Gå til innhold

Hvor lenge skriver dere før møtes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skriver dere sammen etter en match før dere møtes i virkeligheten? 

Gar matchet med en veldig fin fyr, og vi har skrevet masse! Daglig i et par uker. Enige om å møtes, men føler det tar litt tid😀

Anonymkode: e5e1b...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 2 døgn til 2 år faktisk. Han det gikk 2 år med var det ikke kontinuerlig kontakt i 2 år.

Synes det var greit å møtes tidlig om det var god kjemi på chat, slik at man fikk sjekket ut om det var god kjemi i virkeligheten også.

Skrevet

Nå har ikke jeg møtt mange på den måten, og de jeg har pratet i en måned eller to med har det liksom ikke blitt noe med. Men han jeg dater nå snakket jeg av og på med i bortimot en måned før vi møttes. Vi hadde god kjemi på chat, og enda bedre i virkeligheten :)

Anonymkode: fb78f...d9c

Skrevet

Fra én dag/kveld til en ukes tid. Lenger enn det skal det mye til at jeg gidder.

Anonymkode: 2c6e7...de4

Skrevet

Har bare møtt tre fra nett. Ene var nettvenn i 10 år før vi møttes , en fra tinder 5mnd ,en fra match ca 1,5mnd 

Anonymkode: 2bc1d...6f7

Skrevet

Spør om date etter en dag eller to. Stort sett er det utfordrende å få til noen særlig god flyt i skriftlige samtaler, så det er bedre å møtes i løpet av ei ukes tid. Liten vits å bruke ukesvis på noe som ender etter første date.

Anonymkode: 1ceff...4ae

Skrevet

Jeg har matchet med et par menn som bor langt unna. Han ene chattet/ringte jeg innimellom i 2-3 uker før vi møttes på ordentlig. Og det var et veldig fint møte! Det ble veldig intenst og nært etterhvert.

Har også chattet med en mann i snart 3 måneder, veldig sporadisk. Noen ganger har vi veldig lange, dype, spennende samtaler (og vil si vi absolutt har en mental kjemi eller i det minste felles tanker og interesser og vi kan skrive hele natta). Så kan det plutselig gå 2 uker uten noe kontakt. Vi har ikke klart å møttes enda pga livets utfordringer og travle dager.  Jeg har hatt mye å styre med. Risikoen er jo at den andre går lei eller finner seg noen andre... men... vil heller at ting skal ta sitt tempo, enn å rushe noe. Jeg er ikke glad i å rushe. Synes bare det er fint at ting går treigt i starten. Sånn er det jo i det virkelige liv også. En mann jeg endte opp med å date seriøst, var en som jobbet i nærheten av mitt sted. Ofte var det jo bare blikk i begynnelsen. I mange måneder. Så bare litt småprat. Så ble det savn og lengsel og nysgjerrighet. Før den ene omsider spurte om å ta en kaffe.

Alle relasjoner er ulike. Man følger ikke en regelbok når man dater. Bare go with the flow tenker jeg.

Anonymkode: 2eef1...c04

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor lenge skriver dere sammen etter en match før dere møtes i virkeligheten? 

Jeg liker å treffes ganske hurtig for å se om vi føler for å bli mer kjent. Synes det er bedre i virkeligheten.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gar matchet med en veldig fin fyr, og vi har skrevet masse! Daglig i et par uker. Enige om å møtes, men føler det tar litt tid😀

Anonymkode: e5e1b...92f

Men hvorfor føler du at det tar litt tid? Har du foreslått å treffes et sted og tid?

Skrevet

Jeg bruker tid. Jeg trenger å danne meg et lite bilde av hva slags mann jeg skriver med før et evt. møte. Sveiper bort alle som skriver i profilen at de vil møtes raskt, og avslutter med alle menn som spør etter møte med en gang. 

Anonymkode: 663fc...e0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne bruke litt tid på å utforske skrivekjemien også.  Jeg vil ikke ha en samboer, og mye av daglig kommunikasjon kommer til å bli skriftlig.  

Anonymkode: 7926c...015

Skrevet

Det har vært litt forskjellig. Egentlig foretrekker jeg å skrive en del før vi møtes, slik at jeg vet at det er noe poeng i å møte ham, men noen blir for utålmodige og mister interessen da.

Ser at det er flere som skriver det samme som meg her, kan det være at menn for det meste vil møtes fortere enn kvinner?

Anonymkode: 3599e...21f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det har vært litt forskjellig. Egentlig foretrekker jeg å skrive en del før vi møtes, slik at jeg vet at det er noe poeng i å møte ham, men noen blir for utålmodige og mister interessen da.

Ser at det er flere som skriver det samme som meg her, kan det være at menn for det meste vil møtes fortere enn kvinner?

Anonymkode: 3599e...21f

Veldig mange menn skriver i profilen at "jeg gidder ikke lange chatter, vil møtes for se om vi har kjemi", eller noe lignende. Virker som en ganske vanlig holdning, men det får meg til å skygge banen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig mange menn skriver i profilen at "jeg gidder ikke lange chatter, vil møtes for se om vi har kjemi", eller noe lignende. Virker som en ganske vanlig holdning, men det får meg til å skygge banen. 

