Gå til innhold

Tips til vegetarisk pålegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste året har jeg stort sett sluttet med kjøttpålegg, da jeg fant ut at det var et fint sted å kutte litt i kjøttforbruker. Det hender jeg spiser hvis det blir servert, men prøver å unngå det hjemme. 

Nå har jeg gått litt lei av mine "standard" pålegg som er: ost, hummus og nøttepålegg. Spiser også påleggssalat og egg av og til. 

Jeg trenger inspirasjon til nye pålegg. Har noen gode tips?

Det må gjerne inneholde fett og protein for å holde på metthet.

Ellers er jeg ikke så fan av helfabrikerte etterligningsprodukter. 

Jeg lager gjerne selv! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er kanskje til helgen og den slags, men den anbefales varmt! 

https://vegetarentusiast.no › havsalat
Havsalat a la Skagenrøre - vegansk - Vegetarentusiast.no

Anonymkode: b8816...e10

Skrevet

Tomat i skiver med majones og et lite dryss salt. 

Fetaost med pepper og agurk 

rester av ovnsbakte grønnsaker, squash, aubergine, søtpotet med litt vinagrette på

Anonymkode: 87b69...003

• Liker 1
Skrevet

Bønnepostei. Billig og enkelt å lage selv, du finner sikker mange gode oppskrifter på nett.

Anonymkode: 003db...40b

Skrevet

Eggesalat (https://trinesmatblogg.no/recipe/eggesalat/)

Omelett/eggerøre

Pesto, mozzarella og tomat

Avokado m/krydder og lime og tomater

Banan

Ikke akkurat pålegg, men frokostpannekaker m/ feks. bær, syltetøy, sirup ect. er også godt innimellom😊

Anonymkode: e70b1...f12

• Liker 1
Skrevet

Det beste vegetariske pålegget finner du i frukt/grønt disken. Alt annet er masseprodusert dritt som er lite ille som Toro posesuppe!! 

Jeg elsker most avokado på enten knekkebrød eller et godt brød. Litt salt og pepper, og spirer eller litt frø. Eller med syltet rødløk (hjemmelagd). Rørte jordbær (hjemmelagd). Finnes utallige mange type grønnsaker man kan bruke som pålegg. Eller så er også peanøttsmør godt 😋

Anonymkode: 5b9b8...687

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det beste vegetariske pålegget finner du i frukt/grønt disken. Alt annet er masseprodusert dritt som er lite ille som Toro posesuppe!! 

Jeg elsker most avokado på enten knekkebrød eller et godt brød. Litt salt og pepper, og spirer eller litt frø. Eller med syltet rødløk (hjemmelagd). Rørte jordbær (hjemmelagd). Finnes utallige mange type grønnsaker man kan bruke som pålegg. Eller så er også peanøttsmør godt 😋

Anonymkode: 5b9b8...687

Har du en god oppskrift å anbefale?

Skrevet
applestories skrev (3 minutter siden):

Peanøttsmør er den enkleste i verden å lage. Jeg slenger 3-4 poser med salte peanøtter i foodprossesoren,setter på start og lar maskinen gjøre jobben :) 

Anonymkode: 9c4bd...804

Skrevet
applestories skrev (5 minutter siden):

Er vel det enkleste man kan lage.

Kjøpe noen poser peanøtter. Sleng dem i en blender. La den dure til du får smør.

Litt salt eller honning er godt i.

Anonymkode: 911fb...402

Skrevet

Pesto, mozarella og tomat.

Anonymkode: b9bee...76f

• Liker 1
Skrevet

Bønnespread! Kan varieres i det uendelige. 
Jeg bruker store hvite bønner som basis. Kjører i foodprosessor med salt/pepper, sitron og litt olje. Varierer med ulike smakstilsetninger og kombinerer disse etter lyst og tilgang;

Hvitløk, ramsløk, rosmarin, grønne oliven, soltørket tomat, salvie, kapers, bakt paprika, rødbet

Skrevet

Så mange gode tips! Gleder meg til å prøve flere 🤤

Skrevet

Det er vel kanskje sånne ferdigting du ikke vil ha.. men liker veldig vita sin grønnsakspostei.

og plantego avokadopålegg, topper med egg og salatblad og diverse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...