg fikk mine egne helt uplanlagt noen år tilbake. Nå elsker jeg dem mer enn noe annet på denne jord, og har lært meg kroppsspråket, noe som har gjort at vi trives godt ilag.

Jeg blir stadig imponert over hvor smarte, morsomme og koselige de er! Jeg kan se hvor hardt de tenker når jeg snakker til dem/ber dem om å gjøre noe, og de lærer fort hvordan de kan kommunisere for at jeg skal f.eks. følge etter dem, åpne døra, gi dem kos eller mat.

Alle katter har ulike personligheter som alle andre dyr, og samtidig blir de preget av eieren/eierne sine. Om de ikke liker noe så sier de tydelig ifra, og hvis de er fornøyde og koser seg så glemmer man aldri blikket man får ❤️ 

Anonymkode: 07dfb...432

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Fordi jeg føler at jeg ikke kan stole på katter. I det ene øyeblikket vil de kose og maler.... I neste øyeblikk freser de, biter og klorer.... Sånne dyr kan jeg ikke ha i hus. 

Jeg foretrekker hunder og det har jeg alltid gjort 😊 Dessuten liker jeg dyr jeg kan bruke til noe, f.eks gå tur. 

Hvorfor MÅ man like katter? 😳

• Liker 11
Skrevet

Folk liker ikke dyr som setter grenser for seg selv.

Anonymkode: ebe18...147

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Mardina skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg føler at jeg ikke kan stole på katter. I det ene øyeblikket vil de kose og maler.... I neste øyeblikk freser de, biter og klorer.... Sånne dyr kan jeg ikke ha i hus. 

Jeg foretrekker hunder og det har jeg alltid gjort 😊 Dessuten liker jeg dyr jeg kan bruke til noe, f.eks gå tur. 

Man må da absolutt ikke like katter tenker jeg. Jeg synes hunder kan være skumle. Skjønner ikke alltid om de vil leke eller angripe meg. Handler bare om å lære å lese kroppsspråket deres. Men det er ikke enkelt når man aldri har eid det dyret

• Liker 5
Skrevet

En doumentar gjorde meg oppmersom på noe viktig. Katter er dyr som baserer seg på samtykke, både å gi og få. Med gjensidig respekt er de minst like lojale som hunder. Katter som har det godt elsker eier over alt, om de ikke blir behandlet bra så har de styrken og evnen til å gå.Hundeeiere trenger og får "gratis" kjærlighet. Men hunden er ikke så lojal og kjærlig som folk tror, den bare trenger eieren sin kjærlighet og oppmerksomhet. Så det er to parter som utnytter hverandre. Jeg oppfatter nå hundeeiere som folk som trenger gratis kjærlighet, og ikke er villige til å jobbe eller å fortjene kjærlighet.

Denne aha-opplevelsen fikk meg til å begynne å bli skepisk til folk som hater/misliker katter.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Mardina skrev (7 minutter siden):

Hvorfor Må man like hunder?

Anonymkode: 75a85...089

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt katt før, men flyttet inn i en leilighet hvor noen hadde forlatt katten så jeg tok den. Han er ca 7 år. Jeg elsker han! Jeg tror faktisk at det er "skjebnen" jeg fikk han. Har slitt mye med angst, spiseforstyrrelse osv. Men nå er det nesten borte. Når jeg kommer hjem fra jobb kommer han løpende, Han vil kose hele kvelden, når jeg skal sove hopper han opp i sengen og når vi sover holder jeg rundt han.  Jo enn så lenge han lever skal jeg gi han så mye kjærlighet han orker. 

• Liker 6
  • Hjerte 12
Skrevet

Nå elsker jeg hunder, og er oppvokst med hunder. Men jeg liker og katter. Og vi har jevnlig besøk av en nabokatt, som er helt nydelig. Og som den skravler, og vil ha kos. Og man ser og at han skjønner hva vi sier, og han viser og hva han vil. 

Jeg synes vel det er rart med alle, som sier at de misliker dyr. En ting er at de ikke ønsker seg katt, eller hund. Men å direkte mislike, synes jeg er veldig rart.

Anonymkode: 82951...3d0

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå elsker jeg hunder, og er oppvokst med hunder. Men jeg liker og katter. Og vi har jevnlig besøk av en nabokatt, som er helt nydelig. Og som den skravler, og vil ha kos. Og man ser og at han skjønner hva vi sier, og han viser og hva han vil. 

Jeg synes vel det er rart med alle, som sier at de misliker dyr. En ting er at de ikke ønsker seg katt, eller hund. Men å direkte mislike, synes jeg er veldig rart.

Anonymkode: 82951...3d0

Der er jeg enig. Jeg misliker ikke hunder, jeg bare misliker konseptet med relasjonen.

• Liker 4
Skrevet

Har dårlig erfaring med folk som ikke liker katter.lite sympatiske folk,  som ikke forstår signaler.....

Anonymkode: aa1f7...997

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har verdens beste hund som er totalt uinteressert i alle andre enn meg, og verdens beste katt som liker de aller fleste.

Blir så irritert når folk kommer med fordommer om at «hunder er sånn» og «katter er sånn». Nei, de er individer som oss andre.

De som ikke liker katter har bare ikke møtt den rette katten ;) 

Folk som er slemme mot dyr kan forøvrig brenne i h……!

Anonymkode: 88108...c17

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet

AWWWW! 😍

• Hjerte 6
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

AWWWW! 😍

Ja, de er så søte. Følger de på Instagram :)

Skrevet
AprilRyan skrev (Akkurat nå):

Ja, de er så søte. Følger de på Instagram :)

Åh, må følge de jeg også :) 

Denne var morsom 😄

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har verdens beste hund som er totalt uinteressert i alle andre enn meg, og verdens beste katt som liker de aller fleste.

Blir så irritert når folk kommer med fordommer om at «hunder er sånn» og «katter er sånn». Nei, de er individer som oss andre.

De som ikke liker katter har bare ikke møtt den rette katten ;) 

Folk som er slemme mot dyr kan forøvrig brenne i h……!

Anonymkode: 88108...c17

Da kjenner du ikke dyrenes instinkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...