Mann her. Jeg skriver gjerne en stund,  men jeg forstår dem som ikke vil. Det er mange som har bygd opp store forventninger, og så er det liten klaff på møte, eller de lange meldingsutvekslingene bare fader ut. Akkurat hva som ligger bak hos den enkelte, bør du jo nesten spørre om. Ikke sikkert det betyr det samme som du tror. Mange menn er dessverre dårlig på skriving generelt. 

Skrevet

Min erfaring erfaring er at det er best å møtes fort. De fleste jenter er kresne så å kaste bort mye tid på noe som sannsynligvis ikke blir bra, det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 50d93...3be

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mann her. Jeg skriver gjerne en stund,  men jeg forstår dem som ikke vil. Det er mange som har bygd opp store forventninger, og så er det liten klaff på møte, eller de lange meldingsutvekslingene bare fader ut. Akkurat hva som ligger bak hos den enkelte, bør du jo nesten spørre om. Ikke sikkert det betyr det samme som du tror. Mange menn er dessverre dårlig på skriving generelt. 

Det er dette som er poenget med å møtes fort for min del. Jeg er både ute etter et seriøst forhold og relativt skrivefør, men har flere ganger tidligere fått litt kjærlighetssorg hvis det ikke klaffer på første date, og jeg har skrevet lenge med noen på forhånd.

Verst er det selvsagt hvis man blir regelrett avvist, og min erfaring er at kvinner, i større grad enn menn, ikke gidder å «se om ting utvikler seg», men heller hopper rett videre hvis ikke alt klikker med en gang.

Dette blir for slitsomt i lengden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da får de jo satse på match med de som tenker likedan. Jeg krever ikke lange avhandlinger, men et visst bilde av hva slags person jeg snakker med er et minstekrav før et evt. møte for meg. Plenty med menn som skriver de er seriøse men som overhodet ikke er det likevel. I tillegg er det begrensa hva det er plass til hva som får plass på profilen, så det er greit å finne ut om man er totalt forskjellige før noen av oss kaster bort tid på et møte.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da får de jo satse på match med de som tenker likedan. Jeg krever ikke lange avhandlinger, men et visst bilde av hva slags person jeg snakker med er et minstekrav før et evt. møte for meg. Plenty med menn som skriver de er seriøse men som overhodet ikke er det likevel. I tillegg er det begrensa hva det er plass til hva som får plass på profilen, så det er greit å finne ut om man er totalt forskjellige før noen av oss kaster bort tid på et møte.

Tror det er forskjell på hvilke forholdsregler kvinner og menn bør ta før et møte, og jeg har derfor forståelse for at mange kvinner velger å skrive en stund før de møter noen.

Når det er sagt, hvis man er mann og bor i en større by, slik jeg gjør, er det å møtes kjapt en nobrainer. Et kort møte over en øl eller kaffekopp tar kortere tid og sier langt, langt mer om en person enn en lengre meldingsutveksling.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror det er forskjell på hvilke forholdsregler kvinner og menn bør ta før et møte, og jeg har derfor forståelse for at mange kvinner velger å skrive en stund før de møter noen.

Når det er sagt, hvis man er mann og bor i en større by, slik jeg gjør, er det å møtes kjapt en nobrainer. Et kort møte over en øl eller kaffekopp tar kortere tid og sier langt, langt mer om en person enn en lengre meldingsutveksling.

Og jeg kan fortelle deg at en stor by ikke nødvendigvis hjelper så mye. Jeg var løsere i snippen før, og har brent meg kraftig på det. Har møtt menn som har blitt direkte sure og forbanna hvis jeg finner ut at ting ikke klaffer. Menn som blir ufine når de finner ut at det første møtet ikke ender i senga. Menn som blir sure når jeg sier jeg ikke vil kjøres hjem av dem. Problemet med menn som ikke oppfører seg slik, er at de er helt uvitende om hvor mange menn som faktisk er så gufne. Og da går det dessverre ut over dere som ikke er sånn. 

Skrevet

Jeg skrev aktivt med typen min i 3 uker før vi møttes. Bor på hver vår side av landet, ellers hadde det kanskje skjedd før. Men som en annen her nevner så syns jeg det var fint å finne ut om vi har "skrivekjemi" også, spesielt i dette tilfelle fordi det er og vil forbli et avstandsforhold en stund.

Anonymkode: a6cea...193

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev aktivt med typen min i 3 uker før vi møttes. Bor på hver vår side av landet, ellers hadde det kanskje skjedd før. Men som en annen her nevner så syns jeg det var fint å finne ut om vi har "skrivekjemi" også, spesielt i dette tilfelle fordi det er og vil forbli et avstandsforhold en stund.

Anonymkode: a6cea...193

Oppriktig spørsmål: Hvordan fungerer det første møtet? På halvveien? Jeg har satt profilen min til ganske nær min egen, men da begrenses jo utvalget endel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...