Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fast stilling i kommunen. Ble dessverre syk i ett år og nå skal prøve tilbake på jobb. Men pga helseutfordringer trenger jeg å ha hjemmekontor og mer tilrettelegging. Arbg sier nei til det, vil det hjelpe å få legeerklæring på det?

Anonymkode: 23a97...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid greit å få dokumentert helseutfordringene. Men det ikke sikkert at arbeidsgiver kan tilrettelegge selv om de kanskje vil. Ikke alle jobber kan ha hjemmekontor.

Men har dere hatt oppfølgingssamtale eller skal dere ha? Regner med at dere har hatt dialogmøter før det var gått ett år?

Skrevet

Har hatt og det er det de tilbyr. Hvis ikke må jeg si opp. 

Skrevet

Hva sier tillitsvalgt evnt fagforening?

Skrevet

Det bedre å ha med seg legen og nav på møtet så dere kan diskutere løsninger sammen.

Anonymkode: ae9f4...c35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må ha med deg legen din og eventuelt NAV på møter, og det er viktig å synliggjøre hvorfor hjemmekontor kan være en del av tilretteleggingen. Hvilken dialog har dere hatt om tilrettelegging så langt, og hva har blitt foreslått? Jeg syns det er litt sent å begynne med det etter ett år som sykmeldt, når jeg var sykmeldt var de på banen angående dette veldig fort.

Anonymkode: 6e5fc...ceb

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du må ha med deg legen din og eventuelt NAV på møter, og det er viktig å synliggjøre hvorfor hjemmekontor kan være en del av tilretteleggingen. Hvilken dialog har dere hatt om tilrettelegging så langt, og hva har blitt foreslått? Jeg syns det er litt sent å begynne med det etter ett år som sykmeldt, når jeg var sykmeldt var de på banen angående dette veldig fort.

Anonymkode: 6e5fc...ceb

Pga helseutfordringer har vi ikke kunnet ta det opp før!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pga helseutfordringer har vi ikke kunnet ta det opp før!

Kontakt saksbehandler på nav og snakk om hvorfor du trenger hjemmekontor og at du ønsker at de innkaller lege og arbeidsgiver til møte.

Skrevet

Du har ikke rett på å få det sånn som du vil ha det, uavhengig av legeerklæring. Hvis arbeidsgiver mener dette ikke ikke er hensiktsmessig så er det ingen grunn til at de skal gå med på det. Her burde du jo vært på ballen lenge før det var gått ett år, mens arbeidsgiver har plikt til å gjøre noe for deg. Etter ett år kan de si deg opp om du ikke kan komme tilbake til jobben din. For øvrig merkelig hvordan mange ikke kan gjør enoe som helst arbeid, helt til de innser at nå er det slutt på sykepengene og over på aap, DA er det ikke måte på hva de kan bidra med. 

Anonymkode: e248e...f6a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du har ikke rett på å få det sånn som du vil ha det, uavhengig av legeerklæring. Hvis arbeidsgiver mener dette ikke ikke er hensiktsmessig så er det ingen grunn til at de skal gå med på det. Her burde du jo vært på ballen lenge før det var gått ett år, mens arbeidsgiver har plikt til å gjøre noe for deg. Etter ett år kan de si deg opp om du ikke kan komme tilbake til jobben din. For øvrig merkelig hvordan mange ikke kan gjør enoe som helst arbeid, helt til de innser at nå er det slutt på sykepengene og over på aap, DA er det ikke måte på hva de kan bidra med. 

Anonymkode: e248e...f6a

Nettopp derfor det er viktig å ha ett møte med nav og lege. Enten får man hjemmekontor eller så får nav og lege høre hvorfor det ikke går og vet da at de må jobbe videre med klienten for å finne andre løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...