Gå til innhold

Griner og mas om kos ved henting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har ei glad litå jenta på snart 4 år som elsker og gi hade kos osv koseligt det men hun blir sååå utrolig frustret noen ganger når jeg sier at nå har vi ikke tid til hade kos her og der da vi må rekke bussen. Og at et vink og hade også er like bra sier jeg til henne :) 

I går når vi gikk ut porten ble hun så frustret og ropte «kooos» i sinna og hylgrining da hun hadde «glemt» seg ut siden hun ene som jobber der gikk inn og skulle sjekke noe, og foresatte og «kooos» osv men hadde  jo ikke tid til å gå inn i porten igjen siden vi måtte komme oss av gårde.. 

synes er stressende med sånne situasjoner da hun skal gjøre seg vrang når jeg forklarer

Anonymkode: 65dc4...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en skjønn unge💗 

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet? Da bør du komme fem minutter før så du rekker å si hadet til dattera di. Ser du skriver dere? Er dere sammen om å levere barn og ingen har tid til å gi henne hadetkos?

Anonymkode: 3f8cd...6ef

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er problemet? Da bør du komme fem minutter før så du rekker å si hadet til dattera di. Ser du skriver dere? Er dere sammen om å levere barn og ingen har tid til å gi henne hadetkos?

Åja nokk en skrive feil men jeg som henter. 
Har jo ikke alltid tid til hade kos til alle og snakke litt og hoppe litt og dette osv.. har faktisk andre ting jeg må gjøre..

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk helt greit å sette grenser for barn. Du sier at dere må gå og så går dere.

Det er fint at hun er så glad i folk, men hun må også lære seg andre ting i livet enn å være skjønn.

Vi mennesker sliter ofte med å sette grenser dersom man opplever det som skjer som positivt. Men la oss si at hun gråt og bare ville være i barnehagen når du hentet, hadde du latt henne bestemme da også?

Sikkert ikke.

Alle følelser må reguleres og håndteres at man ikke får utløp for. Man blir ikke mindre glad i andre av den grunn, hun vil ikke forandre personlighet. Men hun vil forstå at hun ikke alltid har tid til det hun vil ha tid til.

Og de hun gir klem til er der i morgen, så de forsvinner ikke selv om hun ikke får tid til å gi alle klem.

Men hun høres veldig søt ut da. ❤️

Anonymkode: 12989...9da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du misforstår, TS mener at jenta må ta seg tid til å gi hadetkos til alle de ansatte før TS får med seg ungen hjem.

Anonymkode: 81fdc...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du misforstår, TS mener at jenta må ta seg tid til å gi hadetkos til alle de ansatte før TS får med seg ungen hjem.

Anonymkode: 81fdc...48a

Ja, gjorde det 🫣 Da forstår jeg. Ts må sette grenser. 

Skrevet

Hadekos til deg eller de ansatte?

Anonymkode: 699cc...24c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadekos til deg eller de ansatte?

Anonymkode: 699cc...24c

Tror står forklart til ansatte :) 

Gjest Hottentått
Skrevet

Kan ikke du sende melding når du drar hjemmefra, så kan de begynne å forberede datra di og gi kos og sånn? Eller om du henter til faste tider, så vet de jo at de kan begynne i forberede 10 min før. 

Skrevet
Hottentått skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du sende melding når du drar hjemmefra, så kan de begynne å forberede datra di og gi kos og sånn? Eller om du henter til faste tider, så vet de jo at de kan begynne i forberede 10 min før. 

Ts her 

Tror uansett hun hadde grinet og ville ha mer siden jeg kjenner henne så godt. er ikke så lett med faste tider pga jobb og buss så nei, men av og til så ser jo jeg at de ansatte har andre barn de må fokusere på når jeg henter da det er masse flere barn i stor avdeling en det var i lille avdeling, så jeg har sagt til henne at det er ikke alltid hun kan/rekke å gi hade kos til alle 3 ansatte og 5-7 barn til, men at en vink funker også for å gi til alle på en gang :) 

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her 

Tror uansett hun hadde grinet og ville ha mer siden jeg kjenner henne så godt. er ikke så lett med faste tider pga jobb og buss så nei, men av og til så ser jo jeg at de ansatte har andre barn de må fokusere på når jeg henter da det er masse flere barn i stor avdeling en det var i lille avdeling, så jeg har sagt til henne at det er ikke alltid hun kan/rekke å gi hade kos til alle 3 ansatte og 5-7 barn til, men at en vink funker også for å gi til alle på en gang :) 

Du må jo selvfølgelig også sette grenser i tillegg. Men om barnet ditt er veldig glad i de voksne betyr det sikkert mye for henne å si ordentlig hade. Da går det an at en voksen sørger for at hun kan gi hadekos til hva da - to eller tre andre voksne?

Ellers må du jo selvfølgelig bare stå i gråten da. Men hadde det vært meg i den situasjonen, både som mamma, men også som barnehageansatt, så ville jeg gjort mitt for at det barnet som virkelig trenger det får sagt ordentlig hade ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...