Gå til innhold

Hvordan avslutte et vennskap uten å måtte forklare så mye at man ender opp med å måtte forklare og krangle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkklei en barndomsvenninne som har sugd energi og spilt offer og jeg aldri blir kvitt uansett hvor mye jeg overser og prøver å fade ut, men ender opp med at jeg må forklare og forsvare, og får kjeft for så å gjøre seg til et offer og får fokuset mitt over på alt det triste som skjer inlivet hennes, også «tilgitt» på nåde om at jeg aldri er ei forbanna bitch igjen. Jeg orker ikke mer. 

Anonymkode: e973b...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ringer: du tar ikke telefonen.

Hun sender melding, snap, e-post e.l.: du svarer ikke.

Hun kommer på døra: du åpner, stiller deg i døra og sier at du er dessverre opptatt.

Hun praier deg på gata, i butikken: du nikker kort hei og går videre.

Anonymkode: b8e70...58b

• Liker 2
Skrevet

Fas henne ut sakte men sikkert. Ikke svar telefonen 5 av 10 ganger. Så 8 av 10 ganger så aldri så stopper hun nok å kontakte deg 

Anonymkode: 7e63f...ffd

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har prøvd å fade ut og det ikke fungerer. Gjør det kort og brutalt: Jeg vil ikke være venn med deg mer. Jeg slår faktisk opp med deg. 

• Liker 2
Skrevet
anon01 skrev (10 minutter siden):

Hvis du har prøvd å fade ut og det ikke fungerer. Gjør det kort og brutalt: Jeg vil ikke være venn med deg mer. Jeg slår faktisk opp med deg. 

Uten å forklare? Bare slette og blokkere og be familiemedlemmer ho kommer til å kontakte om å ikke svare henne og? Hva om det blir mega drama?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

(...) men ender opp med at jeg må forklare og forsvare

Du ender ikke i en slik situasjon uten selv å innlede en diskusjon eller gi deg til å krangle med henne. Slutt med det. 

Anonymkode: f90d6...999

• Nyttig 2
Skrevet

Kvinnfolk er så feige. Stå inne for det du mener om henne og si det til henne. Jeg forstår ikke hvor man har fått dette fra at man angivelig vil mislike deg mindre om du "ghoster" henne? Hun kommer sikkert til å utvikle massivt hat mot deg om hun blir ghostet og sikkert snakke dritt om deg til en hel haug med andre folk. 

Enten så sier man det til henne som det er, at man har vokst fra hverandre og at du ikke har overskudd til henne i hverdagen nå, eller gå fullstendig frontal. At du er drittlei av henne fordi sånn og sånn. Men i det minste, si det, slik at beskjeden er mottatt av henne. 

Anonymkode: 7a539...01e

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Ghosting er noe av de jævligste man kan gjøre med noen, ikke gjør det. Hun kommer heller ikke til å gi opp av det.

Stemmer på det AB over her sier, ordentlig beskjed.

Anonymkode: 098ae...77f

• Liker 2
Skrevet

Forsøk å forklare vennen din hvorfor du ikke kan bruke mer tid på vennskapet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kvinnfolk er så feige. Stå inne for det du mener om henne og si det til henne. Jeg forstår ikke hvor man har fått dette fra at man angivelig vil mislike deg mindre om du "ghoster" henne? Hun kommer sikkert til å utvikle massivt hat mot deg om hun blir ghostet og sikkert snakke dritt om deg til en hel haug med andre folk. 

Enten så sier man det til henne som det er, at man har vokst fra hverandre og at du ikke har overskudd til henne i hverdagen nå, eller gå fullstendig frontal. At du er drittlei av henne fordi sånn og sånn. Men i det minste, si det, slik at beskjeden er mottatt av henne. 

Anonymkode: 7a539...01e

Jeg er ikke redd for om ho vil mislike meg eller snakke til andre om  meg. Jeg er godt voksen men denne personen er så dyktig i dette at selv om jeg har fortalt henne hva som plager meg med henne, og at jeg syns vi ikke skal ha kontakt hver dag, vokst fra hverandre, forskjellige behov, føler hun ikke hører hva jeg sier, gjør alt til en konkuranse, lager mye passivt aggressivt drama. 
som feks «jeg har barn og en syk mann og har et par kroniske greier som eter energi av meg og orker ikke så mye krav om kontakt på alle some plattformer gjennom hele dagen» så svarer ho bare at ho også er sååå trøtt og sliten og har så vondt» og skal liksom høyne istedetfor å svare «ok jeg forstår da skal jeg ta litt hensyn».  

Jah.. og mange andre ting jeg kan ramse opp for å prøve å forklare hvordan ho vrir det inn på noe annet og større. Denna må oppleves dessverre. Og det er det flere gjennom hennes førti år har skjønt. De er brukt opp. Men ho har alltid hatt et slags hold på meg. Jeg er for svak og tenker altfor mye på det positive. Som er veldig gjennomsiktig og falskt. 

vanskelig å forklare men når det har gått så langt så lenge så blir det vanskeligere. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Uten å forklare? Bare slette og blokkere og be familiemedlemmer ho kommer til å kontakte om å ikke svare henne og? Hva om det blir mega drama?

Jeg mener at man skal forklare, eller iallefall være åpen for spørsmål. Så si det rett ut "Jeg vil ikke være venn med deg mer. Jeg har prøvd å forklare deg, du aksepterer ikke."

MEN dette skrev du jo at du ikke ville mer, du var lei av å forklare og forsvare? 

Det er ikke noe vits i å fade ut, om det ikke fungerer. Da må du gjøre det hardt og brutalt, hvis ikke risikerer du at denne personen henger på deg i mange mange år... for de færreste av oss tar sånne hint 

Skrevet

Ikke svar når dem ringer, og om dem kommer på døra ikke åpne eller si at du er opptatt å snakkes en annen "gang".

Er virkelig ikke værre............

Anonymkode: 8fe99...96f

Skrevet

Jeg sendte en e-post der jeg dro på og forklarte nøyaktig hvorfor jeg ville avslutte relasjonen. Visste at hun aldri kom til å gi seg hvis ikke. Fikk en e-post tilbake som jeg skummet gjennom og aldri svarte på, ville bare så inderlig bli ferdig. Og det ble stille, heldigvis. 

Anonymkode: 99068...510

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...