AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Ønsker å kjøpe denne og sette opp. Den vil påvirke ene naboen, men denne sier det er fint. Er jo ikke tett,og gir skjerming mellom oss. Min leilighet er øverst,så andre vil ikke påvirkes. Kan jeg da sette den opp? https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/utemiljoe/levegg-og-tregjerder/levegg-i-bambus-4m-x-2m-50325948/ Anonymkode: f9617...b3c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Det må du nesten spørre styret om. Anonymkode: 5212f...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Står det noe i vedtektene? Hvis ikke, så bare sett den opp. Om berørte naboer ikke plages så burde det gå bra. Helt til en nisse i styret klager. Da kan du montere den på en slik måte at den kan rulles ut når i bruk og sammen ellers. De kan da ikke forby deg å ha en rull stående på balkongen din 😇 Anonymkode: 2a159...f34 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #4 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Står det noe i vedtektene? Hvis ikke, så bare sett den opp. Om berørte naboer ikke plages så burde det gå bra. Helt til en nisse i styret klager. Da kan du montere den på en slik måte at den kan rulles ut når i bruk og sammen ellers. De kan da ikke forby deg å ha en rull stående på balkongen din 😇 Anonymkode: 2a159...f34 Vet ikke om styret vil reagere. Men forstår det slik at kommunen har regler om høyde på levegger, og at maks høyde er 1,8 meter. Så da tenker jeg at dette kanskje også gjelder levegg på balkong? Anonymkode: f9617...b3c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #5 Skrevet 21. september 2022 Mem regnes dette som en fast installasjon, da? Anonymkode: 2a159...f34
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #6 Skrevet 21. september 2022 Tror ikke dette vil.være noe problem, det er jo ikke en fast installasjon, mer pynt/tekstil. Du kan jo bare rulle den sammen og ta den bort h us noen reagerer. Anonymkode: 04ae5...86c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #7 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke om styret vil reagere. Men forstår det slik at kommunen har regler om høyde på levegger, og at maks høyde er 1,8 meter. Så da tenker jeg at dette kanskje også gjelder levegg på balkong? Anonymkode: f9617...b3c Njæ, jeg tror ikke dette regnes som en levegg. Det er jo bare litt bast som monteres på terrassen. Kan du enkelt rulle den inn/ut, eller enkelt fjerne den er det ikke et tiltak etter pbg tenker jeg. Anonymkode: 3dcb6...194
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Det må for øvrig ikke et vilkår om at det er en fast installasjon, men det er et argument for å vurdere om det er et tiltak eller ikke. Hvis det går an å se gjennom den er det vel uansett mer nærliggende at det er et gjerde, og da er det i så fal nabolova eller grannegjerdelova du må se til. Anonymkode: 3dcb6...194
Mt3 Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke om styret vil reagere. Men forstår det slik at kommunen har regler om høyde på levegger, og at maks høyde er 1,8 meter. Så da tenker jeg at dette kanskje også gjelder levegg på balkong? Anonymkode: f9617...b3c Så lenge ikke nærmeste nabo klager så er det vel ingen som kommer med målebånd, og i så tilfelle så er det bare å kappe av 20cm på høyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå