Gå til innhold

Levegg på 2 meter på balkongen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må du nesten spørre styret om. 

Anonymkode: 5212f...ff8

• Liker 2
Skrevet

Står det noe i vedtektene? Hvis ikke, så bare sett den opp. Om berørte naboer ikke plages så burde det gå bra. Helt til en nisse i styret klager. Da kan du montere den på en slik måte at den kan rulles ut når i bruk og sammen ellers. De kan da ikke forby deg å ha en rull stående på balkongen din 😇

Anonymkode: 2a159...f34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Står det noe i vedtektene? Hvis ikke, så bare sett den opp. Om berørte naboer ikke plages så burde det gå bra. Helt til en nisse i styret klager. Da kan du montere den på en slik måte at den kan rulles ut når i bruk og sammen ellers. De kan da ikke forby deg å ha en rull stående på balkongen din 😇

Vet ikke om styret vil reagere. Men forstår det slik at kommunen har regler om høyde på levegger, og at maks høyde er 1,8 meter. Så da tenker jeg at dette kanskje også gjelder levegg på balkong?

Anonymkode: f9617...b3c

Skrevet

Mem regnes dette som en fast installasjon, da?

Skrevet

Tror ikke dette vil.være noe problem, det er jo ikke en fast installasjon, mer pynt/tekstil. Du kan jo bare rulle den sammen og ta den bort h us noen reagerer.

Anonymkode: 04ae5...86c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om styret vil reagere. Men forstår det slik at kommunen har regler om høyde på levegger, og at maks høyde er 1,8 meter. Så da tenker jeg at dette kanskje også gjelder levegg på balkong?

Njæ, jeg tror ikke dette regnes som en levegg. Det er jo bare litt bast som monteres på terrassen. Kan du enkelt rulle den inn/ut, eller enkelt fjerne den er det ikke et tiltak etter pbg tenker jeg. 

Anonymkode: 3dcb6...194

Skrevet

Det må for øvrig ikke et vilkår om at det er en fast installasjon, men det er et argument for å vurdere om det er et tiltak eller ikke. Hvis det går an å se gjennom den er det vel uansett mer nærliggende at det er et gjerde, og da er det i så fal nabolova eller grannegjerdelova du må se til. 

Anonymkode: 3dcb6...194

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge ikke nærmeste nabo klager så er det vel ingen som kommer med målebånd, og i så tilfelle så er det bare å kappe av 20cm på høyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...