Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Jeg bruker strøm til oppvarming, men liker å ha litt ved og/eller vedbriketter i reserve eller kosefyring. Hele sist vinter kostet disse 20-25 kr pakken på Europris. Pakker med 7,5 kg i. I dag var jeg innom der og fikk fullstendig sjokk. De har steget til 79,90 kr! Jeg kjøpte ikke.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Det blir en lang og kald vinter for mange i år 😢 En villet destruktiv politikk Anonymkode: 01ac7...41f 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Hva med å kjøpe deg en storsekk med ved i stedet? Anonymkode: 05329...aad 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Engangspaller er fortsatt gratis. Anonymkode: 73889...f59 2
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å kjøpe deg en storsekk med ved i stedet? Anonymkode: 05329...aad Det blir dyrt å kjøpe smått til fast oppvarming, men jeg skal bare ha det til litt ekstra. Det er mange grunner til at man ikke kjøper storsekker med ved. Europris og byggevarehusene pleier å selge tonnevis av disse brikettene hver vinter. Det er en enorm etterspørsel etter slike. Det er jo kun sammenpresset sagflis, så det er litt rart at det koster så mye Kanskje pga transport eller økte produksjonskostnader i utlandet. Det meste er nok import.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Det er en syk prisøkning, jeg brukte å kjøpe sånne små sekker med opptenningsved på Europris og de kosta vel 34kr i fjor og rundt 55-60 i år. For en liten sekk med flis! Anonymkode: 71d3f...c55 2
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er en syk prisøkning, jeg brukte å kjøpe sånne små sekker med opptenningsved på Europris og de kosta vel 34kr i fjor og rundt 55-60 i år. For en liten sekk med flis! Anonymkode: 71d3f...c55 Det er helt vanvittig. Man må snart ha en bunnløs pengebinge for å klare helt dagligdagse utgifter. Dobbel pris på det ene og firedobbel på det andre.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Adobyen skrev (9 minutter siden): Det er helt vanvittig. Man må snart ha en bunnløs pengebinge for å klare helt dagligdagse utgifter. Dobbel pris på det ene og firedobbel på det andre. Ja, denne typen. 60kr faktisk, for en sekk med ruskefliser til å tenne opp med, denne betalte jeg 34 for i vinter! Og de sponbrikettene er en sjuk prisøkning, ikke en gang bjørkeved har økt i pris så mye, litt, men ikke i nærheten dette her! Anonymkode: 71d3f...c55 1
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 (endret) Renta går opp fordi vi bruker altfor mange penger, sier de. -Ja men, vi er jo nødt til å bruke mer og mer penger jo. Det har blitt så dyrt. -Nei da, vi kan velge. Vi velger selv om vi vil kjøpe opptenningsflis og brensel, mener de. Det bør jo enhver fattigslask forstå! Slutt å klage, ikke sløs. -Ja, men vi fryyyser jo.. Glad jeg har fastpris på strøm så lenge det varer. Endret 20. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Adobyen skrev (58 minutter siden): Renta går opp fordi vi bruker altfor mange penger, sier de. -Ja men, vi er jo nødt til å bruke mer og mer penger jo. Det har blitt så dyrt. -Nei da, vi kan velge. Vi velger selv om vi vil kjøpe opptenningsflis og brensel, mener de. Det bør jo enhver fattigslask forstå! Slutt å klage, ikke sløs. -Ja, men vi fryyyser jo.. Glad jeg har fastpris på strøm så lenge det varer. Hvis det blir dyrere, så tror jeg strømselskapene kan annullere fastprisavtalen til folk. Det har blitt gjort før. Anonymkode: 9f74a...2b9 3
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det blir dyrere, så tror jeg strømselskapene kan annullere fastprisavtalen til folk. Det har blitt gjort før. Anonymkode: 9f74a...2b9 Ja, det er ikke helt trygt. Noen misbruker dessverre disse avtalene.
