AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Sliter ekstremt med matlyst. Kan dere tipse om mat som er grei til frokost og lunch - må være noe som kan forberedes på grei tid og tas med til jobb. Ingen diett som følges, så takknemlig for alle forslag, men gjerne fullverdige/god sammensetning. Trenger ikke råd, får oppfølging av helsepersonell ift. mat/undervekt. Ikke spiseforstyrrelse. Anonymkode: 0da9b...0c5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Til frokost slenger jeg sammen en smoothie med banan,mango,ananas,kokosmelk,dadler,havregryn og nøttesmør. Strever også med matlyst og undervekt og har funnet ut at en smoothie som kan pakkes full av næring er det som er enklest å få i seg om morgningen. Til lunsj bruker jeg å ha quinoasalat som jeg meal prepper på søndager. Jeg spiser ikke kjøtt så en typisk salat for meg inneholder i tillegg til quinoa:søtpotet,vårløk,agurk,mango,granateplekjerner og falafler.Jeg lager også en enkel oljevinagrette og har med avocado og frø/kjerner som jeg blander inn når jeg skal spise. Anonymkode: 0369f...b10
Bithiah Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Kjøp inn babyspinat (ferdig vaska, eller vask før du legger i kjøkeskapet), cherrytomater, paprika, agurk, ferdig stekt kyllingfilet og rød eller grønn pesto. Da kan du lage en knallgod mettende salat på 3 minutter 👍 Gresk yoghurt og cottage cheese. Bland 50/50, og ha oppi frukt/bær/kanel/peanøttsmør/noe du liker. Har du micro på jobb? Ta med osteskiver m piffi 😅 Lag en stor porsjon matmuffins til frysen. Eller pølsehorn, eller gode rundstykker delte i to. Rett i matboksen (evt med pålegg), tiner til lunsj. Lomper med egg, grønt og majones? Skinke gjerne også!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Takker for tips, begge to! Fine ideer - tar de med meg! Tar gjerne i mot flere! Anonymkode: 0da9b...0c5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 En sikker vinner til lunsj er jo om du lager litt større middagsposjoner og tar med deg restene til lunsj. Det er svært lite fuzz og funker godt. Ellers kan man lage eltefrie rundstykker som man har i fryseren og tar med seg på jobb da får man ferske rundstykker. God med all slags pålegg, egg metter godt. Så kan man ta med litt spisspaprika og cherry tomater som man har på eller spiser ved siden som snacks. Havregryn med melk og banan er godt, men metter kanskje ikke så lenge. Jeg lager mye salater, det syns jeg er veldig godt til lunsj og jeg blir aldri lei. Anonymkode: fdc1f...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå