Floater Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Ønsker å bestille jakke til 900,- fra en nettside som ikke er registrert i VOEC-ordningen. Noen som vet hvor mye jeg må betale i toll da?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Det er ihvertfall 25 % merverdiavgift. Anonymkode: cefb2...5a6
anon01 Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Det finnes en importkalkulator på toll.no, den gir deg svar https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/ Om posten er firmaet som fortoller varen tar posten ett gebyr på 149 kr, så etter hva kalkulatoren forteller meg (gitt at du betaler 900 kr i NOK, og ikke annnen valuta - og ikke frakt) vil totalen komme på 1394,38 kr for jakken og import.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Er dette med frakt? i så fall; Anonymkode: e69cc...a0e 1
Million Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Floater skrev (6 minutter siden): Ønsker å bestille jakke til 900,- fra en nettside som ikke er registrert i VOEC-ordningen. Noen som vet hvor mye jeg må betale i toll da? Det er både toll og moms på klær, så en jakke må du ut med begge deler for + frakt til firmaet som sender den. 10,7% i toll og 25% i moms for kjøp av klær fra utlandet, pluss et gebyr til posten som fortoller varene for folk (hvis ikke det er et annet fraktselskap, men de skal vel ha litt i gebyr de også, som DHL osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå