Gjest Gjest_Trond_* Skrevet 28. november 2005 #1 Skrevet 28. november 2005 Er det bivirkninger for hasj slutt? Fortell meg.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #2 Skrevet 28. november 2005 Rastløshet, irritabilitet, dårlig konsentrasjon, litt uro... men det går over, er verst de første dagene. Det kommer kanskje an på hvor lenge du har røkt også, daglig eller kun i helger...
Gjest Jalileh Skrevet 28. november 2005 #3 Skrevet 28. november 2005 Mange av dem som prøver cannabisstoffene blir psykisk avhengig. Det vil si at personen får en sterkt lyst til å bli rusa igjen når han blir edru. Denne ruslysten blir sterkere etterhvert som personen prøver stoffene, og blir raskt så sterk at den etterhvert avhengige personen er villig til å streve veldig hardt for å få skaffe seg mer hasj. Tatt fra http://fuv.hivolda.no/prosjekt/ninasorensen/narkotika.html
Lilith Skrevet 28. november 2005 #4 Skrevet 28. november 2005 (endret) Trenger ikke være noen bivirkninger. Men det kommer selvsagt an på hvor disponert du er til å bli avhengig - slik som med alle andre rusmidler. Endret 28. november 2005 av Lilith
Gjest Spacegirl Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Jeg ble veldig rastløs, fikk endel angst, søvnproblemer osv. Men jeg er veldig disponert for å bli psykisk avhengig av ting, og jeg hadde fyrt døgnet rundt hver eneste dag i over et år. For meg gikk det også over et halvt år før jeg klarte å slutte å tenke på hasj daglig, men jeg vet andre som har sluttet helt uten problemer. Så det er nok veldig individuelt.
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #6 Skrevet 28. november 2005 Har ikke fått en eneste en Det er digg! Tenker ikke på å røyke engang, ikke når jeg blir kjempesinna heller, som var 1 alternativet før..
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 Tror nok de fleste blir irritable og har litt vanskelig for å sovne på kveldene de første dagene. Verre enn det trenger det ikke være, selv ikke for innrøkte hasjister! Oppgaven til hun Nina fra Volda var full av feil, synes jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #8 Skrevet 28. november 2005 Tatt fra http://fuv.hivolda.no/prosjekt/ninasorensen/narkotika.html. Denne ruslysten blir sterkere etterhvert som personen prøver stoffene, og blir raskt så sterk at den etterhvert avhengige personen er villig til å streve veldig hardt for å få skaffe seg mer ... ← ...hasj!!? Gud, skulle jo tro det var heroin eller noe sånt hun snakket om.
Gjest Varg-Menja Skrevet 28. november 2005 #9 Skrevet 28. november 2005 Dette er det jeg merker på typen min: Rastløs, irritabel, problemer med å sove, lyst på sex hele tida. Selv har jeg ikke merket noe, og har inntrykk av at jenter får mindre problemer med det enn gutter.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #10 Skrevet 28. november 2005 "Mange av dem som prøver cannabisstoffene blir psykisk avhengig. Det vil si at personen får en sterkt lyst til å bli rusa igjen når han blir edru. Denne ruslysten blir sterkere etterhvert som personen prøver stoffene, og blir raskt så sterk at den etterhvert avhengige personen er villig til å streve veldig hardt for å få skaffe seg mer hasj. Det kan være at de jobber mye i helgene og om ettermiddagen utenom studie- og skoletid. Det kan begynne slik, men etterhvert blir personen så sterkt avhengig at han må ha mer penger på en raskere måte. Skole/jobb blir uinteressant og den avhengige personen begynner med ganske små kriminelle handlinger, så som lommetyverier, vesketyverier, som etterhvert utvikler seg til innbrudd og ran. Annen kriminalitet, prostitusjon bruk av kniv og andre farlige våpen, med store personskader til følge er også hverdagen for enkelte" Mohahahaha...
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #11 Skrevet 28. november 2005 Jeg tror det kommer an på hvorfor man røyker og hvorfor man slutter, jeg. Har ikke røyket selv (annet enn maks fem ganger over flere år), men samboern min røykte mye da jeg møtte han. Han trodde selv at han hadde det bedre med hasj enn uten, at røykinga dempet psykiske bekymringer osv, men han sluttet faktisk ganske brått - fordi jeg ikke ønsket en kjæreste som ruset seg, og fordi han ble ferdig med den ustrukturerte studenttilværelsen og fikk seg jobb. Tror faktisk ikke han fikk noen abstinenser, og lysten til å røyke har vært borte i flere år nå. Psyken ble bedre også. Ellers har jeg jo sett folk få søvnproblemer og bli rastløse om de er en kveld uten hasj når de ellers røyker daglig.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #12 Skrevet 28. november 2005 Bivirkninger ved hasjrøyking er vel noe individuelt, men tror nok at endel som slutter vil gjennomgå en eller annen form for abstinens.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #13 Skrevet 30. november 2005 Hei Jeg har vaert bruker i veldig mange aar men naa sluttet. Det er farligere enn jeg trodde og mer skadelig. Flere jeg kjenner har faatt store depresjons problemer i etterkant(gikk ikke paa andre stoffer) og min hukommelse og konsentrasjon er blitt flaut daarlig..
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #14 Skrevet 1. desember 2005 Tatt fra http://fuv.hivolda.no/prosjekt/ninasorensen/narkotika.html ← Skulle denne useriøse "artikkelen" her kvalifisere som dokumentasjon??? Er den skrevet av en skolejente med null peil?? Virker sånn...
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #16 Skrevet 2. desember 2005 Eneste bivirkninger jeg har sett noe til er kraftig hodepine (kos til mine smertestillende) og at jeg begynner lettere å grine. Klarte ikke grine noe da jeg røyka, så det er egneltig positivt for meg å se at jeg og kan være emosjonell (selv om det er plagsomt å komme på besøk og låne doen til noen og begynne å grine fordi du har forsinket mensen). Uansett hvilke bivirkninger som kommer, skal nå iallfall ikke jeg la dem stoppe meg. Er fast bestemt nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå