Gå til innhold

Lite sexlyst og jeg er i 20årene.. hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt p-stav i snart 3 år. Husker ikke hvordan jeg var før jeg tok det, så er usikker på når den lave sexlysten først begynte, men føles ut som det har vart i flere år. Kan pstav ha en så stor innvirkning på det? Og i så lang tid? Føler meg virkelig helt tappet for sexlyst.. Ser jeg kjekke gutter eller blir interessert i noen tenker jeg ikke på sex, kan ha lyst på det en sjelden gang men jeg foretrekker bare vanlig kos. Begynner å bli veldig frustrerende.. Jeg pleier å onanere til tider og det syns jeg er grei, men ofte byr sex meg helt imot. Noen som har noen tanker? :( 

Anonymkode: 49f31...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er ja.

Hormonell prevensjon kan påvirke sexlyst. 
Om du ikke er plaget med store blødninger kan du teste kobberspiral. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, nedsatt sexlyst er en svært vanlig bivirkning av hormonell prevensjon, dessverre.

Anonymkode: 76048...a14

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få redusert sexlyst på hormonell prevensjon. Men er du sikker på at du har så generelt lyst på sex da? Er ikke alle som har høy sexlyst.

Anonymkode: 232dc...ecd

Skrevet

Vanlig kontrollspørsmål; har du noengang gått på antidepressiva? 

Anonymkode: 5b79a...d95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, aldri

Anonymkode: 49f31...6e7

Skrevet

Fjern alle hormonell prevansjon, bruk kondom.

Kobberspiral er en ting, men kan skape blødninger. Jeg liker heller ikke å ha noe inni meg.

Så vi bruker kondom eller hoppe av. Analsex er også et fint alternativ om du klarer å lære deg det, jeg var mot det før. Men nå elsker jeg det av og til.

Anonymkode: d1fd0...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva har det å si?

Har gått på det over lengre tid selv.

Anonymkode: 72be0...83c

Skrevet

Har du nikkelallergi bør du være forsiktig med Kobberspiral, det kan bli mye problemer av den.

Anonymkode: 5aa50...b70

Skrevet

Ja p stav og p piller er kjent for å fjerne sexlyst. Men det er ikke så ofte tror jeg at man får sexlyst bare av å se en kjekk mann. Vi kvinner må ha mer enn det for å tenne, å se en kjekk mann er som å se en vegg mtp kåtheten min mens det er oppførselen hans jeg tennes av 

Anonymkode: 1a9c1...681

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva har det å si?

Nedsatt sexlyst og nedsatt evne til å oppnå orgasme er vanlige bivirkninger av antidepressiva også.

Anonymkode: 76048...a14

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva har det å si?

Flatere følelser, lavere tilknytning, alskens sexuelle vansker, er vanlige bivirkninger.  Selvsagt får ikke alle slike problemer, sånn er det med bivirkninger.  

Det skumle med ssri-type antidepressiva, er at du kanskje ikke blir kvitt bivirkningene etter at du slutter. Det skjer permanente endringer i hjernen din. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flatere følelser, lavere tilknytning, alskens sexuelle vansker, er vanlige bivirkninger.  Selvsagt får ikke alle slike problemer, sånn er det med bivirkninger.  

Det skumle med ssri-type antidepressiva, er at du kanskje ikke blir kvitt bivirkningene etter at du slutter. Det skjer permanente endringer i hjernen din. 

Interessant, dette var jeg ikke klar over!

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...