Daraya Skrevet 20. september 2022 #12 Skrevet 20. september 2022 Jeg så en 40 l sekk bjørkeved hos Rema idag. 140 kroner. Jeg trodde jeg hadde sett feil, men neida. Vedbriketter var billig for noen år siden. Så ble pakken mindre fra 10 kg til 7,5 kg, samtidig steg prisen fra 24,90 til 29,90. Og så skal det nå koste 80 kroner, vel det ble ikke solgt mange, pallen på Europris så i hvert fall urørt ut. Kanskje når folk er desperat men vi er ikke der ennå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #13 Skrevet 20. september 2022 Daraya skrev (3 minutter siden): Jeg så en 40 l sekk bjørkeved hos Rema idag. 140 kroner. Jeg trodde jeg hadde sett feil, men neida. Vedbriketter var billig for noen år siden. Så ble pakken mindre fra 10 kg til 7,5 kg, samtidig steg prisen fra 24,90 til 29,90. Og så skal det nå koste 80 kroner, vel det ble ikke solgt mange, pallen på Europris så i hvert fall urørt ut. Kanskje når folk er desperat men vi er ikke der ennå. Fy faen. Skjønner jeg er heldig som betaler 90 kr for 80liters bjørkeved fra naboen min, takk gud i høyeste for det vennskapet. Anonymkode: 71d3f...c55 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #14 Skrevet 20. september 2022 Jeg bor i leilighet . Fryser ikke. Anonymkode: ddb27...082 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #15 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i leilighet . Fryser ikke. Anonymkode: ddb27...082 Det gjør mine svigers også. Flyttet fra enebolig til splitter ny, lettstelt leilighet. Med kun strøm som oppvarming. Kjempebra isolert så trenger ikke mye strøm. Men helt uten strøm blir det også der bikkjekaldt. Enn så lenge har vi ikke varslinger om utkoblinger men det er så mye vi var sikker vil aldri skje og så skjedde det likevel. Greit å ha alternativer. Anonymkode: 97d2b...989 1 1
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #16 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det gjør mine svigers også. Flyttet fra enebolig til splitter ny, lettstelt leilighet. Med kun strøm som oppvarming. Kjempebra isolert så trenger ikke mye strøm. Men helt uten strøm blir det også der bikkjekaldt. Enn så lenge har vi ikke varslinger om utkoblinger men det er så mye vi var sikker vil aldri skje og så skjedde det likevel. Greit å ha alternativer. Anonymkode: 97d2b...989 Det høres fint ut. Nye eneboliger kan også være gode og varme. Men vi er mange som ikke bor fullt så fint med tanke på strømbehov. Jeg har vannrør i kjelleren og må passe litt på der, men oppe har jeg kun 1 etasje. Jeg har ikke åpne løsninger, så jeg kan godt lukke av noen rom, og det hjelper jo. Jeg tør ikke stole helt på strømmen, så det er godt å ha litt ved på lur i tilfelle, og da kan det bli litt småkjøp. Men 80 kroner fikk meg til å ombestemme meg. Jeg har noen gamle, ubehandlede materialer som kan kappes opp til ved hvis jeg orker.
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2022 #17 Skrevet 20. september 2022 Daraya skrev (9 timer siden): Jeg så en 40 l sekk bjørkeved hos Rema idag. 140 kroner. Jeg trodde jeg hadde sett feil, men neida. Vedbriketter var billig for noen år siden. Så ble pakken mindre fra 10 kg til 7,5 kg, samtidig steg prisen fra 24,90 til 29,90. Og så skal det nå koste 80 kroner, vel det ble ikke solgt mange, pallen på Europris så i hvert fall urørt ut. Kanskje når folk er desperat men vi er ikke der ennå. Jeg sa det til de på Europris i dag at jeg fikk sjokk av prisen. De sa at de også reagerte med vantro over prisen og trodde ikke at mange ville kjøpe. Sist vinter kjøpte folk fulle handlevogner med slike pakker, og de måtte fylle på hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #18 Skrevet 21. september 2022 Når det gjelder opptenningsved så er det iallefall bare å ta seg noen turer til nærmeste skogholt og plukke kvist og greiner! Anonymkode: 7669f...aa7 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #19 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når det gjelder opptenningsved så er det iallefall bare å ta seg noen turer til nærmeste skogholt og plukke kvist og greiner! Anonymkode: 7669f...aa7 Ikke uten avtale med grunneier. Anonymkode: 891c0...90a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #20 Skrevet 21. september 2022 Men du har ingen problemer med å kjøpe nye sko, bukser, gensere osv. Når du strengt tatt har det i skapet fra før... Anonymkode: a9a47...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå